۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 21418
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, بین الملل, تیتر یک, حقوقی و قضایی, حوادث، انتظامی, خانواده, دولت, دیگر رسانه ها, سلامت, سیاست خارجی, سیاست داخلی, سیاسی, شهری, شورای نگهبان, مجلس, نظامی, ویژه تاریخ انتشار : 01 جولای 2023 - 12:02 |

سید احمد نبوی دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه (همت)

در یک نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شاه کلید فعالیت حزب «همت» برپایه مردم‌داری و گفتمان است به بیان ۷ محور اصلی گفتمان برای ورود به انتخابات مجلس و رفع چالش‌ها و مشکلات جامعه پرداخت.
سید احمد نبوی دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه (همت)

روز جمعه نهم خرداد ۱۴۰۲ دبیرکل، سخنگو و رئیس ستاد انتخابات حزب همدلی مردم تحول‌خواه «همت» در یک گفت‌وگوی صمیمانه به بیان دیدگاه‌ها و محورهای این حزب برای حضور در عرصه انتخابات پرداخت.
دبیرکل حزب همت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به نیاز انتقال مشکلات و راهکارها به دولت‌ها و نمایندگان از طرف احزاب به عنوان فعالان تعاملات و مدیران آینده کشور در برهه کنونی، راهکار پیش روی حزب همت چیست، گفت: بزرگترین معضل احزاب در کشور همچون «همت» اینست که تریبون رسمی ندارند و این تریبون فقط در اختیار دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا قرار گرفته است.

صداوسیما به همه احزاب تریبون بدهد
وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما، افزود: صداوسیما در این خصوص ضعیف عمل کرده است. مسئولین رسانه ملی باید دبیرکل‌های احزاب را با دعوت به برنامه های تلویزیونی به چالش بکشند و راستی آزمایی و شفافیت عملکرد آنها و شعارهایشان را بسنجند که متاسفانه این کار در طی سال‌های گذشته انجام نشده است.
نبوی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته حزب همدلی مردم تحول‌خواه «همت» به تنهایی این کار را در سراسر کشور به انجام رسانیده است، تصریح کرد: همت کار خود را با جوانان و نخبگان عضو انجام می‌دهد و نیازی به تریبون رسمی ندارد. اینکه می‌گوییم تریبون نیاز داریم برای اینست که صدایمان زودتر، صریح‌تر به گوش جامعه برسد. مبنای فعالیت همت بر گفتمان مردم‌داری و آرای خاکستری جامعه بنا شده است. ما به مانند دو جریان اصلی و مسئولین قصد نداریم فقط بگوییم و آنها بشنوند. حزب همدلی مردم تحول‌خواه شنفتمان را به جای گفتمان قرار داده است.
دبیرکل حزب همت درباره اینکه تاکنون چه ارتباطاتی برای رفع مشکلات مردم با مسئولین برقرار کرده‌اید و چه نتایجی داشت، اظهار کرد: ما در هر کجا توانستیم ارتباط گرفتیم. درحوزه کارگری با بیانیه و جلسات متعدد در دوره وزیر سابق کار که عزل شدند، توانستیم صدای کارگران و جامعه کارگری را به گوش مسئولین و نمایندگان برسانیم. همچنین در خصوص اصلاح قانون معلولان در سال ۱۳۹۷ نیز اقداماتی را به انجام رساندیم.

۷ محور گفتمان «همت» برای حضور در انتخابات مجلس
سید احمد نبوی به بیان ۷ویژگی اساسی تعریف شده در حزب همت پرداخت و گفت: اولین محور طرح انتقادات اساسی به شرط داشتن پیشنهادات و راهکارها می‌باشد. در دوره‌های قبل و کنونی می‌بینیم بسیاری از احزاب و مسئولین فقط اقدام به تخریب یکدیگر می‌کنند. پمپاژ ناامیدی از طرف احزاب، کاری ناپسند از جانب آنها بوده است، چون منافع ملی را نمی‌دیدند و فقط منافع جریان سیاسی خود مدنظر آنها بود.
وی اجتناب از تکرار اشتباهات دیگر احزاب کشور و پرداختن به موضوعات اجتماعی که امنیتی شده است را محورهای دوم و سوم گفتمان همت عنوان کرد و تصریح کرد: بیکاری، معیشت و مسکن موضوعاتی است که چون راهکاری برای آن اتخاذ نمی‌شود به بحران امنیتی تبدیل می‌شود.
نبوی تکیه بر اقتصاد مردمی با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب در چندسال اخیر را که از جانب مسئولین و مدیران نادیده و ضعیف گرفته شده است را محور چهارم و برای حفظ محیط زیست و ارائه راهکارهای اجرایی در توسعه پایدار محیط زیست را محور پنجم این گفتمان عنوان کرد.
دبیرکل حزب همت آموزش و بازآموزی نیروهای حزب را از موضوعات بعدی عنوان کرد که جریانات سیاسی به آن نپرداختند و فقط کیف‌کش و کت‌کش‌ها را به دولت و دفاتر وزارتی راه دادند.
وی در پایان واژه شنفتمان را به جای گفتمان در این حزب به عنوان شاه‌کلید برنامه‌ها و فعالیت‌ها دانست و بیان کرد: در چند سال اخیر مسئولان فقط سخنرانی کردند و کسی صدای مردم و راهکارهای اجرایی متخصصان و فعالان را نشنید، یا اگر شنید در جهت رفع چالش‌ها اقدامی اساسی به عمل نیاورد . اکنون زمان صحبت مردم و شنیدن و اجرای مسئولین با تامین امنیت برای گفتن مشکلات است.
سیداحمد نبوی در پایان صحبت‌های خود برنامه‌های دولت سیزدهم در برقراری و تعاملات با دنیا را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: نگاه حزب همت به دنیا، آینده‌نگرانه و صدای همت، صدای همدلی است. ما خود را موظف می دانیم که از کارهای خوب حمایت و همکاری خود را در جهت حل مشکلات جامعه خصوصا در حوزه کارگران و بازنشستگان و همچنین دیپلماسی موفق با دولت بیش از پیش ادامه دهیم.
لازم به ذکر است که در ابتدای نشست دکتر غلامرضا احمدی سخنگوی حزب و دکتر محمد ابوالمعصوم به عنوان رئیس ستاد انتخابات با معرفی همت به نگاه مردمداری و مردم سالاری حزب همدلی مردم تحول خواه پرداخته که در ۲۸ استان و ۱۵۷ شهرستان ۲۴ هزار عضو فعال دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.