۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 16487
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, محیط زیست تاریخ انتشار : 16 مارس 2022 - 7:22 |
آخرین چهارشنبه سوری قرن؛

۶۵۰۰ تماس با آتش نشانی تهران/ بیش از ۲هزار مصدوم و ۱۷فوتی در کشور

گزارش ها و آمارهای پلیس، اورژانس و آتش نشانی، از حوادث چهارشنبه سوری، به روز رسانی می شود.
۶۵۰۰ تماس با آتش نشانی تهران/ بیش از ۲هزار مصدوم و ۱۷فوتی در کشور

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تا روز گذشته ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰ نفر از هموطنان در اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری، جان خود را از دست داده اند.وی افزود: از اول بهمن تا امروز تعداد مصدومان چهارشنبه پایان سال ۳۶۴ نفر و فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسیده است. میعادفر گفت: ۳۱ نفر از مصدومان هنوز بستری هستند، ۴۴ نفر قطع عضو شدند، ۱۱۲ نفر دچار آسیب چشم شده اند.اولین فوتی حوادث چهارشنبه‌سوری در تهران

رئیس سازمان اورژانس تهران از جان باختن یک شهروند در رابطه با استفاده از مواد محترقه در شهر قدس که هویتش هم مشخص نیست خبر داد.

یحیی صالح طبری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: حادثه انفجار خودرو به دنبال استفاده از مواد محترقه در شهر قدس در ساعت ۱۲: ۳۹ دقیقه به سامانه ۱۱۵ اعلام شد.

وی افزود: در این حادثه ۳ نفر دچار حادثه شدند که یک نفر آنها در محل جان باخت و دو نفر دیگر به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس تهران با اشاره به اینکه هویت فرد فوت شده مشخص نیست، گفت: دو نفر دیگر دچار آسیب چشمی و سوختگی در صورت و دست شده اند.

بیمار ۱۸ ساله دچار ۴۵ درصد سوختگی شد

به گفته دهمرده رئیس بیمارستان سوانح سوختگی مطهری گفت: ساعتی قبل بیمار ١٨ ساله‌ای با ٤٥ درصد سوختگی بر اثر انفجار موادمحترقه در آی سی یو بیمارستان سوانح سوختگی مطهری بستری شد.

اولین فوتی حوادث چهارشنبه سوری در تهران

دو دست جوان شیرازی قطع شد

دستان یک نوجوان شیرازی به دلیل انفجار مواد محترقه قطع شد.

استقرار ۱۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان غیرشیفت در سطح شهر

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی واقع در شهرری گفت: ساعت ۱۷:۵۶ عصر امروز یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی در شهر ری، چهارراه خط آهن به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در ادامه ایستگاه شماره ۱۴ به محل حادثه اعزام شد و ظرف مدت سه دقیقه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که در پارکینگ یک ساختمان پنج طبقه مسکونی دو جوان حدوداً ۱۵ ساله دچار مصدومیت شدند و بخش زیادی از البسه آن‌ها پاره شده و از ناحیه سر و صورت دچار مصدومیت شدند.

وی با بیان اینکه هر دو نفر تحویل عوامل اورژانس شدند، اظهار کرد: مشخص شد این دو جوان با مواد شیمیایی که با آن مواد محترقه دست‌ساز ساخته می‌شود، کار می‌کردند که بخشی از این مواد شیمیایی دچار انفجار شد و این دو نفر دچار مصدومیت شدند و خوشبختانه این حادثه سبب منجر به شعله‌وری نشده بود.

ملکی با بیان اینکه از ساعت ۱۵ امروز غیر از ۱۳۳ ایستگاه فعال آتش‌نشانی که در آماده‌باش هستند، ۱۲۳۰ نفر از آتش‌نشانان غیرشیفت فراخوانده شدند، گفت: این آتش‌نشانان در ۴۵۰ نقطه در میادین چهارراه‌ها و معابر مستقر هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: ۳۸۰ دستگاه انواع خودروی سبک، سنگین و موتورسیکلت در سطح شهر حضور دارند و تا زمانی که معابر به حالت عادی بازگردد، حضور دارند

وی با بیان اینکه در پنج شش سال اخیر به‌خصوص از سال ۹۵ شاهد روند نزولی حوادث چهارشنبه پایانی سال هستیم، گفت: این موضوع بیشتر به‌دلیل کارهای آموزشی و فرهنگی است که صورت گرفت و در دو سال اخیر بخاطر کرونا وضعیت خوبی داشتیم و امسال وضعیت خیلی خاص نیست و امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.

افزایش ۴۷ درصدی مصدومان چهارشنبه سوری

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به جدیدترین آمار از حوادث مراسم چهارشنبه سوری گفت: متأسفانه از اول بهمن ماه تا کنون ۴۸۶ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه در یک ساعت اخیر ۴۵ مصدوم به این عدد اضافه شده است و تعداد مصدومان تاکنون ۴۸۶ نفر شده است، اظهار کرد: متأسفانه تا به این لحظه ۱۱ هم وطن جان خود را در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از دست دادند.

خالدی ادامه داد: همچنین ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند.

وی با بیان اینکه ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند، عنوان کرد: در مقایسه با سال گذشته تعداد مصدومان ۴۷ درصد رشد داشته است و البته از ساعت ۱۶ تا ۱۱ پیک مراجعه به مراکز درمانی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۵۸ درصد از مصدومان افرادی هستند که استفاده کننده مواد محترقه بودند و ۱۵ درصد مصدومان عابران پیاده بودند.

خالدی با اشاره به سه استانی که بیشترین مصدومان را دارند، گفت: استان آذربایجان شرقی با اختصاص ۲۰ درصد از مصدومان، استان تهران با اختصاص ۱۸ درصد مصدومان و استان قزوین با اختصاص ۱۵ درصد از مصدومان بیشترین استان‌هایی هستند که مصدومان مرتبط با چهارشنبه سوری را دارند.

دستگیری ۱۰ هنجارشکن در ارتباط با حوادث چهارشنبه سوری

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت تهران آرام است و تا کنون هیچ موردی مبنی بر عدم امنیت در محله‌ای گزارش نشده است، گفت: تمامی همکاران ما در سطح شهر مستقر هستند و با هر گونه تحرک مخاطره آمیزی به جدیت برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت بیان کرد: تا به الان ۱۰ هنجارشکن دستگیر شدند که با توجه به هماهنگی که با دادستان تهران داشته ایم این افراد تا آخر تعطیلات بازداشت هستند.

از افزایش ۴۷ درصدی مصدومان چهارشنبه آخر سال تا فوت ۱۱ نفر در کشور

پرتاب نارنجک به سمت آمبولانس اورژانس تهران / پرسنل سالم هستند

ساعاتی پیش یک دستگاه آمبولانس اورژانس تهران در منطقه یافت آباد دچار حادثه شد. بنا بر اعلام مسئولان اورژانس این آمبولانس برای عملیات امدادی به محل اعزام شده بود که برخی افراد نارنجک به سمت آن پرتاب کردند.

پرسنل همراه این آمبولانس دچار آسیب نشدند اما این دستگاه آمبولانس از رده خارج شد و دیگر در عملیات‌ها نمی‌توان از آن استفاده کرد.

میعادفر: تهران در صدر مصدومان

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ارائه آمار تجمیعی از تعداد مصدومان و فوتی‌های مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری گفت: از یکم بهمن لغایت ۲۴ اسفند تعداد ۵۵۰ نفر در ارتباط با حوادث چهارشنبه مصدوم و یا جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: از این تعداد، ۱۸ نفر در محل درمان شده اند و ۷۳ نفر بستری و متأسفانه ۱۱ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

میعادفر تصریح کرد: ۵۰ نفر دچار قطع عضو، ۲۵۳ نفر دچار سوختگی و ۱۶۶ نفر به چشمان آسیب رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استان‌هایی که بیشترین تعداد مصدوم را داشته اند گفت: تهران با ۹۳ نفر، آ ذربایجان شرقی با ۸۱ نفر و قزوین با ۳۹ نفر بیشتر مصدومان را در ارتباط با حوادث چهارشنبه سوری دارند.

۱۹:۳۲/‏‬ مصدومیت ۱۴ نفر در تهران

سعید مهرسروش با تشریح جدیدترین آمار حوادث ناشی از چهارشنبه پایانی سال گفت: از هشت صبح امروز تعداد ۱۴ نفر مصدوم داشته‌ایم که ۹ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و پنج نفر نیز در محل درمان شدند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایانی سال مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه متأسفانه یک نفر نیز در پی حوادث چهارشنبه پایانی سال جان خود را از دست داد، خاطرنشان کرد: تعداد کل مأموریت‌ها نیز ۱۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه بازه سنی مصدومان در اورژانس تهران و کشور بیشتر بین ۱۰ تا ۲۰ سال است، اظهار کرد: خواهشم از والدین این است که امروز تا پایان شب بر کودکان خود نظارت داشته باشند و اجازه ندهند که کودکان از منزل خارج شوند.

مهرسروش در پایان اظهار کرد: واقعیت این است که بیش از ۵۰ درصد از مصدومان در این رده سنی قرار دارد و خواهشم این است مراقب کودکان و مواظب خود باشید.

۲۰:۰۰/‏‬ سردار رحیمی: ۳۵ نفر در تهران دستگیر شدند

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با شبکه خبر گفت: برخی از افراد که سعی داشتند نظم و امنیت مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت را بر هم بزنند با ورود به موقع و سریع پلیس دستگیر شدند.

وی گفت: تعداد افرادی که تا این ساعت دستگیر شده اند از ۱۰ نفر به ۳۵ نفر رسیده اند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: البته وضعیت امنیتی تهران نسبت به سال قبل در شرایط بهتری قرار دارد و همکارانم در تمامی پلیس‌های تخصصی مجموعه انتظامی فرماندهی کل تهران بزرگ تا دقایق آخر امشب در آماده باش کامل هستند.

۲۰:۳۰/‏‬ صالح طبری: ۹۰ درصد مصدومان مردان هستند

یحیی صالح‌طبری در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جدیدترین آمار حوادث ناشی از چهارشنبه پایانی سال گفت: از تاریخ هشت صبح اول اسفند لغایت ۲۴ اسفند ساعت دو آمار کل مصدومان ۵۲ نفر، آمار مصدومانی که به بیمارستان منتقل شدند ۲۸ نفر و تعداد افرادی که در محل درمان شدند ۲۳ نفر و تعداد افراد فوت شده یک نفر است.

سرپرست سازمان اورژانس تهران خاطرنشان کرد: همچنین از تاریخ ۸ صبح ۲۴ اسفند الی ساعت ۲۰، ۲۴ اسفند تعداد کل مصدومان ۲۶ نفر، تعداد انتقال به بیمارستان ۱۴ نفر، تعداد درمان در محل ۱۱ نفر و تعداد فوتی‌ها یک نفر است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مصدومان خانم و ۹۰ درصد آقا هستند، اظهار کرد: بیشترین آسیب‌ها از نوع چشمی ۲۴ درصد، سوختگی ۳۳ درصد و انواع تروما ۴۳ درصد است.

صالح‌طبری اظهار کرد: گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۶۱ درصد بیشترین آمار ما را در تفکیک سن به خود اختصاص داده است و بازه سنی بعدی ۲۱ تا ۳۰ سال ۱۴ درصد را به خود اختصاص داده است.

۲۰:۳۰/‏‬ انجام ۱۶۰ اعزام به محل حوادث گوناگون

جلال ملکی از ۱۶۰ اعزام به محل حوادث گوناگون در اثر حوادث چهارشنبه پایانی سال تا ساعت ۲۰:۳۰ خبر داد.

وی گفت: حوادثی که تاکنون چشم‌گیر بوده سه مورد انفجار مواد محترقه در منازل مسکونی بوده که در یک مورد جوانی ۱۴ ساله از ناحیه دست دچار سوختگی شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهر تهران حوادث چهارشنبه پایانی سال نسبت به سال‌های گذشته تاکنون کاهش چشم‌گیری داشته و تاکنون حریق گسترده گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: حریق‌هایی که اطلاع داده می‌شود عمدتاً آتش‌سوزی سطل‌های زباله و فضای سبز بوده است.

ملکی همچنین از بازدید شهردار تهران از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر داد.

۲۰:۳۰/‏‬ میعادفر: کشته‌های حوادث چهارشنبه سوری به ۱۳ نفر رسید

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در گفتگو با اخبار ۲۰:۳۰ گفت: تا به این لحظه تعداد مصدومان به ۸۱۴ نفر افزایش پیدا کرده است که از این تعداد ۱۴۲ نفر بستری شده اند، ۲۰ نفر در آی سی یو هستند و متأسفانه ۶۳ نفر دچار قطع عضو شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴۳ نفر آسیب‌های چشمی دیده اند گفت: ۳۴۵ نفر دچار سوختگی با درصدهای متفاوت شده اند.

میعادفر با اشاره به اینکه سال گذشته در پایان حوادث چهارشنبه مجموعاً در کل کشور تعداد ۹ نفر جان باختند گفت: متأسفانه تا به این لحظه تعداد فوتی‌ها به ۱۳ نفر رسیده است و باید اعلام کنم که هم در تعداد فوتی‌ها و هم در تعداد مصدومان با افزایش چشمگیری روبرو هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استان‌هایی که بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری را دارند گفت: در صدر استان‌ها، تهران با ۱۴۹ مصدوم قرار دارد و بعد از آن آذربایجان شرقی با ۸۷ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۵ مصدوم جزو استان‌های پر مصدوم هستند.

۲۱:۰۰/‏‬ زاکانی: ۲۵۰۰ آتش نشان در آماده باش به سر می‌برند

علیرضا زاکانی در پایان دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران کلانشهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این نشست‌ها و جلسات از جنس جلسات متعارف نیست؛ بلکه جلساتی به صورت قرارگاهی است که همه دستگاه‌ها در آن ناظر به تکالیفشان، هم افزایی و تعریف مأموریت مشترک گرد هم می‌آیند؛ لذا افراد حاضر در این جلسه مصوباتی را ناظر به شناخت بهتر سوانح و مخاطرات و پیشگیری از آن‌ها دارند و درباره تأمین نیازها در وقت به‌هنگام با هم همفکری می‌کنند.

شهردار تهران ادامه داد: در رابطه با خروجی جلسات نیز دائماً تمرین‌های متفاوتی را انجام می‌دهند تا هم به روز باشند و هم آمادگی کامل را داشته باشند تا در زمان نیاز خدمت شایسته ای به مردم ارائه کنند.

وی افزود: علاوه بر این، اصل بر این است که این هوشمندی و دقت از متن جامعه و مردم بجوشد. امیدواریم بتوانیم مخاطرات را پیشگیری و در صورت وقوع به بهترین نحو با آن برخورد کنیم.

زاکانی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای آخرین چهارشنبه سال نیز گفت: برای کاهش مخاطراتی که در این روز وجود دارد علاوه بر حدود یک هزار و ۵۰۰ آتش نشانی که به طور معمول روزانه برای کار و تلاش آماده هستند، با یک فراخوان هزار نفر دیگر نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند. علاوه بر آن تجهیزات ۱۳۷ و دیگر تجهیزات اضطراری و امکاناتی که در مجموعه شهرداری وجود دارد را در خدمت این کار قرار داده‌ایم تا در صورت وقوع حادثه بتوانیم در اسرع وقت به مردم کمک کنیم.

۲۱:۳۰/‏‬ ملکی: آتش سوزی در بازارچه طرخانی

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی در بازارچه طرخانی گفت: ساعت ۲۰:۱۰ امشب یک مورد آتش‌سوزی در یک منزل در خیابان وحدت اسلامی، بازارچه طرخانی، کوچه صادقی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که داخل یک منزل یک طبقه قدیمی به وسعت حدود ۲۰۰ متر که ظاهراً به انبار ضایعات تبدیل شده بود، در یکی از اتاق‌های آن به وسعت شش متر، مقدار زیادی مواد محترقه تولید شده بود و همچنین موادی که برای تولید مواد محترقه استفاده می‌شود، وجود داشت.

وی ادامه داد: این اتاق و چند اتاق دیگر دچار آتش‌سوزی شدند و کاملاً شعله‌ور بودند و آتش حتی از دیوارها نیز بالاتر زده بود.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان با آغاز عملیات اطفا، سریعاً آتش را در کنترل خود درآوردند، اظهار کرد: خوشبختانه این حادثه مصدومیت یا فوتی در پی نداشته است و در حال حاضر محل کاملاً تحت کنترل است و آتش‌نشانان در حال تخلیه حجم زیادی از ضایعات هستند تا لکه‌گیری را نیز به اتمام برسانند.

۲۲:۰۰/‏‬ مصدومان در تهران به عدد ۴۳ نفر رسید

سعید مهرسروش با تشریح جدیدترین آمار حوادث ناشی از چهارشنبه پایانی سال گفت: از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ تعداد کل مصدومان ۴۳ نفر است که ۲۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، ۱۸ نفر در محل درمان شدند و یک نفر فوت شده است.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایانی سال مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: از اول اسفندماه تا امشب تعداد کل مصدومان ۶۹ نفر، تعداد انتقال به بیمارستان ۳۸ نفر، درمان در محل ۳۰ نفر و تعداد فوتی‌ها یک نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از مصدومان خانم و ۹۰ درصد آقا هستند و بیشترین موارد در جنوب تهران است، گفت: از میان آسیب‌ها، آسیب چشمی ۲۲ درصد، سوختگی ۳۳ درصد و انواع تروما ۴۵ درصد است.

مهرسروش در پایان عنوان کرد: حدود ۵۹ درصد از آسیب‌دیده‌ها را بازه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال را به خود اختصاص داده است.

۲۲:۰۰/‏‬ حمله به ۳ آمبولانس

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: افرادی در تهران و اراک به آمبولانس‌های اورژانس حمله و به سمت آنها نارنجک پرتاب کردند.

وی افزود: یک آمبولانس در تهران از رده خارج شد و در شرایطی که روزنامه به آمبولانس‌ها نیاز داریم یکی از این آمبولانس‌های بلااستفاده شد.

رئیس سازمان اورژانس گفت: پرسنلی که در آمبولانس شهر اراک بودند متأسفانه دچار آسیب شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

۲۲:۳۰/‏‬ دستگیری ۵۲ مخل امنیت و برهم زننده نظم عمومی

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت گفت: بحمدالله در چهارشنبه آخر سال جاری با همراهی و همکاری شهروندان در مقایسه با سالهای قبل شاهد چهارشنبه آخر سال آرام تری بودیم.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که بارها تذکر و هشدار داده ایم هنجارشکنانی که در این شب دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در اختیار پلیس خواهند بود، عنوان داشت: تا کنون ۵۲ از هنجارشکنانی که امنیت و آرامش شهروندان را مختل کرده بودند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطر نشان کرد، با اقدامات پیشگیرانه ای که از روزها قبل انجام داده ایم تلاش کردیم که مانع از سوءاستفاده افراد فرصت طلب باشیم از این رو با اجرای طرح‌های مختلف توسط پلیس‌های تخصصی حدود دو میلیون عدد انواع مواد محترقه در پایتخت کشف شد.

وی افزود، همراهی و همکاری مردم گرانقدر در رعایت توصیه‌های اعلام شده را ارج می‌نهیم و اعلام می‌داریم که هدف ما حفظ و ارتقا امنیت و آرامش شهروندان و جلوگیری از خدشه دار شدن امنیت و آرامش شهروندان است.

۲۳:۰۰/‏‬ تعداد فوتی‌ها به ۱۷ نفر رسید

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در جمع خبرنگاران گفت: تا به این ساعت تعداد قوتی ها و مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

وی افزود: که از تعداد ۳۳ نفر در محل درمان شدند و ۲۲۵ نفر در بیمارستان بستری شدند و همچنین ۲۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی اورژانس بیان کرد: متأسفانه تعداد فوتی‌ها به ۱۷ نفر رسید و ۹۲ نفر هم دچار قطع عضو شدند.

خالدی گفت: به چشمان ۴۷۰ نفر آسیب رسیده است و ۵۴۰ نفر هم دچار سوختگی شدند.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین مصدوم را دارند، گفت: تهران با ۳۲۱ نفر، آذربایجان غربی با ۱۵۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۳۱ نفر بیشترین مصدومان را تا به این لحظه دارند.

۲۳:۲۰/‏‬ برقراری ۶۵۰۰ تماس با آتش نشانی تهران

مهدی داوری با بیان اینکه تاکنون شش هزار و ۵۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته شده‌است، گفت: در پی این تماس‌ها ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران ۳۰۰ بار به محل حوادث اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اغلب آتش‌سوزی‌ها مربوط به فضای سبز، ساختمان‌ها و ضایعات بوده‌است، گفت: تماس‌ها نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و امیدواریم کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان در صحنه عملیات هفت نفر بوده‌است، اظهار کرد: به نسبت سال گذشته تفاوت محسوسی از نظر نوع حوادث مشاهده نمی‌شود اما نسبت به سال قبل از آن شاید بیشتر شده باشد.

۲۳:۴۵/‏‬ مصدومان تهرانی به ۱۲۶ نفر رسیدند

یحیی صالح طبری سرپرست اورژانس تهران با اشاره به جدیدترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری در تهران گفت: بر اساس آمار از ابتدای اسفند تا این ساعت ۱۲۶ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: ۷۱ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری و ۵۴ نفر در محل درمان شدند.

سرپرست اورژانس تهران گفت: متأسفانه یک نفر هم امروز در شهر قدس بر اثر انفجار خودروی حامل مواد محترقه جان خود را از دست داد.

صالح طبری بیان کرد: ۱۸ درصد مصدومان دچار حادثه چشمی شدند و ۴۰ درصد دچار سوختگی و ۴۲ درصد هم به اندام‌هایشان ضایعاتی وارد شده است.

۰۰:۱۵/‏‬ اعلام وضعیت سفید در تهران / ‏مصدومیت‬ ۷ مأمور پلیس

سردار حمید هداوند در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن اعلام وضعیت سفید در پایتخت گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل وضعیت آرام تری در پایتخت داشتیم.

وی افزود: ۱۱۸ نفر از افرادی که از مواد محترقه پرخطر استفاده می‌کردند دستگیر شدند که این افراد تا پایان تعطیلات با هماهنگی مقام قضائی در بازداشت هستند.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت بیان کرد: ۷ نفر از مأموران پلیس در درگیری با سوءاستفاده گران مجروح شدند که البته حال آنها مساعد گزارش شده است.

۰۰:۲۰/‏‬ افزایش مصدومان به ۲ هزار نفر در یک ساعت

جعفر میعادفر با تشریح گزارش حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه پایانی سال گفت: از اول تا ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ساعت ۲۴:۰۰ تعداد کل مصدومین و فوتی ۲۰۳۸ نفر، تعداد موارد درمان و ترخیص ۱۶۸۷ مورد و تعداد درمان در محل ۴۱ مورد بوده‌است.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ۲۹۳ نفر بستری شدند که ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به فوت ۱۷ نفر در اثر حوادث چهارشنبه پایانی سال اظهار کرد: تعداد قطع عضو ۱۱ مورد، آسیب به چشم ۶۶۵ و سوختگی ۶۹۲ مورد بوده است.

میعادفر در پایان عنوان کرد: بیشترین افراد آسیب دیده در استان‌های تهران با ۵۰۵ نفر، آذربایجان غربی با ۲۱۰ نفر و آذربایجان شرقی با ۱۸۵ نفر است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.