Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 10655
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 10 نوامبر 2020 - 22:46 |
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

آموزش امداد و نجات به ۷۴ هزار سرباز/ مهارت‌آموزی ۲۲۰ هزار سرباز در سالی که گذشت

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد آموزش امداد و نجات به ۷۴ هزار سرباز/ مهارت‌آموزی ۲۲۰ هزار سرباز در سالی که گذشت  مشهدنیوز/ مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح از مهارت آموزی به بیش از ۲۲۰هزار سرباز در سالی که گذشت خبر داد. سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به […]

آموزش امداد و نجات به ۷۴ هزار سرباز/ مهارت‌آموزی ۲۲۰ هزار سرباز در سالی که گذشت

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

آموزش امداد و نجات به ۷۴ هزار سرباز/ مهارت‌آموزی ۲۲۰ هزار سرباز در سالی که گذشت

 مشهدنیوز/ مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح از مهارت آموزی به بیش از ۲۲۰هزار سرباز در سالی که گذشت خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم اجرای طرح مهارت آموزی سربازان در سال جاری، گفت: شیوع کرونا جزو مواردی بود که تاثیراتی را در روند مهارت آموزی و ارائه آموزش به سربازان نیروهای مسلح گذاشت، اما ما توانستیم ظرف مدت کوتاهی روش های جایگزین و متناسب با شرایط کرونا را شناسایی کرده و به کار بگیریم تا از روند مهارت آموزی و چشم اندازهای پیش بینی شده برای آن عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آموزش مهارت آموزی تخصصی و عمومی به بیش از ۲۲۰ هزار سرباز صورت گرفت، گفت:  از این تعداد، ۱۲۵هزار نفر و ۹۴هزار نفر آموزش‌های عمومی، کسب و کار، سبک زندگی، امداد و نجات را طی کرده‌اند. از این تعداد بیش از ۵۷هزار نفر در ارتش، ۳۲هزار و ۵۰۰ نفر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نزدیک به ۳۳هزار نفر در ناجا، ۲۳۰۰ نفر در  وزارت دفاع و ۳۶۶ نفر نیز در ستاد کل نیروهای مسلح تحت  آموزش قرار گرفته اند.

به گفته مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، در بخش عمومی یعنی مهارت های مربوط به کسب و کار، سبک زندگی، امداد و نجات و… نیز ۴۱هزار و ۵۰۰ نفر در ارتش، بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر در ناجا، ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر در سپاه و ۲۹۰۰ نفر نیز در وزارت دفاع مورد آموزش قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در بخش آموزش عمومی ،جمعیت هلال احمر نزدیک به ۷۴ هزار سرباز را تحت آموزش های مربوط به امداد  ونجات قرار داده است. وزارت ورزش و جوانان به بیش از ۲۲هزار و ۵۰۰ سرباز آموزش هایی را در حوزه خودآگاهی، مدیریت زمان، ارتباطات موثر، راه اندازی کسب و کار، آشنایی با قوانین کسب و کار، کسب و کارهای تعاونی و… ارائه کرده است.

کمالی در مورد آموزش‌های تخصصی نیز گفت: این آموزش‌ها به تفکیک شامل آموزش های فنی و حرفه‌ای برای بیش از ۴۷ هزار نفر، آموزش های جهاد کشاورزی برای نزدیک به ۶۵ هزار نفر، آموزش‌های مرتبط با وزارت ورزش و جوانان برای ۱۰هزار نفر و آموزش های وزارت ارتباطات برای حدود ۳۵۰۰ نفر است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در شرایط کرونا مهارت آموزی سربازان تعطیل نشده و بلکه با رعایت پروتکل ها و شیوه های جدید در حال انجام است، گفت: امسال طبق برنامه باید ۶۵ درصد از سربازان نیروهای مسلح تحت آموزش های مهارت آموزی قرار بگیرند که این روند در حال انجام است. در سال ۱۴۰۰ نیز با این عدد به ۸۵ درصد از کل سربازان برسد و به یاری خدا در سال ۱۴۰۱، تمام سربازان باید تحت پوشش قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.