۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 16932
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, بین الملل, تولید و تجارت, خانواده, سلامت, عمران و اشتغال تاریخ انتشار : 06 آوریل 2022 - 12:19 |

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

اسکناس آمریکایی امروز چهارشنبه احتمالا افت‌وخیر محدودی خواهد داشت
پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۷ فروردین ۱۴۰۰

قیمت دلار معاملات امروز چهارشنبه هفدهم فروردین را احتمالا با نوسان محدودی آغاز می‌کند. اسکناس آمریکایی در آخرین معاملات رسمی بازار آزاد پا به محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان گذاشت و در جریان خرید و فروش‌های فردایی با همین نرخ رد و بدل شد.

موضوعی که نشان می‌دهد، دست‌کم در شروع معاملات امروز دلار نوسان قابل توجهی نخواهد داشت. دقیقا برخلاف دیروز که شاهد جهش قیمت ۵۲۰ تومانی آن در بازار آزاد بودیم. رشد قیمتی که تقریبا معادل دو درصد بود و باعث شد مظنه این اسکناس به بالاترین میزان خود از ۱۲ بهمن سال قبل برسد. همین اتفاق محرکی برای رشد قیمت سایر ارز‌های رایج، سکه و طلا محسوب شد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد سه‌شنبه شانزدهم فروردین جهش ۵۲۰ تومانی داشت. معامله‌گران ارزی ساعت هشت دیشب درحالی اسکناس آمریکایی را ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان خرید و فروش می‌کردند که نرخ این اسکناس دوشنبه ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان بود. رشد قیمت دو درصدی روز گذشته دلار باعث شد ارزش آن به بالاترین میزان از ۱۲ بهمن سال قبل برسد و سیگنالی برای افزایش نرخ سایر ارز‌های رایج باشد.

دیروز هر اسکناس یورو با رشد ۳۸۵ تومانی پا به محدوده ۳۰ هزار تومان گذاشت و ۳۰ هزار و ۲۹۰ تومان قیمت خورد. قیمت درهم امارات که رابطه مستقیمی با دلار دارد، تقریبا دو درصد ارتقا پیدا کرد و به هفت هزار و ۵۴۵ تومان رسید.

در بازار طلا شاهد قیمت سکه امامی ۲۴۰ هزار تومان درقیاس با دوشنبه بالا آمد و این قطعه سکه ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز با رشد قیمت ۱۷ هزار تومانی، یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان داد و ستد شد.

تغییر قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت روز دوشنبه قیمت روز سه‌شنبه تغییر
۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان ۵۲۰ تومان افزایش

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی سه‌شنبه شانزدهم فروردین روند متفاوتی نسبت به بازار آزاد داشت. درحالی که دلار آزاد دیروز بیشتر از ۵۰۰ تومان گران شد، در صرافی ملی ارزش اسکناس آمریکایی کاهش پیدا کرد. ساعت ۱۶ دیروز آخرین نرخ دلار در صرافی‌های زیرنظر بانک مرکزی ۲۵ هزار و ۲۸۵ تومان بود که این رقم نسبت به نرخ ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان روز دوشنبه ۱۵ تومان کمتر محسوب می‌شد. همین موضوع باعث بیشتر شدن اختلاف نرخ دلار دولتی و آزاد شد. اختلافی که دیروز تقریبا دو هزار و ۴۵۰ تومان بود و دوشنبه چیزی حدود هزار و ۹۰۰ تومان محسوب می‌شد.

تغییر قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت روز دوشنبه قیمت روز سه‌شنبه تغییر
۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان ۲۵ هزار و ۲۸۵ تومان ۱۵ تومان کاهش

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه شانزدهم فروردین حدود ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. معامله‌گران عمده در شروع خرید و فروش‌های فردایی برای دلار فردایی رقم ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان را پیشنهاد می‌دادند، اما این عدد ساعت ۱۰ شب به ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان افزایش پیدا کرد. کف قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی دیروز نرخ ابتدایی ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان محسوب می‌شد و بالاترین ارزش اسکناس آمریکایی در این معاملات همان عدد پایانی ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان به‌شمار می‌رفت.

در بازار آزاد نیز دقیقا دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان معامله شده بود و به‌این ترتیب احتمالا در شروع خرید و فروش‌های امروز بازار نوسان محدودی را از اسکناس آمریکایی شاهد خواهیم بود.

تغییر قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

شروع معاملات کف قیمت سقف قیمت نوسان
۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان ۴۷۰ تومان
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.