۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 1898
  پرینتخانه » آخرین اخبار, مجلس, ویژه تاریخ انتشار : 01 ژانویه 2019 - 10:23 |
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

طرح ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو به هیات رییسه تقدیم شد

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه طرح اصلاح قانون پذیرش و سنجش دانشجو خبر داد و گفت که در صورت تصویب این طرح پذیرش دانشجویان کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد نیز بر عهده وزارت علوم خواهد بود. به گزارش مشهدنیوز،  قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: […]

طرح ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو به هیات رییسه تقدیم شد

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه طرح اصلاح قانون پذیرش و سنجش دانشجو خبر داد و گفت که در صورت تصویب این طرح پذیرش دانشجویان کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد نیز بر عهده وزارت علوم خواهد بود.

به گزارش مشهدنیوز،  قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح اصلاح قانون پذیرش و سنجش دانشجو در سال 92 برای تمامی دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی ــ کاربردی، پیام نور، فرهنگیان، آزاد می‌باشد که مسئولیت سنجش و پذیرش دانشجو با سازمان سنجش زیر نظر وزارت علوم خواهد بود.

وی توضیح داد: سال گذشته پذیرش دانشجو بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شد و آنها بر اساس نیازشان دانشجو پذیرش می‌کردند که امسال شاهد تنش‌ها و اعتراضاتی بودیم. لذا در این طرح کار سنجش و پذیرش دانشجو به وزارت علوم سپرده شده است تا بر اساس تشخیص وزارت علوم هر دانشگاه چه تعداد دانشجو در چه رشته‌ها و چه مقاطعی را پذیرش کند. با این شرایط دیگر دانشگاه‌ها بدون حساب و کتاب دانشجو پذیرش نمی‌کنند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته شاهد بودیم که کلاس‌های دکترا با بیش از 20 دانشجو اداره می‌شد حال این که دانشجویان دکترا تربیت می‌شوند تا علم آوری کنند نه این که کلاس دانشگاه برگزار شود.

وی در پایان گفت: این طرح با قید یک فوریت به هیات رییسه تقدیم شده است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.