۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 26 April , 2024
شناسه خبر : 20036
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, ایران, بین الملل, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, علم و فناوری, کاریکاتور, محیط زیست, ویژه تاریخ انتشار : 20 آگوست 2022 - 14:05 |
شهردار تهران مطرح کرد؛

کاهش ۲۶ هزار عددی صدور پروانه ساخت

شهردار تهران گفت: ۳۱ هزار پروانه ساخت در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ پروانه رسیده است.
کاهش ۲۶ هزار عددی صدور پروانه ساخت

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح پایانه اکباتان با بیان اینکه با افتتاح این پروژه مسیری آغاز می‌شود، گفت: در آستانه یک سالگی مدیریت شهری قرار گرفته‌ایم و ۱۳ روز دیگر مدیریت شهری ششم یک ساله می‌شود.

وی بیان کرد: در مقطع استقرار و عبور از موانع و مشکلاتی وجود داشت و باید الگویی برای تغییر و تحول درکلان شهر تهران ارائه می‌شد و بر همین اساس شهرداری به طراحی برنامه پرداخت.

شهردار تهران گفت: قبل از آغاز سال جدید مهمترین گام شهرداری رسیدن به یک ثبات مالی و خروج از اضطرار مالی بود مدیریت شهری سابق ۲ سال در تنگنای مالی بود اما با صرفه‌جویی و تمهیدات توانستیم از این اضطرار خارج شویم و بر همین اساس یک نقشه راه برای تهران ترسیم کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه الگویی ۱۰ ساله را تدوین کردیم، گفت: همزمان چندین کلان پروژه را ترسیم کردیم و علاوه بر آن توجه به پروژه‌های عقب مانده را نیز در دستور کار قرار دادیم که افتتاح این پروژه یکی تر همین موارد عقب مانده بود.

وی اظهار کرد: تحول در حوزه کالبدی شهر، تحول در زیست شهری و تحول در حوزه فناوری و هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفت و اکنون به سمت شروع فاز دوم کار خود حرکت می‌کنیم.

زاکانی با اشاره به شنبه‌های افتخار و امید گفت: در بستر این برنامه به افتتاح پروژه‌های شهری می‌پردازیم و تا دهه فجر پروژه‌های بزرگ مقیاس افتتاح خواهند شد.

شهردار تهران ادامه داد: ساخت مسکن، ساخت مترو، ساخت اتوبان از جمله این اقدامات است، ۱۴۳ ایستگاه مترو ما تا عید به ۱۵۵ ایستگاه می‌رسند و ۱۲ ایستگاه افتتاح خواهند شد همچنین تعداد اتوبوس‌های تهران از ۲ هزار عدد تا عید نوروز به ۵ هزار عدد خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه شهید بروجردی گفت: این پروژه پاییز به مردم تحویل خواهد داده شد، پروژه شهید شوشتری نیز سال‌ها بر زمین مانده بود و امیدواریم خرداد سال آینده قطعه اما آن‌را افتتاح کنیم و با افتتاح هر دو قطعه این بزرگراه یک و نیم درصد ترافیک تهران برطرف می‌شود.

زاکانی ادامه داد: پروژه یادگار امام نیز پس از سال‌ها آغاز به کار کرده است و در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز باید بگویم این معتادان را هیچ دستگاهی ساماندهی نمی‌کرد مفتخریم که بگویم ۳۰۰ هزار تخت برای معتادان فراهم کرده و درحال ساخت ۱۵۰۰ تخت دیگر است

شهردار تهران گفت: از دهه فجر افتتاح‌های خود را روزانه خواهیم کرد و اساس حرکت خود را بر مبنای منابع مولدساز پیش بردیم.

زاکانی با اشاره به اینکه تکیه شهرداری تهران برای تأمین منابع ساخت و ساز نیست، اظهار داشت: ۳۱ هزار پروانه ساخت در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ پروانه رسیده و این نشان می‌دهد که تکیه ما بر ساخت و ساز نیست، چرا که این مسیر برای توسعه مناسبات نیست.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.