Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 11417
  پرینتخانه » اجتماعی, استان ها تاریخ انتشار : 19 نوامبر 2020 - 11:11 |
دانشمندان اعلام کردند

مصونیت بهبود یافتگان کرونا تا ۸ ماه ادامه دارد

دانشمندان اعلام کردند مصونیت بهبود یافتگان کرونا تا ۸ ماه ادامه دارد  مشهدنیوز/ خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ایمنی در برابر ویروس کرونا حداقل هشت ماه و حتی ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد. به گزارش ایندیپندت ای، دانشمندان سلول‌های ایمنی در بازماندگان کووید- ۱۹ را بررسی کردند، ازجمله سلول‌هایی “حافظه” که ویروس را […]

مصونیت بهبود یافتگان کرونا تا ۸ ماه ادامه دارد

دانشمندان اعلام کردند

مصونیت بهبود یافتگان کرونا تا ۸ ماه ادامه دارد

 مشهدنیوزخراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ایمنی در برابر ویروس کرونا حداقل هشت ماه و حتی ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد.

به گزارش ایندیپندت ای، دانشمندان سلول‌های ایمنی در بازماندگان کووید- ۱۹ را بررسی کردند، ازجمله سلول‌هایی “حافظه” که ویروس را ذخیره می‌کنند و می‌تواند آنتی‌بادی‌ها را فعال کنند.

دانشمندان موسسه ایمونولوژی لا جولا دانشگاه سن دیگو  آمریکا، عناصر پاسخ ایمنی از جمله آنتی‌بادی‌ها و سلول‌های تی را ارزیابی کردند و دریافتند که “حافظه ایمنی ” ممکن است حداقل برای هشت ماه دوام داشته باشد.

دانشمندان گفتند که سرعت‌پایین کاهش برخی از سلول‌های موردنیاز برای ایمنی بدن، می‌تواند به معنای دوام بیشتر آن باشد.

این مطالعه امیدواری‌هایی ایجاد کرده است که محافظت از واکسن‌های کرونا ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد و ممکن است نیازی به تزریق سالانه نباشد.

تعدادی از مقالات اخیر پیشنهاد کردند که ایمنی بدن در کمتر از سه ماه کاهش می‌یابد و سوالاتی در مورد اثربخشی واکسن ایجادشده است اما تحقیقات جدید در مورد سلول‌های تی نتایج خوش‌بینانه‌تری ارائه کرده است و نشان می‌دهد که واکنش ایمنی می‌تواند مدت‌زمان طولانی‌تری ادامه یابد.

دانشمندان معتقدند که یافته‌های مطالعه جدید نشان می‌دهد که وجود “حافظه ایمنی ” امکان‌پذیر است و سال‌ها بعد نیز تحریک می‌شوند.

محققان تحقیق خود را پیش از بررسی همکاران در medRxiv،   وب‌سایت علوم بهداشتی تحقیقات پیش از چاپ منتشر کردند و به‌طور دوره‌ای سطح  آنتی‌بادی‌ها و همچنین حافظه سلول‌های تی و بی و سایر سلول‌های ایمنی بدن را اندازه‌گیری می‌کنند.

محققان دریافتند، سلول‌های تی که بخشی از سیستم ایمنی است و هم‌سلول‌های آلوده را از بین می‌برد و هم‌سلول‌های بی را در ساخت آنتی‌بادی کمک می‌کند  تا ۶ ماه وجود دارند.

دانشمندان نگران بودند، افرادی که به عفونت‌های خفیف مبتلا می‌شوند پاسخ ایمنی قوی نداشته باشند، اما تقریبا همه سلول‌ها در صورت برخورد مجدد با ویروس قادر به ایجاد پادتن‌های جدید هستند.

استفان ایوانز، استاد فاراکوپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت و پزشکی لندن گفت: این نتایج احتمالا خبر خوبی برای واکسن‌هاست که می‌توانند ایمنی بیشتر از کوتاه‌مدت ایجاد کنند.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.