۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 21415
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, تلویزیون, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, رسانه, سلامت, سینما, شهری, علم و فناوری, فرهنگی, گردشگری و میراث, موسیقی, هنرهای تجسمی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 01 جولای 2023 - 10:31 |
پای پدر خوانده در میان است!

آیا ارشاد به آهنگ خواننده لس آنجلسی مجوز داده است؟!

انتشار جدید ترین آلبوم فریدون آسرایی با حرف و حدیث های فراوانی روبرو شده است!
آیا ارشاد به آهنگ خواننده لس آنجلسی مجوز داده است؟!

آخرین سلام، با صدای این خواننده کهنه کار و خوش صدای موسیقی پاپ ایران که با نه سال فاصله از آلبوم قبلی منتشر شده است، اگر چه حس و حال تازه ای به بازار موسیقی ایران بخشیده اما وجود آهنگ عاشقی یعنی، که قبلا توسط سیاوش شمس خواننده لس آنجلسی اجرا شده، جنجال زیادی به پا کرده است.
طرفداران این دو خواننده در فضای مجازی کار زاری به راه انداخته و مشغول اتهام زدن به طرف مقابل هستند. در حالی که رهبری این ماجرا را همچون بسیاری از اتفاقات رخ داده پیرامون موسیقی ایران بهروز صفاریان بر عهده داشته و دیگران نقش چندانی در آن نداشته اند.
بهروز صفاریان عاشق آن است که در نقش پدر خوانده موسیقی ایفای نقش کند.کسی که در روز های ابتدایی حیات مجدد موسیقی پاپ بعد از انقلاب شادمهر عقیلی را در کنار خود داشته و از او یک ستاره نو ظهور ساخت. همان جوان زیرک و باهوشی که بعد از مهاجرت شادمهر از ایران فریدون را وارد بازی کرد و این خواننده از لس آنجلس برگشته را ستاره و جایگزین او کرد.
برای این چهره خاص و منحصر به فرد موسیقی،چیدن مهره های شطرنج ساز و آواز ایران کار چندان سخت و پیچیده ای نیست. او یک روز از شادمهر عقیلی که ذوب در شخصیت خواننده نه چندان موفقی به نام سیاوش شمس بوده و کاملا از او الگو برداری می‌کرد، خواننده ای به مراتب بهتر تر و قوی تر از اصل جنس ساخت.
روزی که شادمهر سر ناسازگاری گذاشته و عطای کار کردن با بهروز را به لقایش بخشید، فریدون را با آلبوم درخشان و ماندگار غریبه وارد میدان کرد تا کسی جای خالی خواننده دهاتی را احساس نکند. جالب اینکه وقتی در جریان انتشار آلبوم جدید فریدون آسرایی با او به مشکل خورد به سراغ سیاوش شمس رفته و عاشقی یعنی را علیرغم قراردادی که قبل از ظهور دوران شوم کرونا با فریدون داشته و بابت آن مبلغی هم دریافت کرده بود، با آن خواننده لس آنجلسی منتشر کرد. کاری که تا وقتی در آلبوم آخرین سلام فریدون منتشر نشده بود کمتر کسی به سراغ شنیدنش رفته بود اما حالا همه به دنبال این هستند که کدام خواننده اثر آن دیگری را به سرقت برده و حق با کدام طرف دعواست؟!
در این میان بهروز صفاریان حتی اگر به واسطه گرایشات پدر خواندگی، اخلاق حرفه ای را هم رعایت نکرده باشد، برنده واقعی این مجادله است. او کاری که قبلا به فریدون داده بود را در اختیار سیاوش شمس گذاشته تا ضمن انتقام گیری از فریدون آسرایی و شادمهر عقیلی، موقعیت و توانایی این خواننده آن سوی آبی را محک زده تا اگر نتیجه موفقیت آمیز بود فضای تازه ای برای همکاری بیشتر با سمبل و اسطوره قدیمی شادمهر عقیلی مهیا کند. کاری که سال های سال پیش با شادمهر به جای سیاوش شمس و فریدون به جای هر دو به سرانجام رسانده بود!
تجربه همکاری با خواننده لس آنجلسی در آهنگ «عاشقی یعنی»البته چندان موفقیت آمیز نبوده و دست کم در بین علاقمندان موسیقی داخل کشور مورد توجه قرار نگرفت. این آهنگ تا قبل از انتشار آلبوم آخرین سلام چندان مورد استقبال قرار نگرفته و شنیده نشد. اما وقتی فریدون این آهنگ را درآلبوم خود منتشر کرد تفاوت آشکار میان دو صدا و دو اجرا عیان شده و آهنگ زیبایی که می رفت حیف شده و هرگز در خاطره ها جای نگیرد، با صدای فریدون شنیدنی تر از هر زمان دیگری شد.
عاشقی یعنی آهنگی ست که همچون خوشگل عاشق، سلام ، عشق یعنی و …تا سال های سال ماندگار خواهد بود. این اثر گر چه با ملودی و تنظیم مجتبی مصری در آلبوم فریدون گنجانده شده است اما رد پای بهروز صفاریان در آن به وضوح دیده می شود.

نویسنده : سید مهدی فاطمی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.