۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23703
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تولید و تجارت, تیتر یک, رهبری تاریخ انتشار : 30 ژانویه 2024 - 14:04 |

رهبر انقلاب: رشد نقدینگی باید متوقف شود/ دولت موانع فضای کسب‌وکار را برطرف کند

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: مهم‌ترین وظیفه دولت بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن است. به گزارش مشهدنیوز،   حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز سه‌شنبه در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور خاطرنشان کردند: نمایشگاهی که دیروز ما توفیق پیدا کردیم دیدیم، نمایشگاه بسیار شوق‌آور و برجسته‌ای بود. […]

رهبر انقلاب: رشد نقدینگی باید متوقف شود/ دولت موانع فضای کسب‌وکار را برطرف کند

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: مهم‌ترین وظیفه دولت بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن است.

به گزارش مشهدنیوز،   حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز سه‌شنبه در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور خاطرنشان کردند: نمایشگاهی که دیروز ما توفیق پیدا کردیم دیدیم، نمایشگاه بسیار شوق‌آور و برجسته‌ای بود. تصور می‌کنم که می‌توانیم این نمایشگاه دیروز را نمونه‌ای از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور معرفی کنیم.

رهبر انقلاب ادامه دادند: تنها تاسفی که من دارم این است که این پیشرفت‌ها برای مردم توضیح داده نشده است و مطمئنا اکثر افراد کشور از این تلاش‌هایی که انجام شده است و توفیقاتی که به دست آمده و ابتکاراتی که از نیروهای انسانی نخبه ما سر زده بی اطلاع هستند.

ایشان افزودند: آن حقیقتی که به طور روشن انسان آن را مشاهده می‌کند، این است که بنگاههای بخش خصوصی تولیدی کشور ما رشد چشمگیری داشتند. این خیلی پرمعنا است و نشان دهنده وجود بخش خصوصی توانا و قدرتمند در کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه تاکید کردند: اختلافات میان بخش دولتی و بخش خصوصی را رئیس محترم جمهور با مشورت هیات دولت حل کند.

ایشان افزودند: رشد نقدینگی باید متوقف بشود. کمااینکه تلاش کردند یک مقداری هم تأثیر داشته و رشد نقدینگی کم شده. یکی از مشکلات کشور رشد نقدینگی است. خب، وقتی که ما در این زمینه به سیاستهای انقباضی رومی‌آوریم، طبیعتاً منابعی که بانکها در اختیار فعالان اقتصادی می گذارند محدود می شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه دادند: بانک مرکزی باید جوری مدیریت کنند کار را، این جور نباشد که حالا شرکتهای دولتی بیایند همین سهم محدود منابعی را که بناست بانکها بدهند، شرکتهای دولتی بردارند ببرند، یا شرکتهای خاص بردارند ببرند، شرکتهایی که افرادش زرنگترند، دست و پا دارترند، ارتباطات بیشتری دارند. این جور نباشد. این مدیریت لازم دارد. یک مدیریت، یعنی رعایت عدالت به معنای واقعی کلمه اینجا لازم است.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی خیلی وسیع است، از صنایع بزرگی مثل نفت، مثل گاز، مثل فولاد شما بگیرید تا صنایع دستی. سرمایه‌های مردم، ذهن مردم، دستهای توانای مردم، سرانگشتان فعال و مبتکر مردم می‌تواند فعال بشود و کار بکند. اشتغال زیاد خواهد شد، فقر کمتر خواهد شد. منتها خب هم دستگاه‌های دولتی باید احساس مسئولیت کنند هم خود فعالان اقتصادی باید احساس مسئولیت کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: مسئولیت دولت بهبود فضای کسب و کار است. باید دولت موانع را برطرف کند. و البته حمایت دولت لازم است نظارت دولت هم لازم است. نظارت دولت مطلقا قابل اغماض نیست، اما نظارت غیر از دخالت کردن است.

 

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.