۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22553
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2024 - 13:36 |
نظرسنجی روزنامه آمریکایی نشان داد

ضعف بایدن مقابل ترامپ در سال انتخاباتی آمریکا؛ پر رنگ‌ شدن نقش نامزد مستقل

نظرسنجی روزنامه آمریکایی نشان داد ضعف بایدن مقابل ترامپ در سال انتخاباتی آمریکا؛ پر رنگ‌ شدن نقش نامزد مستقل یک رسانه آمریکایی با بررسی نتایج یک نظرسنجی مطرح کرد که رییس جمهوری فعلی آمریکا و کاندیدای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، با وجود پیشتاز بودن «دونالد ترامپ» رقیب اصلی او در […]

ضعف بایدن مقابل ترامپ در سال انتخاباتی آمریکا؛ پر رنگ‌ شدن نقش نامزد مستقل

نظرسنجی روزنامه آمریکایی نشان داد

ضعف بایدن مقابل ترامپ در سال انتخاباتی آمریکا؛ پر رنگ‌ شدن نقش نامزد مستقل

یک رسانه آمریکایی با بررسی نتایج یک نظرسنجی مطرح کرد که رییس جمهوری فعلی آمریکا و کاندیدای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، با وجود پیشتاز بودن «دونالد ترامپ» رقیب اصلی او در میان گروه‌های جمعیتی مهم، با ضعف قابل توجهی وارد این رقابت مهم می‌شود.

به گزارش مشهدنیوز، با وجود پیشتاز بودن «دونالد ترامپ» رییس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در میان رای‌دهندگان لاتین‌تبار و جوان،‌ «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دموکرات او با ضعف نگران‌کننده‌ای وارد سال انتخاباتی می‌شود. از هر پنج رای‌دهنده سیاه‌پوست نیز یک نفر می‌گوید در نوامبر به کاندیدایی از حزب سوم رای می‌دهد.

روزنامه آمریکایی یواس‌ای تودی در این باره گزارش داد که طبق یک نظرسنجی انجام‌شده توسط این روزنامه و دانشگاه سافولک، شکست بایدن در حفظ حمایت بخش‌های مهم ائتلافی که او را پیروز انتخابات ۲۰۲۰ کرد، باعث شده است با فاصله کمی از ترامپ عقب بیفتد که کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه خواهد بود؛ این نسبت ۳۷ به ۳۹ درصد است. ۱۷ درصد نیز حامی کاندیدایی از حزب سوم هستند.

در میان هفت نامزد دیگر، پیشتازی ترامپ به ۳ درصد افزایش یافته و «رابرت اف کندی جونیور» نیز با ۱۰ درصد در صدر کاندیداهای حزب سوم قرار دارد.

این یافته‌ها نشان‌دهنده کار سیاسی دشواری است که ریییس جمهوری امسال برای پیروزی در دور دوم ریاست‌جمهوری با آن روبه‌رو است.

«میشل درر» دموکرات ۵۵ ساله‌ای که قصد دارد به بایدن رای دهد می‌گوید او کار نسبتا خوبی انجام داده است اما دولتی نبود که کار چندان جالب توجهی انجام داده باشد.

بر اساس ارزیابی مرکز روپر، بایدن حالا از حمایت تنها ۶۳ درصد از رای‌دهندگان سیاه‌پوست برخوردار است که این کاهش قابل توجهی نسبت به میزان ۸۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ است. او در بین رای‌دهندگان لاتین‌تبار هم نسبت به ترامپ ۵ درصد عقب است که میزان آن ۳۴ به ۳۹ درصد است. بایدن در سال ۲۰۲۰ در این گروه جمعیتی با نسبت ۲ به ۱ پیروز شد و نسبت او به ترامپ ۶۵ به ۳۲ درصد بود.

ترامپ در میان رای‌دهندگان در گروه سنی زیر ۳۵ سال، نسلی که تا حد زیادی بر سر مسائلی مانند سقط جنین و تغییرات آب‌وهوایی با حزب جمهوری‌خواه مخالف است، با نسبت ۳۷ به ۳۳ درصد پیشتاز است. رای‌دهندگان جوان در سال ۲۰۲۰، حمایت سرسختانه‌ای از بایدن کردند.

خبر خوب احتمالی برای رییس جمهور بایدن این است که بیشتر حمایتی که برای جلب دوباره آن باید تلاش کند، به کاندیداهای حزب سوم منتقل شده است و نه به رقیب احتمالی او ترامپ. ۲۰ درصد از رای‌دهندگان لاتین‌تبار و سیاه‌پوست و ۲۱ درصد از رای‌دهندگان جوان حالا می‌گویند از کاندیدایی غیر از این دو پیروز احتمالی حمایت خواهند کرد.

ضعف بایدن مقابل ترامپ در سال انتخاباتی آمریکا؛ پر رنگ‌ شدن نقش نامزد مستقل

این روزنامه در ادامه نوشت: «دیوید پالئوگوس» مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی دانشگاه سافولک می‌گوید «اگرچه حمایت از ترامپ در میان سیاه‌پوستان افزایش نیافته است، او توانسته این کمبود را به نوعی جبران کند، چراکه رای‌دهندگان به حزب سوم در میان جمعیت سیاه‌پوستان دیگر از بایدن حمایت نمی‌کنند. یک فرد جوان یا رنگین‌‎‌پوست که به حزب سوم رای می‌دهد، یک رای از رییس جمهور بایدن کم می‌کند و هر یک رایی که از رییس جمهور بایدن کم می‌شود، یک رای به ترامپ است.»

این نظرسنجی که در میان هزار رای‌دهنده احتمالی انجام شده با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳.۱ درصد بوده است.

البته خبرهای خوب بیشتری نیز برای بایدن وجود دارد؛ دیدگاه‌ها نسبت به اقتصاد در حال بهتر شدن است. ۲۹ درصد معتقدند اقتصاد در حال بهبود است که این میزان نسبت به نظرسنجی انجام‌شده در اواخبر اکتبر ۸ درصد افزایش داشته است. به دنبال گزارش‌های مثبت در زمینه اشتغال، تورم و بازار سهام این بالاترین میزان از اوت ۲۰۲۱ است.

اگرچه ممکن است برای کاخ سفید ناامیدکننده باشد، اما این تصور خوب به معنای حمایت بیشتر از رییس جمهوری نبوده است، حداقل، فعلا این طور نیست.

چالشی که بایدن با آن مواجه است، این است که نه‌تنها باید حمایت‌ بیشتری را جلب کند، بلکه باید اشتیاق رای دادن را نیز در میان حامیان خود ایجاد کند تا در نوامبر پای صندوق‌‎های رای بیایند.

در این نظرسنجی، ۴۴ درصد از حامیان ترامپ گفته‌اند اگر اشتیاق آن‌ها برای رای دادن اندازه‌گیری شود این میزان  ۱۰ از ۱۰ است. در حالی که در میان حامیان بایدن، کمتر از نیمی از این میزان، یعنی ۱۸ درصد اشتیاق خود را ۱۰ درجه‌ای می‌دانند.

ترامپ با وجود آمادگی برای دو دادرسی جنایی در دادگاه فدرال در دو دادگاه ایالتی در نیویورک و جورجیا با اتهاماتی از جمله تلاش برای بر برهم زدن روند انتخابات قانونی و اهمال‌کاری در نگهداری از برخی از حساس‌ترین اسناد کشوری پس از خروجش از کاخ سفید در ۲۰۲۱، با مشکلاتی روبه‌رو است. اگرچه، این مشکلات حقوقی تا کنون آسیبی به حمایت سیاسی از رییس جمهوری پیشین آمریکا وارد نکرده است.

ضعف بایدن مقابل ترامپ در سال انتخاباتی آمریکا؛ پر رنگ‌ شدن نقش نامزد مستقل

ترامپ ۷۷ ساله با اقتدار فزاینده در رقابت‌ نامزدی جمهوری‌خواهان و پیشتازی اندکش نسبت به بایدن در انتخابات عمومی، وارد سال انتخابات می‌شود. او مورد حمایت ۶۲ درصد از رای‌دهندگان مقدماتی حزب جمهوری‌خواه است و این رکورد بالایی برای او در نظرسنجی محسوب می‌شود چراکه حمایت‌ها از جمهوری‌خواهان به طور کلی کاهش یافته است.

در میان جمهوری‌‎خواهان دیگر، «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل از حمایت ۱۳ درصدی و جایگاه دوم برخوردار است، حمایت‌ها از «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا به ۱۰ درصد کاهش یافته است، «ویوک راماسواوی» از حمایت ۶ درصد و «کریس کریستی» فرماندار پیشین نیوجرسی از حمایت ۴ درصدی برخوردار است.

در سمت دموکرات‌ها، بایدن با چالش قابل‌توجهی برای نامزدی از حزب‌اش مواجه نیست. در نظرسنجی انجام‌شده، ۷۴ درصد رای‌دهندگان مقدماتی احتمالی حزب دموکرات از او حمایت می‌کنند. ۹ درصد از «ماریان ویلیامسون» یک نویسنده و ۲ درصد حامی «دین فیلیپس» نماینده  ایالت مینه‌سوتا هستند و ۱۵ درصد دیگر نیز مطمئن نیستند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.