۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 20087
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصاد کلان, ایران, بین الملل, حوادث، انتظامی, خانواده, دولت, دیگر رسانه ها, سلامت, سیاسی, شهری, علم و فناوری, ویژه تاریخ انتشار : 26 آگوست 2022 - 21:45 |
بهادری جهرمی خبر داد:

کاهش ۱۸ درصدی نرخ تورم

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: امروز رشد اقتصادی کشور به حدود پنج درصد رسیده است و تورم ۶۰ درصدی، حدود ۴۲ درصد شده و ۱۸ درصد کاهش تورم داشته‌ایم.
کاهش ۱۸ درصدی نرخ تورم

علی بهادری جهرمی در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، با اشاره شمیم خدمت، اظهار کرد: در تمام ۳۱ استان کشور به صورت همزمان اعضای هیأت دولت در تمامی نمازجمعه‌های کشور برای خدمت نزدیک به مردم، ارائه گزارش و شنیدن مشکلات مردم حاضر شده اند.

وی بیان کرد:  در سفرها هیأت وزیران علاوه بر ادای احترام به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در جریان پیشرفت مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار خواهند گرفت تا خللی در مسیر اجرای آنها وارد نشود.

این مسئول اظهار کرد: بعد از رکورد شکنی برگزاری سفر استانی ۳۱ استان طی یکسال، امروز شاهد برگزاری ۳۱ سفر استانی در یک روز هستیم.

سخنگوی دولت سیزدهم تصریح کرد: این مسیر بازگشت به مردم اکسیری است که درمان همه دردهای کشور ما با این اکسیر محقق می شود، کلید حل مشکلات مردم از منظر دولت سیزدهم مردم هستند این دولت معتقد بوده تنها کلیدی که حلال همه مشکلات است، نه نگاه به شرق و غرب و نه معطل نگه داشتن حل مشکلات معیشتی و سلامتی به میز مذاکرات بلکه در گرو بازگشت به مردم است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: سال گذشته در این برهه از زمان روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان جان خود را براثر ابتلا به کرونا از دست می دادند با وجود اینکه نماز جمعه، هیأت های مذهبی، اماکن مقدس زیارتی، سینما، ورزشگاه‌ها تعطیل و مدارس و دانشگاه‎ها نیمه تعطیل و غیرحضوری بود و حتی سفرهای ما تعطیل و نیمه تعطیل شده بودند دولت بعد از انتخاب مردم با جدیت به میدان آمد و در طی ۱۰۰ روز ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شد.

رشد اقتصادی به حدود پنج درصد رسیده است

سخنگوی دولت سیزدهم بیان کرد: با تغییر نگاه و به‌جای نگاه محدود به یک میز مذاکره، امروز شاهد این هستیم کسب‌وکارهای ما تعطیل نیست، نماز جمعه ما برقرار است، هیئت‌های مذهبی برقرار است، اماکن مقدس ما باز هستند، سفر و کسب‌وکار محدودیت ندارند.

بهادری جهرمی ادامه داد: تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد بود، این تورم در ۷۰ سال گذشته در کشور سابقه نداشته است، نه تنها تورم بی‌سابقه بود، بلکه این تورم برای چند سال هم تکرار شده بود.

وی عنوان کرد: به‌جای اینکه روی ظرفیت‌های داخل سرمایه‌گذاری کنیم، تنها معطل یک میز مذاکره مانده بودیم و هیچ رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال گذشته به‌طور میانگین نداشتیم، میزان نقدینگی خلق شده در هشت سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰، به چهار هزار هزار میلیارد تومان رسیده بود.

سخنگوی دولت سیزدهم ادامه داد: وقتی این حجم از نقدینگی داریم، معلوم است که تورم ایجاد می‌شود، دولت باید تدبیری برای این مسئله می‌کرد، باید این وضعیت بحرانی را مدیریت می‌کرد، این امر نیز نیازمند یک اقدام شجاعانه و نیازمند این بود که منشأ این خلق پول از بین برود.

بهادری جهرمی اظهار کرد: تخصیص ارز ترجیحی به دلال‌ها و واسطه‌های واردکننده به‌جای کشاورز و مردم، فضای اقتصادی کشور را ویران کرده بود، باید یک عملیات اصلاحی صورت می‌گرفت تا مسیر در ریل اصلاح خود بر گردد.

وی تصریح کرد: با این اصلاح مسیری که صورت گرفت، در همین لرستان تولید گندم بیش از دو برابر شده، چون از واردکننده و دلال گندم حمایت نکردیم، بلکه از تولیدکننده گندم حمایت کردیم.

سخنگوی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این امر باعث شد ریل اقتصاد کم کم به ریل اصلی خود برگردد، این امر زمان‌بر است اما جهت حرکت به سمت شرایط عادی بوده است.

وی بیان کرد: البته ۴۲ درصد تورم برای این دولت قابل‌قبول نیست، اما کشاندن تورم ۶۰ درصدی به ۴۲ درصدی قابل‌قبول است. امروز صادرات کشور بیشتر از واردات شده و اگر همین مسیرها با همراهی دولت و ملت انجام شود، شاهد حل مشکلات و مسائل زیادی خواهیم بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.