۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 26435
  پرینتخانه » اقتصاد کلان, تیتر یک تاریخ انتشار : 11 آوریل 2024 - 14:56 |

نقش نرخ های غیررسمی دلار در قیمت کالاها صفر است

رئیس بانک مرکزی: نقش نرخ های غیررسمی دلار در قیمت کالاها صفر است رییس بانک مرکزی گفت: تامین ارز برای واردات قانونی و خدمات مردم، تماماً با نرخ‌های ارز ۲۸,۵۰۰ تومان و نرخی در محدوده ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود. به گزارش مشهدنیوز، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی امروز (۲۲ فروردین) در مراسم دیدار با حضرت […]

نقش نرخ های غیررسمی دلار در قیمت کالاها صفر است

رئیس بانک مرکزی:

نقش نرخ های غیررسمی دلار در قیمت کالاها صفر است

رییس بانک مرکزی گفت: تامین ارز برای واردات قانونی و خدمات مردم، تماماً با نرخ‌های ارز ۲۸,۵۰۰ تومان و نرخی در محدوده ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود.

به گزارش مشهدنیوز، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی امروز (۲۲ فروردین) در مراسم دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسؤولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم در واکنش به انتقادات علیه بانک مرکزی مبنی بر واردات کالا با دلار بازار آزاد، گفت: دلار در مرکز مبادله رسمی ۴۱ هزار تومان است و در سال گذشته (۱۴۰۲) نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار ارز برای واردات کالا اختصاص دادیم.

رئیس بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی تمامی واردات قانونی به کشور و نیازهای خدماتی مردم را با نرخ‌های ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای کالاهای اساسی و حدود ۴۰ هزار تومان برای سایر کالاها و خدمات تأمین می‌کند.

وی عنوان کرد: با نرخی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود، کالا وارد نمی‌شود؛ البته نرخ‌های بازار غیررسمی نقشی در تعیین قیمت کالاها ندارد.

فرزین در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌های کشور موظف‌اند تا این موضوع را به صورت شفاف به مردم اطلاع رسانی کنند.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.