۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 24560
  پرینتخانه » آخرین اخبار, حوادث، انتظامی, سیاست خارجی تاریخ انتشار : 27 فوریه 2024 - 19:24 |

آرون بوشنل معترضی ایستاده در آتش

اقدام خلبان ارتش آمریکا آرون بوشنل که در اعتراض به جنگ غزه
آرون بوشنل معترضی ایستاده در آتش

آرون بوشنل معترضی ایستاده در آتش

اقدام خلبان ارتش آمریکا آرون بوشنل که در اعتراض به جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌قد آمریکا از جنایات جنگی تل‌آویو در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن دست به خودسوزی زد و ایستاده با شعار «فلسطین را آزاد کنید» در شعله‌های آتش جان باخت، در میان رسانه‌های انگلیسی‌زبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و به قهرمانی بدل شده که «هرگز فراموش نخواهد شد.»

به گزارش مشهدنیوز، «نام من آرون بوشنل است. من عضو فعالی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا هستم اما دیگر در نسل‌کشی همدست نخواهم بود. من وارد حرکت اعتراضی شدیدی شده‌ام که در مقایسه با آنچه فلسطینی‌ها تجربه‌ کرده‌اند، اصلا شدید نیست. این چیزی است که طبقه حاکم ما تصمیم گرفته آن را عادی‌ جلوه دهد. فلسطین را آزاد کنید.» این آخرین جملاتی بود که این نظامی آمریکایی در اعتراض به سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال جنگ غزه و جنایات‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی به زبان آورد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میرور» در گزارشی به انگیزه خودسوزی آرون بوشنل پرداخته و با انجام تحقیقاتی نتیجه‌گیری کرده که این نظامی آمریکایی به دلیل سیاست‌های کشورش در قبال جنگ غزه و همدستی آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی دست به این کار زده است.

او در آخرین پست خود در صفحه فیسبوک که بعد از این حادثه پاک شد، ضمن اشاره به حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو به عنوان انگیزه خودسوزی‌اش نوشته بود: «بسیاری از ما دوست داریم از خود بپرسیم، اگر در دوران برده‌داری زنده بودم، چه کار می‌کردم؟ یا در دوران قوانین جیم کرو؟ یا آپارتاید؟ اگر کشورم نسل کشی می‌کرد، چه کار می‌کردم؟ پاسخ این است که شما در حال ارتکاب آن هستید.»

ویدئوی خودسوزی بوشنل که تنها ۲۵ سال سن داشت، بارها در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده و بسیاری از کاربران آمریکایی ضمن محکومیت «همدستی آمریکا در جنایات اسرائیل»، از بوشنل قهرمانی ساخته‌اند که در برابر سیاست‌های جو بایدن فریاد اعتراضی سر داده و در مقابل این حجم از جنایات سکوت پیشه نکرده است.

«آرون بوشنل»؛ معترضی ایستاده در آتش

«آرون بوشنل»؛ معترضی ایستاده در آتش

«جکسون هینکل» روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای سرشناس آمریکایی هم که منتقد تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطینی است، با انتشار تصویری که از صحنه و لحظه خودسوزی بوشنل الهام گرفته و طراحی شده است، بار دیگر بر مواضع همیشگی خود تاکید کرد.

هم‌چنین طبق فراخوانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، افرادی برای بزرگداشت این خلبان آمریکایی روز دوشنبه ساعت پنج عصر به وقت محلی در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر لس‌آنجلس همراه با شمعی روشن تجمعی را برگزار کردند.

روزنامه آمریکایی پالتیکو در گزارشی با اشاره به این خودسوزی در واشنگتن و نگرانی از مواضع شدید علیه ایالات متحده نوشت: «این خودسوزی نشان از تشدید خشم مردم آمریکا از حکومت خود را به دنبال خواهد داشت؛ خشمی که تاکنون با استعفا و تشکیل فوری جلسات گروهی همراه بوده است».

این روزنامه در ادامه با اشاره به انگیزه خودسوزی بوشنل که آمریکا را همدست جنایات رژیم صهیونیستی دانست، تاکید کرد که این اتفاق تلاش‌های بایدن را برای کسب رای در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و هم‌چنین انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت میشیگان، محل زندگی جوامع مسلمان آمریکایی و عرب‌تبارها عمیقا تحت تاثیر قرار خواهد داد

«آرون بوشنل»؛ معترضی ایستاده در آتش

«آرون بوشنل»؛ معترضی ایستاده در آتش

ذکر این نکته حائز اهمیت است که طی چند ساعت گذشته هشتگ آرون بوشنل به زبان انگلیسی همچنان جزو داغ‌ترین مباحث در ایکس و دیگر شبکه‌های اجتماعی بوده و این میزان خشم مردمان عادی و مشهور آمریکایی می‌تواند هشداری برای دولت بایدن درخصوص تداوم حمایت‌های آن از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تلقی شود.

گروهی از کارمندان ناشناس دولت بایدن در نامه‌ای ضمن آنکه خواستار آتش‌بس در غزه شدند، نوشتند: «پایان دادن به زندگی به خشونت‌آمیزترین شکل، هشداری جدی برای ملت ماست.»

قانونگذاران آمریکایی تاکنون از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده و سکوت عمیقی تمامی آن‌ها را فرا گرفته است. نشریه پالتیکو برای جویا شدن نظر آن‌ها به افرادی مراجعه کرده که پیشتر موضع انتقادی نسبت به سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه داشته‌اند، اما هنوز واکنشی نشان نداده‌اند و دولت بایدن هم بیانیه‌ای را صادر نکرده است.

انتهای پیام

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.