Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 20675
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, تلویزیون, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, رسانه, سلامت, سینما, شهری, فرهنگی, گردشگری و میراث, موسیقی, هنرهای تجسمی, ویژه تاریخ انتشار : 17 دسامبر 2022 - 17:22 |

فراخوان جشنواره فیلم فجر برای ثبت نام اهالی رسانه با حذف انجمن منتقدان

پس از آنکه هیات مدیره انجمن منتقدان از شرکت و پذیرش مسئولیت در جشنواره فیلم فجر کناره‌گیری کرد، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در فراخوان ثبت نام اهالی رسانه نام انجمن را حذف کرد.
فراخوان جشنواره فیلم فجر برای ثبت نام اهالی رسانه با حذف انجمن منتقدان

روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اعلام کرده است که ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

در این فراخوان اشاره شده که با هدف تکریم اصحاب رسانه و ممانعت از تضییع حقوق ایشان، مقررات صدور کارت جشنواره را به شرح ذیل اعلام می‌شود:

«علاقه‌مندان می‌توانند از روز دوشنبه ۲۸ آذرماه تا ساعت ۲۴ روز یک شنبه ۴ دی ماه با مراجعه به سامانه جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com ثبت نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند. این زمان برای تمام متقاضیان حضور در سینمای رسانه‌ جشنواره بین المللی فیلم فجر غیرقابل تمدید است و به تقاضاهایی که بعد از تاریخ مقرر یا خارج از سامانه جشنواره ارسال ‌شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۱_ برای خبرنگاران، معرفی‌نامه با امضای مدیرمسئول رسانه نیاز است. معرفی‌نامه از رسانه‌هایی پذیرش می‌شوند که واجد شرایط زیر باشند:

الف_ موجود در فهرست رسانه‌های دارای مجوز و در حال انتشار (قابل مشاهده در وبگاه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

ب_ برخوردار از گستره توزیع کشوری- ارتباط مستمر رسانه با رویدادهای سینمای ایران به نحوی که از اسفندماه ۱۴۰۰ تا آذرماه ۱۴۰۱، هرماه حداقل سه گزارش، خبر یا تحلیل اختصاصی مرتبط با سینمای ایران منتشر شده باشد.

۲_ برای خبرنگاران رسانه های خارجی مقیم در تهران بارگذاری کارت خبرنگاری الزامی است.

۳_ ارائه معرفی‌نامه با امضای مدیر رسانه برای رسانه‌های اینترنتی الزامی است. معرفی‌نامه از رسانه‌هایی پذیرش می شود که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. همچنین درگاه پخش برنامه‌های اینترنتی حتما می‌بایست در نامه رسمی ارسالی، درج شده باشد.

۴_ برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌بایست مصوبه پخش شبکه‌های مورد نظر را دارا باشند و زمان پخش و مدت زمان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی باید در نامه ارسالی قید شود. در هر زمان که روابط عمومی جشنواره از عدم پخش برنامه اعلامی مطلع شود، مجاز به ممانعت از ادامه فعالیت در سینمای رسانه خواهد بود. همچنین درصورتیکه برنامه در سال قبل نیز پخش شده است، حتما باید نمونه برنامه در یک لوح فشرده به همراه نامه به روابط عمومی جشنواره ارسال شود. بدیهی است که دریافت کارت و عدم پخش برنامه در سال گذشته از جمله ملاک‌های بررسی خواهد بود.

۵_ در نامه معرفی همه برنامه‌های رادیو، تلویزیونی و اینترنتی، می‌بایست عنوان شغلی دقیق درخواست‌کننده ( خبرنگار، گزارشگر، مجری، تصویربردار، صدابردار، عوامل فنی ، تهیه کننده و …) قید شود.

۶_ بدیهی است که به معرفی‌شدگان هر رسانه، بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده و سابقه حرفه‌ای به ترتیب اولویت مندرج در نامه، کارت خبرنگاری، عکاسی، تصویربرداری و عوامل فنی تعلق می‌گیرد و اصلاح بعدی اولویت‌ها پذیرفته نخواهد شد.

۷_ برای عکاسان متقاضی، معرفی‌نامه از خبرگزاری معتبر ضروری است.

۸_ صرفاً شماره خودرویی که در کارت درج می‌شود امکان استفاده از پارکینگ را دارد.

۹_ برای خبرنگاران سینمایی و منتقدان پیشکسوت، سهمیه محدود و جداگانه‌ای توسط روابط عمومی جشنواره منظور می‌شود؛ اما لازم است در ثبت نام شرکت کنند.

۱۰_ میزان حضور در سالن رسانه‌های دوره قبلی جشنواره فیلم فجر و کیفیت فعالیت آنها، یکی از ملاک‌های ارزیابی درخواست‌ها خواهد بود.»

این فراخوان در حالی منتشر شده که در سال‌های گذشته بخشی جداگانه با اعلام «شرایط اختصاصی ثبت نام اعضای انجمن منتقدان» درج و تاکید می‌شد که «منتقدین باید نامشان در فهرست رسمی اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، قیده شده باشد. همچنین باید سه نمونه از مطالب‌شان که مرتبط با دوره‌های قبلی جشنواره فیلم فجر است و در یکی از رسانه‌های معتبر منتشر شده ارائه شود.»

حذف شرایط ثبت نام منتقدان از سوی جشنواره فیلم فجر در شرایطی رخ داده که چند هفته قبل، هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شرایط اجتماعی اخیر و بی‌توجهی‌ها به اوضاع عمومی سینما و… اعضای هیات مدیره در هیچ رویداد سینمایی پیش‌رو مشارکتی نخواهند داشت و مسئولیتی را هم نمی‌پذیرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.