- شوخی منشوری جواد خیابانی با سهراب سپهری!
- جنجال اظهارات نبویان روی آنتن زنده صداوسیما/ برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی
- نمایش درخت گیلاس و پیوند داستان نمایش با مفاهیم عاشورا
- خبرنگاران و عکاسان ورزشی در اسارت تصمیمات فدراسیون فوتبال
- موسیقی بدو بدو، عرفان طهماسبی و جام جهانی
- رویکرد جدید پزشکیان در برابر صداوسیما/ از گلایه تا خط و نشان!
پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
جی دی ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است «جی دی ونس» معاون رئیس جمهوری آمریکا پیش از آغاز نشست چهارجانبه ایران، پاکستان، قطر و ایالات متحده اعلام کرد که پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران و تضمین آتش بس در لبنان انجام شده است. به گزارش مشهدنیوز به نقل از سیانان، جی دی […]
جی دی ونس:
پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
«جی دی ونس» معاون رئیس جمهوری آمریکا پیش از آغاز نشست چهارجانبه ایران، پاکستان، قطر و ایالات متحده اعلام کرد که پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران و تضمین آتش بس در لبنان انجام شده است.
به گزارش مشهدنیوز به نقل از سیانان، جی دی ونس امروز (یکشنبه) پیش از نشست چهارجانبه در سوئیس، ادعا کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متعهد به آتشبس کامل منطقهای است و این نوع آتشبسها همیشه «کمی آشفته» هستند.
معاون رئیس جمهوری آمریکا پیش از شروع نشست در منطقه بورگناشتوک، افزود: دولت ترامپ مأموریت دارد تا با دیپلماسی فعال، مسائل پیچیده خاورمیانه را حلوفصل کند و تهران و واشنگتن «برای ارتقای صلح و رفاه با هم همکاری خواهند کرد».
وی همچنین این مساله را مطرح کرد که مذاکرات فنی ممکن است همه اختلافات را حل نکند، اما اجازه میدهد برای اولین بار در تاریخ، به عنوان یک تیم کنار هم نشست.
به گزارش مشهدنیوز، هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت مذاکرهکننده، در این نشست شرکت خواهد کرد. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، علی باقری معاون بینالملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، حمید بورد معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، کاظم غریبآبادی معاون حقوقی و بینالملل وزارت امور خارجه و اسماعیل بقائی سخنگوی دستگاه دیپلماسی، قالیباف را همراهی میکنند.
در طرف آمریکایی نیز علاوه بر ونس، استیو ویتکاف فرستاده ویژه رئیسجمهور آمریکا و جرد کوشنر در سوئیس حضور دارند. ونس پیش از عزیمت اعلام کرد که نشستها ممکن است یک تا دو روز ادامه یابد و موضوعات مرتبط با اجرای تفاهم، آتشبس در لبنان و پرونده هستهای ایران در آن بررسی شود.
نمایندگان کشورهای میانجی نیز در سوئیس حضور دارند. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخستوزیر و وزیر خارجه قطر پیشتر در بورگناشتوک با ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس دیدار و درباره آخرین تحولات پس از توافق ایران و آمریکا رایزنی کرده است.
شهباز شریف نخستوزیر پاکستان و عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور نیز طبق گزارشها وارد سوئیس شدند. پاکستان همراه با قطر در شکلگیری یادداشت تفاهم اسلامآباد و ایجاد زمینه تماسها میان تهران و واشنگتن نقش میانجی را برعهده داشته است.
آغاز نشست چهارجانبه صلح در سالن اجلاس سوئیس
آغاز نشست چهارجانبه صلح در سالن اجلاس سوئیس هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت مذاکرهکننده، حوالی ساعت ۱۰ شنبهشب به وقت محلی وارد فرودگاه زوریخ شد. به گزارش مشهدنیوز، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، علی باقری معاون بینالملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، عبدالناصر همتی رئیس […]
21 ژوئن 2026
تفاهم نامه اسلام آباد , توافق ایران و آمریکا , جی دی ونس , مذاکرات فنی , نشست چهارجانبه صلح
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.






