۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 15707
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, فوتبال, ورزشی تاریخ انتشار : 05 مارس 2022 - 11:22 |
رییس هیات فوتبال مشهد:

مدیریت اشتباه از پیشرفت افراد مستعد در فوتبال خراسان جلوگیری کرد

رییس هیات فوتبال مشهد گفت: تصمیم‌گیری و مدیریت اشتباه باعث شده مستعدین فوتبال خراسان رضوی رشد نکنند و در ادامه نتیجه دلخواه کسب نشود.
مدیریت اشتباه از پیشرفت افراد مستعد در فوتبال خراسان جلوگیری کرد

حسین بادامکی در حاشیه برگزاری اختتامیه مسابقات فوتبال زیر ۱۲ سال خراسان رضوی که در پارک ملت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه فوتبال هر چقدر به سنین پایه توجه کنیم، نتیجه آن را در سال‌های بعد خواهیم دید. اگر فوتبال خراسان و مشهد همانند گذشته فوتبالیست مطرحی در ایران ندارد، به این دلیل است که به فوتبال پایه، استعدادیابی و سنین ۱۲ سال به بالا اهمیت داده نشده و نتوانسته‌ایم بازیکن پرورش دهیم.

وی افزود: از چند سال گذشته و به خصوص در یک سال اخیر اقدامات خوبی توسط هیات فوتبال خراسان رضوی و مشهد صورت گرفته و استعدادهای مشهد و خراسان را زیر نظر گرفته‌اند. با برگزاری لیگ زیر ۱۲ سال مستعدین می‌توانند به فوتبال استان معرفی شوند. امیدوارم استعدادهای خراسانی در آینده بتوانند در سطح فوتبال ایران ظاهر شده و به فوتبال ملی کمک کنند. نتیجه این اقدامات را فوتبال خراسان رضوی در سال‌های آتی خواهیم دید.

رییس هیات فوتبال مشهد در خصوص جایگاه فوتبال پایه مشهد در کشور گفت: متاسفانه خراسان رضوی جایگاه خوبی در سطح کشور ندارد. تصمیم‌گیرنده تیم‌های خصوصی است و به هر شکلی که می‌خواهند در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند. این موضوع باعث شده علی‌رغم اینکه تیم‌ها و بازیکنان خوبی داریم، نتایجی در شان استان کسب نکنیم.

بادامکی تصریح کرد: درست است که بخش خصوصی باید پای کار بیاید اما مدیران بخش خصوصی از هیات فوتبال استان و پیشکسوتان فوتبال خراسان باید کمک بگیرند. اگر کمی کمک‌ها و همیاری‌ها بیشتر باشد، تیم‌های رده‌های پایه خراسان در مسابقات کشوری می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند.

وی با اشاره به مشکل زیرساخت فوتبالی در مشهد افزود: مشهد کماکان مشکل زمین دارد. یکی دیگر از دلایل عدم رشد فوتبال مشهد نبود زیرساخت‌های مناسب است. امیدورارم با رویکردی که شورای ششم در پیش گرفته، مدیریت شهری به کمک هیات فوتبال آمده و در چند نقطه از مشهد زمین‌های فوتبال مناسبی ایجاد کند. اگر این اتفاقات رخ دهد، قطعا می‌توان به رشد بازیکنان فوتبال مشهد امیدوار بود.

حمایت شهرداری از ایجاد زمین‌های فوتبال در مناطق کم‌برخوردار مشهد

سید حسین غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه این مسابقات گفت: با نگاه ویژه‌ای که در شورای ششم و شهردار مشهد وجود دارد، قطعا در سال جدید در ورزش پایه تمام رشته‌ها ورود پیدا خواهیم کرد. در این رابطه از مردم نظرسنجی خواهیم داشت تا از علاقه آنان به رشته‌های مدنظرشان مطلع شده و در رده پایه این رشته‌های ورزشی ورود کنیم.

وی گفت: قطعا نگاه ویژه‌ای در مناطق کم‌برخوردار شهرداری خواهیم داشت. در هشت منطقه مشهد کمپ‌هایی ایجاد خواهد شد که در حال حاضر یکی از کمپ‌ها در محله نوده به بهره‌برداری رسیده که علی حقدوست، پیشکسوت فوتبال مشهد، بازیکنان را در آن نقطه آموزش داده و تربیت می‌کند.

سرپرست معاونت سلامت و تربیت‌ بدنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: این کمپ‌ها تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد اما قطعا اقبال عمومی به فوتبال و فوتسال است. همچنین نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان داریم تا زیرساخت‌های آن را آماده کرده که در حد ورزش آقایان به شرایط مطلوبی دست یابد.

غیاثی افزود: نگاه این دوره از شورا ورزش در کنار فرهنگ است تا نوجوانان به لحاظ فرهنگی و اعتقادی نیز پرورش یابند. امیدوارم که بتوانیم کمک‌حال ورزش خراسان رضوی و مشهد باشیم.

وی در خصوص مشکل زمین فوتبال در مشهد و کمک شهرداری در این خصوص یادآور شد: در این دوره در مناطق کم‌برخوردار شهر زمین‌هایی ایجاد خواهیم کرد. طی چند روز گذشته چهار زمین چمن در منطقه چهار مشهد احداث کردیم. با توجه به رویکرد شهرداری که باید با ورزش شور و نشاط اجتماعی ایجاد شود، قطعا به فکر ساخت‌ زمین فوتبال در سطح مشهد خواهیم بود.

غیاثی ادامه داد: مشهد با وجود ظرفیت فراوانی که در فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی دارد، از کمبود اماکن ورزشی رنج می‌برد. البته برای بهبود زیرساخت‌ها باید کمک کنیم تا بخش خصوصی نیز ورود کند تا از این ظرفیت ایجاد شده به خوبی استفاده شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.