۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 21607
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, ایران, تیتر یک, جام حذفی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, علم و فناوری, فوتبال, فوتبال اروپا, لیگ برتر, لیگ قهرمانان آسیا, والیبال, ورزشی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2023 - 13:16 |
کشتی قهرمانی جهان_بلگراد

لطفا صدای گیرنده های خود را ببندید!

تعریف و تمجید های مکرر هادی عامل از کشتی گیران ایرانی دیگر از حد عادی گذشته و تبدیل به مجیز گویی و مبالغه شده است! به کار گیری واژه های تکراری و توصیفی این گزارشگر و استفاده از کلمات منسوخ شده ای همچون دلاور، پهلوان، شیر مادر، نان پدر ، خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان و ... و ردیف کردن تعدادی واژگان حماسی و بی خاصیت که گویی فهرست وار مقابل خود گذاشته و چیز دیگری برای بیان ندارد، ، مخاطبان تلویزیونی ورزش اول ایران را مجاب به بستن صدای‌گیرنده های خود‌کرده است!
لطفا صدای گیرنده های خود را ببندید!

این شیوه از گزارش هیچ حرف تازه ای برای گفتن نداشته و بیننده را از فضای اصلی مسابقه دور نگه می دارد. نه بار فنی در‌چنین شاهنامه خوانی کاذبی دیده می شود و نه حتی باعث غرور و مباهات مخاطب نسبت به عملکرد نمایندگان کشور مان می گردد. آیا حسن یزدانی را حسن ما و حسن دلاور خطاب کردن و یا رحمان عمو زاد را رحمان بی رحم خواندن و …کمکی به کیفیت کشتی آنها کرده است؟!
هادی عامل سال هاست با تکیه بر همین شیوه نا مطلوب، یکه تاز عرصه گزارش مسابقات داخلی و خارجی کشتی ایران شده و تقریبا هیچ رقابتی را از دست نداده است. اما اهل فن و آنها که به طور خاص رویداد های ورزشی را دنبال می‌کنند می‌دانند این شکل از ارائه گزارش در هیچ جای دنیا خریداری ندارد. اگر هدف هادی عامل و برنامه سازان تلویزیون رضایت ملت است بایستی در نحوه عملکرد‌ خود تجدید نظر‌کنند و فضا را به سمت کار کارشناسی و تخصصی ببرند، این گونه که برنامه دایره طلایی، مجری و گزارشگر اصلی آن پیش می روند شاید همچون عملکرد افتضاح کادر فنی تیم آزاد که مقبول نظر رییس فدراسیون افتاده، مورد پسند مدیران ارشد ورزش ، کشتی و اعضای کادر فنی تیم های ملی باشد اما هرگز مورد پسند مردم نخواهد بود و ترجیح عمومی بر تماشای بدون صدای مسابقات خواهد بود.
لطفا در رفتار و گفتار خود تجدید نظر کرده و‌ کمتر روی اعصاب مردم رژه بروید!

نویسنده : سید مهدی فاطمی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.