۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 16072
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, سلامت تاریخ انتشار : 09 مارس 2022 - 14:55 |
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل امر زیارت تلاش جهادی کنند

مشهدنیوز ـ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: لازم است در کنار فعالیت‌های مردمی برای تسهیل امر زیارت همه دستگاه‌های اجرایی نیز به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی پای کار بیایند.
دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل امر زیارت تلاش جهادی کنند

مالک رحمتی در نشست هماهنگی برنامه‌های نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزبان تعداد قابل توجهی از زائران خواهیم بود و باید برای تسهیل امر زیارت و فراهم کردن شرایط مطلوب میزبانی، الگویی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های خیریه مد نظر قرار گیرد.قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سیاست خدمت‌رسانی به زائران از مبدأ تا مبدأ، از مبانی نظری قوی برخوردار است، گفت: در صورت توجه جدی به این سیاست می‌توان زیارت متعالی را برای زائران امام رئوف (ع) محقق کرد، در واقع نگاه ما به زائران و مقوله خدمت به آن‌ها نباید صرفاً محدود به شهر و استان خودمان باشد باید نسبت به تأمین وسیله رفت و آمد، اسکان و تهیه ارزاق و سایر نیازهای زائران از مبدأ تا مبدأ، خود را مسوول بدانیم.

وی افزود: با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر زائر و زیارت از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، عملیات جهادی همراه با نظارت و پایش با رویکرد میزبانی کریمانه آغاز می‌شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از زائران استقبال و پذیرایی کنیم. امسال برای ارایه بهترین خدمت به بیشترین زائر، شعار “همه خادم الرضائیم؛ میزبانی کریمانه، عهد جاودانه” را طراحی کردیم تا همه دستگاه‌ها و کسبه و اصناف بر محور این نماد خدمت بی‌منت ارایه دهند.

رحمتی گفت: برای استقبال از زائران امام رئوف نباید صرفاً مبادی ورودی حرم مطهر رضوی رنگ و بوی زیارت و معارف رضوی بگیرد، بلکه این فضاآرایی باید در سراسر شهر مشهد متبلور شده و هر لحظه به معرفت میهمانان حضرت امام رضا (ع) نسبت به فرهنگ زیارت افزوده شود و خدماتی که ارائه می‌شود در شان زائران امام رئوف (ع) باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: با توجه به تشرف چند میلیون زائر در ایام عید نوروز به حرم مطهر رضوی، این ایام فرصت طلایی برای عمل به وظیفه خطیر خود نسبت به جهاد تبیین است.

وی در پایان گفت: هم‌افزایی و همفکری خوبی میان مدیران شهر و استان برای میزبانی از زائران نوروزی برقرار است که امیدواریم با وجود این هماهنگی و همکاری، خدمت‌رسانی به انبوه زائران مشهدالرضا (ع) در عید نوروز با ارتقای کمی و کیفی چشمگیر روبرو باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.