۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 14575
  پرینتخانه » اجتماعی, خانواده, سیاسی, فرهنگی, مجلس تاریخ انتشار : 02 فوریه 2022 - 13:42 |
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

در این وضعیت اقتصادی نباید به سفره مردم شوک وارد شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بدون شک اگر هم یارانه مردم افزایش یابد باز هم جبران تورم ناشی از حذف ۴۲۰۰ تومانی را نخواهد کرد.در این وضعیت اقتصادی نباید به بازار و سفره مردم شوک وارد شود.
در این وضعیت اقتصادی نباید به سفره مردم شوک وارد شود

جواد نیک‌بین با بیان اینکه هنوز کمیسیون تلفیق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مصوب نکرده است، اظهار کرد: جو حاکم بر مجلس مخالفت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

وی با بیان اینکه دولت با ۱۰۰ درصد آراء هیات دولت مصمم بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، بر شرط مجلس برای حذف آن اشاره کرد و افزود: آنچه خود بنده در پیشنهادات بودجه نوشته‌ام این بوده که دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید تمهیدات ویژه‌ای برای گران نشدن کالاهای اساسی داشته باشد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: باید کاری کرد که کالاهای اساسی مردم به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گران نشود، اما اینکه چه تدبیری بخواهد اندیشیده شود در اختیار دولتمردان است.

وی با اشاره به اینکه در این وضعیت اقتصادی نباید به بازار و سفره مردم شوک وارد شود، بیان کرد: هر چند وارد شدن شوک به سفره مردم موجب نابسامانی می‌شود اما دولت و رئیس جمهور این اطمینان را داده‌اند که این اتفاق نخواهد افتاد.

نیک‌بین تصریح کرد: احتمالاً تحویل کالابرگ و افزایش یارانه نقدی مردم جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شوند. با تحویل کالابرگ برخی کالاها کوپنی خواهند شد.

وی بیان کرد: بدون شک اگر هم یارانه مردم افزایش یابد باز هم جبران تورم ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نخواهد کرد. به همین دلیل دولت باید برنامه بهتری برای جلوگیری از ایجاد تلاطم در بازار داشته باشد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده موافق حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستم، اما به شرط اینکه سفره مردم آسیب نبیند و دچار شوک نشود. همچنین بنده معتقدم مدیریت این موضوع سخت نخواهد بود.

وی افزود: در دهه ۶۰ که به شدت در تحریم قرار داشتیم، گرفتار جنگ بودیم، وضعیت اقتصادی مردم به شدت بد بود، اما با وجود اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشتیم گرانی بی‌سابقه هم وجود نداشت. بنابراین می‌شود وضعیت را مدیریت نمود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.