- شوخی منشوری جواد خیابانی با سهراب سپهری!
- جنجال اظهارات نبویان روی آنتن زنده صداوسیما/ برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی
- نمایش درخت گیلاس و پیوند داستان نمایش با مفاهیم عاشورا
- خبرنگاران و عکاسان ورزشی در اسارت تصمیمات فدراسیون فوتبال
- موسیقی بدو بدو، عرفان طهماسبی و جام جهانی
- رویکرد جدید پزشکیان در برابر صداوسیما/ از گلایه تا خط و نشان!
محمدباقر قالیباف: پس از ۳ نقض کلیدی چارچوب مورد توافق، آتشبس و مذاکره بیمعناست
محمدباقر قالیباف: پس از ۳ نقض کلیدی چارچوب مورد توافق، آتشبس و مذاکره بیمعناست رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۳ نقض کلیدی چارچوب مورد توافق، آتشبس و مذاکره بیمعناست، گفت: تهاجم به لبنان، تجاوز به آسمان ایران و انکار حق غنیسازی، نقض سه بند کلیدی چارچوب مورد توافق است. به گزارش مشهدنیوز، محمدباقر قالیباف […]
محمدباقر قالیباف: پس از ۳ نقض کلیدی چارچوب مورد توافق، آتشبس و مذاکره بیمعناست
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۳ نقض کلیدی چارچوب مورد توافق، آتشبس و مذاکره بیمعناست، گفت: تهاجم به لبنان، تجاوز به آسمان ایران و انکار حق غنیسازی، نقض سه بند کلیدی چارچوب مورد توافق است.
به گزارش مشهدنیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، بیانیهای را به زبان انگلیسی منتشر کرد که به شرح زیر است.
«از همان ابتدا، ما روند جاری را با بیاعتمادی دنبال میکردیم و همانطور که پیشبینی میشد، ایالات متحده آمریکا این بار نیز پیش از آغاز مذاکرات، تعهدات خود را نقض کرد.
همانگونه که رئیسجمهور ایالات متحده صراحتا اعلام کرده است، طرح ۱۰ بندی جمهوری اسلامی ایران، پایه و چارچوب مبنای قابل کار و چارچوب پایهای برای این گفتگوها محسوب میشود. با این حال، تا این لحظه سه بند از این پیشنهاد نقض شده است:
۱- عدم پایبندی به بند اول طرح دهبندی در خصوص آتشبس لبنان، تعهدی که نخستوزیر شهباز شریف نیز صراحتا به آن اشاره کرده و آن را «آتشبس فوری در همهجا از جمله لبنان و سایر مناطق، مؤثر بلافاصله» اعلام نموده است.
۲- ورود پهپاد متجاوز به آسمان ایران که در شهر لار در استان فارس منهدم شد و نقض آشکار بند ممنوعیت هرگونه تجاوز مجدد به حریم هوایی ایران است.
۳- انکار پذیرش حق غنیسازی ایران، که بند ششم این چارچوب بود.
اکنون همان «چارچوب پایهای برای مذاکره» نیز حتی پیش از آغاز مذاکرات، سه بند کلیدی آن به صورت علنی و آشکار نقض شده است.
در چنین شرایطی، نه آتشبس دوطرفه معنایی دارد و نه مذاکرات.»
انتهای پیام
بیانیه حسن روحانی پس از آتش بس دوهفته ای
بیانیه حسن روحانی پس از آتش بس دوهفته ای بیانیه حسن روحانی پس از آتشبس جنگ ۴۰ روزه بدین شرح است: به گزارش مشهدنیوز، حجتالاسلاموالمسلمین حسن روحانی، رئیسجمهوری اسلامی ایران در دورههای یازدهم و دوازدهم در بیانیهای به مناسبت آتشبس جنگ ۴۰ روزه، از ملت ایران، رزمندگان مؤمن و شجاع، رهبری نظام و شورای عالی امنیت ملی، […]
08 آوریل 2026
آتش بس دوهفته ای , جنگ ایران , محمدباقر قالیباف , نقض آتش بس
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.






