Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7588
  پرینتخانه » تیتر یک, سیاست خارجی تاریخ انتشار : 05 ژانویه 2020 - 13:38 |

ظریف: هدف قرار دادن مراکز فرهنگی جنایت جنگی است

ظریف: هدف قرار دادن مراکز فرهنگی جنایت جنگی است وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه حمله به مراکز فرهنگی جنایت جنگی است، گفت: پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است. به گزارش مشهدنیوز، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ که با ترورهای ناجوانمردانه روز جمعه […]

ظریف: هدف قرار دادن مراکز فرهنگی جنایت جنگی است

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه حمله به مراکز فرهنگی جنایت جنگی است، گفت: پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

به گزارش مشهدنیوز، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ که با ترورهای ناجوانمردانه روز جمعه به شکلی گسترده حقوق بین‌الملل را نقض کرده است، اکنون تهدید می‌کند که دوباره قوانین بین‌المللی را نقض خواهد کرد. هدف قرار دادن مراکز فرهنگی جنایت جنگی است.

وی ادامه داد: پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

وزیر امورخارجه ایران همچنین در توئیتی دیگر نوشت: آن دلقک‌های دیپلمات‌ نما و آنهایی که بی‌شرمانه نشسته‌اند و اهداف فرهنگی و غیرنظامی ایران را شناسایی می‌کنند، حتی نباید برای باز کردن یک فرهنگ لغت حقوقی زحمت بکشند.

ظریف تصریح کرد: اصول بین‌المللی به نورم‌های بی چون و چرای حقوق بین‌الملل اشاره دارند که به عنوان مثال، خطوط قرمز بین‌المللی را مشخص می‌کنند.

وی به توئیت شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره دارد که با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در عراق آورده است: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی -به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.

این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واکنش به تاکید مکرر مقامات عالی کشورمان است که از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بارها تاکید کرده‌اند که پاسخی قاطع و دردناک در زمان و مکان مناسب به این جنایت آمریکا خواهند داد.

انتهای پیام/

دبیر: مصطفی مُکاری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.