Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 10114
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2020 - 18:45 |

صوفی: سیاست های غلط عامل گرانی ها است

صوفی: سیاست های غلط عامل گرانی ها است  مشهدنیوز/ یک فعال سیاسی با بیان اینکه هیچ کس نمی داند لحظه بعد چه وضعیتی در اقتصاد ایران حاکم خواهد بود و هیچ ثباتی در قیمت ها وجود ندارد، از آن به عنوان بدترین وضعیت حاکم بر این عرصه نام برد. علی صوفی در گفت و گو با ایسنا، […]

صوفی: سیاست های غلط عامل گرانی ها است

صوفی: سیاست های غلط عامل گرانی ها است

 مشهدنیوز/ یک فعال سیاسی با بیان اینکه هیچ کس نمی داند لحظه بعد چه وضعیتی در اقتصاد ایران حاکم خواهد بود و هیچ ثباتی در قیمت ها وجود ندارد، از آن به عنوان بدترین وضعیت حاکم بر این عرصه نام برد.

علی صوفی در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با علت گرانی‌ و وضعیت بد اقتصادی حاکم بر جامعه که باعث تذکر رهبری نیز شد، اظهار کرد: بارها و بارها گفته ام. درست است که تحت فشار تحریم ها هستیم و این تحریم ها در وخامت اقتصادی نقش بالایی دارند، اما سیاست های غلط  را از سال ۹۶ شاهد هستیم. سیاست هایی که به صورت سیاست نئولیبرالیستی و افراطی با رها سازی قیمت ارز باعث شروع گرانی ها و در ادامه باعث اعتراضات مردمی شد.

وی ادامه داد: تازه قبل از این رها سازی مردم نسبت به وضعیت اقتصادی خود اعتراض کردند؛ در پی نا امیدی و استیصال مردم اعتراضاتی در دی ۹۶ صورت گرفت که در نوع خود بی سابقه بود. تنها پنج ماه پس از شروع به کار دولتی که در همان سال رای بالایی  از مردم کسب کرده بود مردم به عملکردش چنان اعتراضی نشان دادند. متاسفانه  این هشدار جدی نگرفته نشد ، بلکه برعکس عمل شد نوعی لجبازی اتفاق افتاد و  بلافاصله قیمت ارز  رها شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ در برنامه تلوزیونی نظرم را اعلام کردم که پیش بینی من این است که  تیم اقتصادی در دولت نفوذ کرده که در دولت آقای هاشمی تحت عنوان تیم تعدیل اقتصادی هم حضور داشتند و تا سال ۱۳۷۴ موجی از گرانی بی سابقه ای را ایجاد کردند و باعث شدند مقام معظم رهبری هم نسبت به گرانی ها واکنش نشان دهند .

این فعال سیاسی با اشاره  به پیامدهای افزایش قیمت  بنزین در سال ۹۸ و با یاداوری اینکه بعد از آن ما شاهد گرانی مستمر  بودیم اظهار کرد:  بدترین حالت ممکن همین حالت اقتصادی است که هیچ کس نمی داند لحظه بعد چه وضعیتی در اقتصاد ایران حاکم خواهد بود و هیچ ثباتی در قیمت ها وجود ندارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری هشدار دادند که کسی به این گرانی ها توجه ندارد. رئیس جمهور، وزیر مربوطه و رئیس بانک مرکزی می گویند این گرانی ها توجیه ندارد. پس چه کسی باید پاسخ گو باشد؟ همه منتقد هستند. از وزرای اقتصادی سازمان برنامه بودجه تا بانک مرکزی همه نسبت به هم موضع دارند. بورس را بالا بردند بعد سقوط آزاد کرد. کسانی که در بورس سرمایه گذاری کردند هم نا امید شدند.

صوفی گفت: هیچ تعهدی راجب به  ارز  داده نمی شود،  فهم این زیر بار نرفتن ها برای ما مشکل است، اصلا چه دستی پشت این قضایا وجود دارد.

انتهای پیام

نویسنده : سمیه زحمت کش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.