۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Wednesday, 24 April , 2024
شناسه خبر : 14331
  پرینتخانه » آخرین اخبار, حقوقی و قضایی تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2022 - 11:06 |
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه :

فکر و ذهن تولیدکننده باید بر تولید متمرکز باشد نه دغدغه‌ گرفتن تسهیلات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کوتاه کردن فرایند پرداخت تسهیلات را ضروری دانست و گفت: فکر و ذهن تولیدکننده را فقط باید بر روی تولید متمرکز کنیم، تولیدکننده نباید دغدغه‌ای برای گرفتن تسهیلات داشته باشد.
فکر و ذهن تولیدکننده باید بر تولید متمرکز باشد نه دغدغه‌ گرفتن تسهیلات

اصغر جهانگیر، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی بر این است تا در دوران جدید به تولیدکنندگان و کارآفرینان بیشترین مساعدت صورت گیرد تا چرخ‌های تولید با شتاب بیشتری به حرکت درآید، در همین راستا تمام تلاش خود را در قوه قضائیه به کار گرفته‌ایم و در حال بررسی، شناسایی و رفع علت اصلی موانع پرداخت تسهیلات هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از دلایل عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها به کمبود منابع و همچنین قوانین مرتبط بازمی‌گردد، بازنگری در قوانین و مقررات به نفع تولیدکنندگان را ضروری دانست و افزود: بسیاری از قوانین برای شرایط عادی پیش‌بینی، نوشته و تصویب شده در حالی که اکنون در جنگ اقتصادی هستیم که می‌طلبد با نگاه ویژه به این موضوع در قوانین بازنگری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کوتاه کردن فرایند پرداخت تسهیلات را ضروری دانست و گفت: فکر و ذهن تولیدکننده را فقط باید بر روی تولید متمرکز کنیم، تولیدکننده نباید دغدغه‌ای برای گرفتن تسهیلات داشته باشد.

جهانگیر ادامه داد: اینکه برخی مواقع بانک در جاهایی که تولیدکننده دیونی دارد متولی و جانشین او در آن واحد تولیدی می‌شود قانونی است، اما چون بانک نمی‌تواند کار تولیدکننده را انجام دهد معمولا واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به بانک‌ها بابت طلبی که داشتند نتیجه‌اش به رکود و ورشکستگی کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌انجامد.

وی بازنگری در قوانین را برای اینکه بانک‌ها نتوانند به ازای مطالباتی که دارند بلافاصله چرخه تولید را حذف کنند ضروری دانست و اظهار کرد: باید با بازنگری در قانون و رفع مشکلات نگذاریم هیچ کارخانه و شرکتی به دلیل بدهی که به بانک دارد تعطیل شود. اگر هم قرار باشد بانک سرپرستی و مدیریت شرکت‌ها و کارخانه‌ها را بر عهده بگیرد باید موظف باشد که سازوکارهای ادامه کار را از قبل پیش‌بینی کند تا منجر به تعطیلی کارخانه نشود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: در قالب کمیسیون حل اختلاف حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع تاکنون ۱۴ کمیسیون در شهرهای مختلف خراسان رضوی تشکیل شده و بدون تشکیل پرونده به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: در این کمیسیون‌ها رئیس دادگستری به عنوان رئیس کمیسیون و دادستان‌ نائب رئیس و یکی از فعالان صنعتی نیز دبیر است، به جز شهرهایی که کمیسیون نداریم یا به صورت تلفنی و مکاتبه‌ای مشکلات را حل می‌کنیم طی ۹ ماه ابتدای سال جاری مشکلات بالغ‌ بر ۴۰۰ واحد تولیدی را رفع و از تعطیل آن‌ها جلوگیری شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.