Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 8339
  پرینتخانه » سینما تاریخ انتشار : 08 فوریه 2020 - 13:45 |

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۰ از چهار نگاه

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۰ از چهار نگاه در فاصله چند روز به برگزاری مراسم اسکار نود و دوم، منتقدان سینمایی نشریه‌های مختلف اقدام به پیش بینی برندگان شاخه‌های مختلف کرده‌اند و بر این اساس «۱۹۱۷» برنده بزرگ و «اَنگل» پدیده اسکار ۲۰۲۰ پیش بینی شده‌اند. به گزارش مشهدنیوز، نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ ۱۰ فوریه […]

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۰ از چهار نگاه

در فاصله چند روز به برگزاری مراسم اسکار نود و دوم، منتقدان سینمایی نشریه‌های مختلف اقدام به پیش بینی برندگان شاخه‌های مختلف کرده‌اند و بر این اساس «۱۹۱۷» برنده بزرگ و «اَنگل» پدیده اسکار ۲۰۲۰ پیش بینی شده‌اند.

به گزارش مشهدنیوز، نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ ۱۰ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) در حالی برگزار می‌شود که درام جنگی «۱۹۱۷» به کارگردانی «سم مندس» طبق پیش‌بینی اکثر کارشناسان سینمایی بیشترین شانس را برای کسب جایزه اصلی دارد و در شاخه‌های بهترین بازیگر نقش اصلی زن، نقش مکمل مرد، بهترین فیلم بین‌المللی (خارجی)، مستند، انیمیشن و فیلمبرداری نیز به احتمال فراوان شاهد انتخابی غیرقابل بیش‌بینی از اعضای آکادمی نخواهیم بود.

فیلم «۱۹۱۷» که پیش از این جوایز انجمن تهیه‌کنندگان و انجمن کارگردانان آمریکا، جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (بفتا)، انتخاب منتقدان و گلدن گلوب را در شاخه بهترین فیلم به خود اختصاص داده است، شانس بالایی برای درخشش در اسکار نیز دارد و رقیب اصلی‌اش فیلم کره‌ای «اَنگل» است که با تمجید منتقدان همراه شده است؛ این ساخته «بونگ جون هو» در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نیز شانس اصلی کسب جایزه است و با توجه به این که در طول تاریخ جوایز سینمایی اسکار تاکنون هیچ فیلم خارجی همزمان موفق به کسب اسکار بهترین فیلم و بهترین خارجی نشده است، شانس «۱۹۱۷» باز هم بیشتر خواهد بود. از آنجایی که فیلم‌های جنگی سابقه‌ای طولانی در کسب جایزه اصلی بهترین فیلم اسکار دارند (فیلم‌هایی از قبیل پلیتون، بیمار انگلیسی، هرت لاکر، از اینجا تا ابدیت و …)، «۱۹۱۷» نیز به احتمال فراوان به این فهرست اضافه خواهد شد.

«مرد ایرلندی»، «جوکر»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «جوجو ربیت»، «داستان ازدواج»، «فورد در مقابل فراری» و «زنان کوچک» دیگر نامزدهای شاخه بهترین فیلم هستند.

با توجه به این «سم  مندس»برای کارگردانی «۱۹۱۷» موفق به کسب جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، گلدن گلوب و انتخاب منتقدان در شاخه کارگردانی شده، این سینماگر انگلیسی در شاخه بهترین کارگردانی اسکار نیز شانس نخست محسوب می‌شود. در طول تاریخ ۷۱ ساله جوایز انجمن کارگردان آمریکا (DGA) تنها در ۷ مورد برنده اصلی این جوایز با برنده شاخه کارگردانی اسکار یکسان نبوده است. درست ۲۰ سال پیش هم «مندس» با فیلم «زیبای آمریکایی» اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را به خانه برد.

مارتین اسکورسیزی (مرد ایرلندی)، تاد فیلیپس (جوکر)، سم مندس (۱۹۱۷)،کوئنتین تارانتینو (روزی روزگاری در هالیوود) و بونگ جون هو (اَنگل) دیگر نامزدهای اسکار کارگردانی هستند.

بازی درخشان «واکین فینیکس» در فیلم «جوکر» نیز تا حد زیادی تکلیف شاخه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد اسکار ۲۰۲۰ را روشن کرده است و حتی کسانی که ساخته «تاد فیلیپس» را نپسندیدند به تمجید از بازی «فینیکس» در نقش ضدقهرمان داستان پرداخته‌اند. «فینیکس» که چهارمین نامزدی خود را تجربه می‌کند پس از مدت‌ها انتظار می‌تواند اولین اسکار خود را در آغوش بگیرد. «آدام درایور» برای بازی در فیلم «داستان ازدواج» هم شانس دوم این شاخه است اما او نیز همانند «واکین فینیکس» باید در انتظار باشد تا زمانی نوبت او هم فرا برسد. «فینیکس» در فصل جوایز امسال تقریبا در همه رویدادها جایزه بازیگری را از آن خود کرده است.

در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل نیز «لارا درن» وضعیتی مشابه با «واکین فینیکس» دارد. «لارا درن» برای بازی در فیلم «داستان ازدواج» تاکنون اکثر جوایز امسال را به خود اختصاص داده است. او در این فیلم در نقش یک وکیل طلاق نقش‌آفرینی کرده است. این سومین نامزدی «درن» در شاخه‌های بازیگر اسکار است که به احتمال زیاد اولین جایزه را برای او به ارمغان خواهد آورد.

«رنی زلوگر» برای برای بازی در فیلم «جودی» و برای به تصویر کشیدن آخرین روزهای زندگی «جودی گارلند» پیشتاز شاخه بهترین نقش اصلی زن است. در ابتدا «چارلیز ترون» برای بازی در فیلم «بمب‌شل» در نقش «مگان کلی» را رقیب اصلی «رنی زولگر» در اسکار محسوب می‌کردند اما «زلوگر» با کسب جایزه‌های گلدن گلوب، انجمن بازیگران آمریکا و جوایز فیلم مستقل بریتانیا، دومین اسکار خود را نیز کسب خواهد کرد. او در سال ۲۰۰۴ برای فیلم «کوهستان سرد» برای اولین بار در شاخه نقش مکمل موفق به کسب جایزه اسکار شد.

به نظر می‌رسد هیچ کس حتی «آل پاچینو» نیز نتواند اسکار شاخه نقش مکمل مرد اسکار ۲۰۲۰ را از دستان «برد پیت» خارج کند. «پیت» برای بازی در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته «کوئنتین تارانتینو» پیش از این جایزه گلدن گلوب و انجمن بازیگران امسال را نیز برنده شده است.

«اَنگل» به عنوان اولین نماینده سینمای کره جنوبی که به جمع نامزدهای نهایی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی راه یافته است (شاخه بهترین فیلم خارجی یا غیرانگلیسی از امسال به فیلم بین‌المللی تغییر نام داده است)، بدون شک شانس اول این شاخه است، فیلمی که در شاخه‌های مهم بهترین فیلم و کارگرانی نیز نامزد است. «اَنگل» موفق‌ترین فیلم خارجی سال، اولین فیلم آسیایی است که جایزه بهترین تیم بازیگری را از انجمن بازیگران آمریکا (SAG) دریافت کرده است. کورپس کریستی (لهستان)، سرزمین عسل (مقدونیه شمالی)، بینوایان (فرانسه) و درد و شکوه (اسپانیا) دیگر نامزدهای این شاخه هستند و فیلم نماینده اسپانیا به کارگردانی «پدرو آلمادوار» را می‌توان شانس دوم این شاخه دانست.

پیش بینی برندگان شاخه‌های مهم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار از نگاه منتقدان چهار نشریه معتبر در زیر آمده است: 

* بهترین فیلم: هالیوود ریپورتر (۱۹۱۷) ورایتی (۱۹۱۷) ایندی‌وایر (اَنگل) لس‌آنجلس تایمز (۱۹۱۷)

* بهترین کارگردانی : هالیوود ریپورتر (سم مندس، ۱۹۱۷) ورایتی (بونگ جون هو، اَنگل) ایندی‌وایر (سم مندس، ۱۹۱۷) لس‌آنجلس تایمز (سم مندس، ۱۹۱۷)

* بهترین بازیگر نقش اصلی مرد: هالیوود ریپورتر (واکین فینیکس، جوکر) ورایتی (واکین فینیکس، جوکر) ایندی‌وایر (واکین فینیکس) لس‌آنجلس تایمز (واکین فینیکس)

* بهترین بازیگز نقش اصلی زن هالیوود ریپورتر (رنی زلوگر، جودی) ورایتی (رنی زلوگر، جودی) ایندی‌وایر (رنی زلوگر، جودی) لس‌آنجلس تایمز (رنی زلوگر، جودی)

* بهترین نقش مکمل مرد: هالیوود ریپورتر (برد پیت، روزی روزگاری در هالیوود) ورایتی (برد پیت، روزی روزگاری در هالیوود) ایندی‌وایر (برد پیت، روزی روزگاری در هالیوود) لس‌آنجلس تایمز (برد پیت، روزی روزگاری در هالیوود)

* بهترین نقش مکمل زن: هالیوود ریپورتر (لارا درن، داستان ازدواج)  ورایتی (لارا درن، داستان ازدواج) ایندی‌وایر (لارا درن، داستان ازدواج) لس‌آنجلس تایمز (لارا درن، داستان ازدواج)

* بهترین فیلمنامه اصلی: هالیوود ریپورتر (اَنگل) ورایتی (آنگل) ایندی‌وایر (روزی روزگاری در هالیوود) لس‌آنجلس تایمز (اَنگل)

* بهترین فیلمنامه اقتباسی: هالیوود ریپورتر (جوجو ربیت) ورایتی (جوجو ربیت) ایندی‌وایر (جوجو ربیت) لس‌آنجلس تایمز (جوجو ربیت)

* بهترین فیلم بین‌المللی: هالیوود ریپورتر (اَنگل، کره جنوبی) ورایتی (اَنگل، کره جنوبی) ایندی‌وایر (اَنگل) لس‌آنجلس تایمز (َنگل)

* بهترین فیلمبرداری:  هالیوود ریپورتر (۱۹۱۷) ورایتی (۱۹۱۷) ایندی‌وایر (اَنگل) لس‌آنجلس تایمز (۱۹۱۷

* بهترین مستند  بلند: هالیوود ریپورتر (کارخانه آمریکایی) ورایتی (کارخانه آمریکایی) ایندی‌وایر (کارخانه آمریکایی) لس‌آنجلس تایمز (کارخانه آمریکایی)

* بهترین انیمیشن بلند: هالیوود ریپورتر (داستان اسباب‌بازی ۴) ورایتی (داستان اسباب‌بازی ۴) ایندی‌وایر (داستان اسباب‌بازی ۴) لس‌آنجلس تایمز (داستان اسباب‌بازی ۴)

مراسم اعطای جوایز نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ ۱۰ فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.