۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 19560
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, علم و فناوری, محیط زیست, ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : 22 جولای 2022 - 13:59 |
رییس هیات بدمینتون خراسان‌رضوی:

وضعیت اقتصادی ورزش را از اولویت‌ها خارج کرده‌است

رییس هیات بدمینتون خراسان رضوی گفت: شاهد تاثیر صدردرصدی اقتصاد بر ورزش هستیم، کلاس‌ها به سختی تشکیل می‌شود و ورزش از اولویت خارج شده است.
وضعیت اقتصادی ورزش را از اولویت‌ها خارج کرده‌است

سیدحسین رضوی در خصوص صدور مجوز کلاس‌های بدمینتون اظهار کرد: گرچه خود هیات بدمینتون کلاس برگزار می‌کند، اما سایرین هم کلاس‌هایی با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، خارج از هیات برگزار می‌کنند که نیازی به مجوز ندارد. مراکزی که این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند نسبت به وظایف خود توجیه هستند.

وی در خصوص مربیان و استعدادیابی‌های صورت گرفته در رشته بدمینتون گفت: مربیان در سه درجه و سطح بین المللی هستند که بیشتر آن‌ها با هیات در ارتباط‌ند و موظف به معرفی بازیکنان بااستعداد به هیات هستند، چرا که یکی از برنامه‌های ما برای پایان تابستان برگزاری جشنواره استعدادیابی است. درصدد حمایت از استعدادها بدون پرداخت هزینه کلاس‌ها و اعزام آنان به مسابقات هستیم.

رضوی درخصوص هزینه ثبت‌نام کلاس‌های بدمینتون عنوان کرد: هزینه ۱۲ جلسه عمومی ماهیانه ۱۷۰ هزارتومان و در سطح نیمه خصوصی چهار بازیکن به همراه مربی سالن را اجاره می‌کنند که برای هر فرد ۳۵۰ هزارتومان هزینه دربر دارد، درمجموع در سطح مبتدی در سه ماه تابستان یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و در سطح حرفه حداقل ۶ میلیون تومان برای ثبت‌نام و تجهیزات ورزشی از جمله کفش، توپ و راکد می‌توان برآورد هزینه کرد.

رییس هیات بدمینتون خراسان رضوی با اشاره به تاثیر اقتصاد بر ورزش خاطرنشان کرد: شاهد تاثیر صددرصدی تورم بر ورزش هستیم، کلاس ها به سختی تشکیل می‌شود و ورزش برای برخی از خانواده‌ها از اولویت خارج شده است، با مقایسه چند تابستان اخیر می‌توان گفت وضعیت اقتصادی حتی نسبت به شیوع بیماری کرونا بر کاهش اهمیت ورزش در جامعه تاثیر بیشتری دارد.

وی افزود: اگر هزینه ورزش مناسب باشد شاهد گرایش عموم مردم به سوی آن خواهیم بود، اما با افزایش قیمت تجهیزات ورزشی، رغبت به ورزش کاهش یافته‌است. هم‌اکنون برای خرید یک توپ بدمینتون در سطح مبتدی حداقل باید ۱۰۰ هزارتومان هزینه کرد. تورم در سطح قهرمانی تاثیر بیشتری هم دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.