۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 26 April , 2024
شناسه خبر : 14251
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 30 ژانویه 2022 - 12:30 |
مدیر روابط عمومی سازمان حج و عتبات خراسان رضوی:

گواهی تزریق ۲ دوز واکسن کرونا و تست PCR از الزامات سفر عتبات است

مدیر روابط عمومی سازمان حج و عتبات خراسان رضوی گفت: همراه داشتن تست PCR منفی ۷۲ ساعت قبل از اعزام زائرین و گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا دارای QR کد از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از الزامات سفر به عتبات و عالیات است.
گواهی تزریق ۲ دوز واکسن کرونا و تست PCR از الزامات سفر عتبات است

عباس خداشناس اظهار کرد: با توجه به ابلاغ آخرین دستورالعمل بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص نحوه رعایت اصول بهداشتی در اماکن اقامتی، محیط‌های اداری و حمل‌ونقل درون و برون شهری ضمن تأکید بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه توسط مدیران کاروان‌ها، دفاتر خدمات زیارتی، شرکت‌های مجری عتبات در ایران و عراق، مورد تاکید و لازم‌الاجراست.

وی افزود: همراه داشتن تست PCR منفی ۷۲ ساعت قبل از اعزام زائران و گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا دارای QR کد از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی  http:/vcr.salamat.gov.ir/‏ از دیگر موارد الزامی در این خصوص است.

کنترل دقیق نتیجه تست زائران در فرودگاه بر عهده دفاتر زیارتی و مدیران کاروان‌ها است

مدیر روابط عمومی سازمان حج و عتبات خراسان رضوی عنوان کرد: مدیران کاروان‌ها و دفاتر زیارتی اعزام‌کننده مکلف به اطلاع‌رسانی دقیق و منظم پیش از اعزام و کنترل دقیق نتیجه تست زائرین به هنگام اعزام در فرودگاه هستند.

خداشناس ادامه داد: بر اساس این ابلاغیه لازم است مدیران کاروان‌ها و دفاتر خدمات زیارتی بر اهمیت رعایت موارد بخش‌نامه به زائران بر استفاده از ماسک در تمام مدت سفر و تعویض آن در فواصل زمانی و همراه داشتن مواد ضدعفونی‌کننده تاکید جدی داشته باشند. همچنین لازم است کاروان‌ها و زائران به اندازه حداقل دو برابر مدت سفر خود ماسک به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش نتایج مثبت تست‌های کرونا تعداد زیادی از زائران هنگام بازگشت از عراق رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توسط زائران و نظارت بر اجرای آن در هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها، هواپیما و اتوبوس حامل افراد از سوی مدیران کاروان‌ها، مدیران هتل و نمایندگان شرکت‌های مجری در عتبات مورد تاکید است.

خداشناس اضافه کرد: همچنین لازم است در صورت بروز علائم اولیه شبیه سرماخوردگی و یا مثبت شدن تست کرونا یک یا تعدادی از زائرین کاروان در عراق، مراتب در اسرع وقت به اطلاع ستاد مستقر در شهرهای عراق و مدیر حج و زیارت استان برای اتخاذ تدابیر لازم، رسانده شود.

وی تصریح کرد: بدین منظور و در اولین گام، لازم است مدیر کاروان از همراهی زائرین مشکوک یا دارای تست مثبت به کرونا با سایر زائران ممانعت به عمل آورده و برابر تصمیمات اعلامی ستاد در خصوص بازگشت زائر به کشور اقدام فوری به عمل آورد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: در صورت احراز کم‌ توجهی یا بی‌دقتی مدیر کاروان و بروز مشکلات بعدی و یا عدم اهتمام دفتر خدمات زیارتی عامل در اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق موضوع به زائران و مدیران راهنما، مطابق آئین‌نامه‌ها و برابر ضوابط با تخلفات مربوطه برخورد و رسیدگی به عمل خواهد آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.