۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 23 April , 2024
شناسه خبر : 14498
  پرینتخانه » اقتصاد کلان, اقتصادی تاریخ انتشار : 01 فوریه 2022 - 15:03 |

ریزش شبانه قیمت دلار/ خریداران دلار ترسیدند

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی دیروز با ۱۴۰ تومان افت قیمت کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و بر روی ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان قرار گرفت. برخی از معامله گران معتقدند این کاهش قیمت دلار می تواند ناشی از اخبار مثبت مذاکرات برجام باشد که از وین به سوی تهران ارسال می شود.
ریزش شبانه قیمت دلار/ خریداران دلار ترسیدند

مقاومت معامله گران در بازار دلار

از نظر برخی از تحلیلگران روز گذشته معامله گران با خریدهای خود در مقابل افت قیمت دلار به زیر سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان مقاومت کردند. چنین حمایتی موجب شد که شیب کاهشی دلار کمتر شود.

خریداران دلار ترسیدند

تحلیلگران معتقدند که اگر قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۲ بهمن بالای ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند همین امر می تواند باعث ورود خریداران جدیدی به بازار ارز شود. البته از طرفی هم خریداران از شروع دور جدیدی مذاکرت وین می ترسند … ترس خریداران دلار از این است که با شروع دور جدید مذاکرات وین ، بخشی از معامله گران به صورت هیجانی در موقعیت فروش قرار بگیرند. دیروز نیز همین خبر احتمال شروع دوباره مذاکرات در هفته جاری بود که دلار را در مسیر نزولی قرار داد.

به باور معامله گران دلار در صورتی که در ابتدای روز سه شنبه اسکناس آمریکایی بتواند خود را بالای سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان نگه دارد، ‌ به تدریج خریداران جدیدی وارد بازار خواهند شد.

اما معامله گران بازار دلار امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی ۷ هزار و ۶۲۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز دوشنبه ثابت بود. بنابراین از کانال پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم سیگنال صعود یا نزول مخابره نشد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه شب ۲۴۰ تومان ریزش کرده بود. در معاملات پشت خطی یکشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۸ هزار ۱۴۰ تومان قرار داشت. بنابراین معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ را نزولی پیش بینی کرده اند

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار ۲۷ هزار و ۴۳۰ تومان بود که نسبت به قیمت یکشنبه شب ۲۳۰ تومان ارزان شده بود. یکشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۶۶۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ارزان می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.