۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 21890
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, ایران, تیتر یک, خانواده, سلامت, سیاست داخلی, سیاسی, شهری, علم و فناوری, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 27 نوامبر 2023 - 14:29 |

“ماجرای غروب جمعه تا غروب دوشنبه چیست؟”

شورای اطلاع رسانی دولت که هر چند وقت یکبار بخشی از ناکامی های دولت فعلی را به گردن دولت قبل می‌اندازد در آخرین اظهار نظرش علیه دولت قبل ، گرفتار پاسخ مشاور دولت سابق شد ، آقای آشنا مشاور آقای روحانی در مطلبی عجيب در واکنش به اظهارات سپهر خلجی گفت : " آیا تحمل شنیدن پشت پرده آن غروب جمعه تا غروب دوشنبه را دارید " ؟
“ماجرای غروب جمعه تا غروب دوشنبه چیست؟”

اما موضوع چیست ؟ پس از کمی بررسی به جمله مشهور آقای روحانی در خصوص گرانی بنزین در سال ۱۳۹۸ میرسیم که با لبخند گفت : من هم صبح جمعه فهمیدم که بنزین گران شده است!! در این سخن و لبخند رازی نهفته بود که شاید آقای آشنا برای جلوگیری از ادامه حملات اصولگرایان تندرو دولت فعلی به دولت قبل ( که البته آن دولت هم تحفه خاصی نبود ) آن جمله را رسانه ای کرده باشد .

آقای باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه ای به تاریخ دوم دی ۱۴۰۰ گفت : آقای روحانی گفتند صبح جمعه خبردار شدم که بنزین گران شده است. این حرف آقای روحانی را تکذیب نمی‌کنم چون شاید درست گفته، اما با این لحن گفتن به مردم، به آنها برخورد.

نکته ابهام آمیز آقای باهنر در این مطلب که روحانی درست میگفت ، یعنی چه ؟ مگر این افزایش قیمت مصوبه سران قوا نبود؟ چطور آقای روحانی خودش صبح جمعه متوجه شده و آقای باهنر هم تایید می‌کند.

در جلسه‌ای محدود که در اواخر دوران ریاست جمهوری آقای روحانی در ساختمان «همراهان» سعد آباد برگزار شده بود ، او گفته بود : «واقعیت این است که همیشه یک نفر باید مخالف حرف بزند که من تحریک شوم و حرف بزنم.» اینکه آیا آن یک نفر مخالف ، سخنگوی دولت آقای رئیسی بوده یا نه ، احتمالا می‌تواند دلیل تهدید امروز آقای آشنا بعد از سه سال باشد که در قضیه گران شدن بنزین چه اتفاقاتی پشت صحنه این تصمیم بوده است.
کتاب «جنگ بدون آتش و دود» به قلم سه نویسنده به نامهای بهراد مهرجو، ولی خلیلی و آرش پورابراهیمی که یکی از آنها در جلسه ساختمان همراهان حضور داشته پرده از گلایه های آقای روحانی از مخالفان دولتش برداشته است از جمله آنکه ایشان در آن جلسه می‌گوید: برای سفر استانی به کرمانشاه رفته بودم ، به من خبر دادند که خبرگزاری فارس اعلام کرده که آخر هفته قرار است بنزین گران شود. مردم به خیابان ریختند، صف تشکیل شد، پمپ بنزین آتش زدند. در حالی که در آن مقطع اصلا قصد این کار را نداشتیم. با این حال گفتم که برای چند ماه آینده را هم لغو کنید .» و یکی دیگر از صحبت‌های آقای روحانی که در آن جلسه گفته شد این بود که : «غروب جمعه عده‌ای تصمیم گرفتند، دولت را زمین بزنند. بعد‌ها افراد اصلی دستگیر شدند. بازجویی‌های آن‌ها موجود است که می‌گویند از چه کسانی دستور گرفته بودند.»

حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) در خصوص مطالب ذکر شده سوالاتی را جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذیل مطرح می‌نماید.

۱– جناب آقای آشنا جناح رقیب شما را نمی‌دانم ولی مردم حتما حق شنیدن اتفاقات رخ داده در آن سه روز را دارند ( البته اگر مردم را ولینعمت می دانید ) چرا رقیب خود را تهديد می‌کنید، بیایید و صادقانه به مردم توضیح دهید که ماجرا از چه قراری بوده است . شاید از محرمانه نگهداشتن گافهای سیاسی رقیب خود قصد رسیدن به آلاف و الوف سیاسی دیگری را دارید.
۲– جناب آشنا مشاور سابق ، اگر تهدید رد صلاحیت آقای روحانی برای مجلس خبرگان نبود آیا باز هم این جملات را بکار می‌بردید تا رقیب را در پس پرده سیاست به کرنش مجبور کنید؟
۳– آقایان روحانی ، لاریجانی و رئیسی سران سه قوه در سال ۱۳۹۸ ، لطفا به مردم بگویید در آن قضیه چه کسانی دستگیر شدند و چه کسی به آنان دستور داده بود ؟ هزینه های آسیب به امنیت کشور و مردم در سال ۱۳۹۸ بر اثر کدام دعوای جناحی بود و مسببان آن را به دستگاه قضایی معرفی کنید ؟
۴– ژنرالها ، شیوخ وسران محترم دو جریان ، تا کی مردم باید تاوان رقابت‌های به قدرت رسیدن شما را پرداخت کنند؟ و بالاخره کی بفکر حل مشکلات مردم خواهید افتاد ؟
۵– جناب سپهر خلجی ، نزدیک به ۳۰ ماه از شروع دولت گذشته است بالاخره چه موقع مسئولیت این فشار اقتصادی بر مردم را می‌پذیرید یا تا آخر کار دولت فعلی ، همچنان مقصر گرانی ها را دولت قبل خواهید دانست ؟

تا روزی که مردم را ناظر بر رفتار خود ندانید و فقط در فشارهای سیاسی وارد شده از سوی رقیب خود بگم بگم راه انداخته و یکدیگر را از اطلاعات محرمانه خود بترسانید ، هر روز بر بی اعتمادی مردم افزوده خواهد شد .
مطالبه حزب همت از هر دو جناح سیاسی غالب کشور این است که به جای ابراز تهدیدهای محرمانه علیه یکدیگر ، مردم را مّحرم بدانید و اشتباهات گذشته را تکرار نکنید .
باشد که در پذیرش این نصیحت کوشا باشید .

سيد احمد نبوی
دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.