۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23676
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, سیاست داخلی تاریخ انتشار : 29 ژانویه 2024 - 20:15 |
/بسته اخبار انتخاباتی نهم بهمن/

احتمال لیست مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان/ادعایی درباره بررسی صلاحیت‌ها

برگزاری نشست خبری دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، ادعای علی جنتی درباره بررسی صلاحیت‌ها و آماری جدید از تایید صلاحیت‌شدگان از جمله اخبار انتخاباتی امروز – دوشنبه نهم بهمن ۱۴۰۲- بودند. به گزارش مشهدنیوز،  محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه صبح امروز در یک نشست خبری درباره لیست انتخاباتی این حزب در تهران، گفت: با […]

احتمال لیست مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان/ادعایی درباره بررسی صلاحیت‌ها

برگزاری نشست خبری دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، ادعای علی جنتی درباره بررسی صلاحیت‌ها و آماری جدید از تایید صلاحیت‌شدگان از جمله اخبار انتخاباتی امروز – دوشنبه نهم بهمن ۱۴۰۲- بودند.

به گزارش مشهدنیوز،  محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه صبح امروز در یک نشست خبری درباره لیست انتخاباتی این حزب در تهران، گفت: با برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل جلسه داریم و قرار شد با هماهنگی در هر حوزه‌ای که این احزاب افراد مطمئن دارند، بر آن‌ها تمرکز کرده و با یکدیگر رقابت نکنیم؛ بنابراین احتمال لیست مشترک وجود دارد.

نوبخت با بیان اینکه در هر حوزه‌ انتخابیه‌ای که نفر داشته باشیم، حضور خواهیم داشت، درباره مذاکره با سایر احزاب برای انتخاب سرلیست در تهران، اظهار کرد: جمع‌بندی ما تا ۱۹ بهمن متوقف است تا نظر نهایی شورای نگهبان اعلام و مشخص شود. در تهران و سایر حوزه‌ها چند نفر داریم. سرلیستی خیلی موضوع مورد مجادله نخواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی همچنین درباره رد صلاحیت‌ها بیان کرد: ما اعتراض خود را به رد صلاحیت‌ها اعلام کرده‌ایم زیرا این رد صلاحیت‌ها مشارکت را کم می‌کند. از رد صلاحیت روحانی متعجب و متاسفیم. روحانی معتقد است نباید صندوق رای را در همین شرایط رها کنیم.

از طرفی دیشب امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اعلام خبر تصویب سند فرآیند انتخاب کاندیداها برای حضور در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهر تهران گفت: از میان کاندیداهایی که از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در سایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ثبت‌نام کرده و یا از طرق مختلف رزومه خود را به اطلاع دبیرخانه شورای ائتلاف رساندند بررسی اولیه صورت گرفت و هزار و ۶۷ نفر برای شرکت در مرحله نهایی با توجه به سوابق و تخصصی که دارند دعوت به جلسه حضوری خواهند شد.

دیشب همچنین هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تایید نزدیک به ۵۵۰ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده به ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

طحان نظیف با بیان اینکه فرصت اعتراض به رد صلاحیت داوطلبان انتخابات  مجلس خبرگان رهبری به پایان رسیده است، گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده بود، اعتراض کردند و ۱۰ روز فرصت برای رسیدگی به این اعتراض‌ها وجود دارد.

امروز هم سیدعباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تایید صلاحیت ۲۰۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو مرحله توسط شورای نگهبان در استان تهران، اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۷۰۸ داوطلب در استان تهران تایید صلاحیت شده‌اند.

امروز همچنین محمدصالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات صداوسیما  از افتتاح رسمی کانال‌های انتخاباتی در ایام دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: هر یک از نامزدهای انتخاباتی می‌توانند در فضای مجازی ما (تلوبیون) صفحه‌ای اختصاصی داشته باشند و تا ۱۰ ساعت برنامه را به صورت رایگان در صفحه شخصی‌شان بارگذاری کنند.

مفتاح در پاسخ به این سوال که آیا مناظره میان نامزدها در دستور کار است، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم در شبکه‌ها انجام دهیم. به دلیل تعدد حوزه‌ها و همچنین تعدد نامزدها تولید مناظره تلویزیونی کاری بسیار پیچیده‌ و در حال بررسی است تا دستورالعملش نوشته شود و بتوانیم انجام بدهیم.

اخبار انتخاباتی دیگر رسانه‌ها؛ ادعای جنتی درباره تایید صلاحیت‌ها

امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اول روحانی در گفت‌وگویی مدعی شد: تعدادی از نامزدها را می‌شناسم که به آن‌ها گفته شده اگر به فلان استان بروید تایید می‌شوید اما در استان دیگر تایید نمی‌شوید. علت این است که شورای نگهبان خودش در آن استان کاندیدایی را قبول دارد و می‌خواهد نامزد خودش رای بیاورد.

وی همچنین ادعا کرد: یکی از مصادیق آن در دوره قبل انتخابات مجلس خبرگان، استان کرمان بود که یک روحانی فاضل و وارسته‌ که از نظر اجتهاد هم مورد تایید شورا بود به او اعلام کردند که اگر در کرمان کاندیدا شود، رد صلاحیت می‌شود اما اگر به استان دیگری برود، تایید صلاحیت می‌شود. او هم گفته بود که مردم استان کرمان من را می‌شناسند و در استان دیگر رأی نخواهم داشت. از این گونه موارد نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد.

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گفت‌وگویی عنوان کرد: نمی‌خواهم ادعا کنم اگر انتخابات آزاد، رقابتی و سالم بود حتماً اصلاحات رأی می‌آورد. ما چنین ادعایی نمی‌کنیم ولی آنهایی که ادعا می‌کنند شما مرده‌اید و زمینه‌ای ندارید، اگر جریان اصلاحات مرده چرا از آن و اسمش می‌ترسید؟

همچنین وهاب عزیزی دبیرکل حزب جهادگران در گفت‌وگویی بیان کرد: اولویت اصلی کشور مشارکت حداکثری و ایجاد شور انتخاباتی است، در حالی که تاکید اصولگرایان برای داشتن یک لیست واحد یک آدرس‌دهی اشتباه است که ما را از اهداف عالی انقلاب دور می‌کند.

روزنامه‌های امروز از جمله روزنامه‌های اصولگرای «صبح نو» با تیتر «اصلاح‌طلبان، گروگان تاج‌زاده؟»، «قدس» با تیتر «همه ظرفیت‌ها در خدمت انتخابات پرشور» که گفت‌وگویی با سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت است، «خراسان» با تیتر «آزمون انتخاباتی دولتمردان»، «کیهان» با دو تیتر «دشمن چرا از انتخابات وحشت‌زده است؟» و «۳۰ راهبرد مشارکت بالا در انتخابات»، «جوان» با تیتر «لاریجانی خالص‌سازی را علیه شورای نگهبان نگفت» در گفت‌وگو با منصور حقیقت‌پور مشاور علی لاریجانی و «همشهری» وابسته به شهرداری تهران در یادداشتی با عنوان «محترمانه با شورای نگهبان» به قلم علی مهدیان در صفحه اول خود به موضوع انتخابات پرداخته‌اند.

همچنین روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرای «شرق» در یادداشتی با عنوان «سیاست‌سنجی صلاحیت»، «آرمان ملی» با تیتر «اصولگرایان و وحدت، دو خط موازی»، گفت‌وگویی با علی میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تیتر «لیست اصلاح‌طلبان در جیب اصولگرایان» و یادداشتی با عنوان «عملکردهای انتخاباتی و مواضع رهبری» به قلم حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، «اعتماد» در گفت‌وگویی با محمد جواد حق‌شناس فعال سیاسی اصلاح‌طلب با عنوان «برای رهایی از تمامیت‌خواهی»، «هم‌میهن» با تیتر «موضع اصولگرایان درباره رد صلاحیت‌های خبرگان» و «آرمان امروز» با تیتر «باز هم اصولگرایان برنده انتخابات خواهند بود» به نقل از مسعود پزشکیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس، «ابرار» با تیتر «۱۱ کرسی از ۸۸ کرسی خبرگان بی‌رقیب ماند» و «مرم‌سالاری» ارگان حزب مردم‌سالاری با دو تیتر «به حاشیه رانده شدن سیاست در دانشگاه» و «برنده مسابقه انتخابات از قبل مشخص است» در صفحه اول خود به موضوع انتخابات پرداخته‌اند.

اما در روزنامه‌های نزدیک به اصولگرایان مانند «فرهیختگان»، «رسالت»، «وطن امروز»، «جام جم» وابسته به صداوسیما و «ایران» وابسته به دولت و روزنامه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان مثل «اطلاعات»، «جمهوری اسلامی»، «ستاره صبح»، «ابتکار»، «آفتاب یزد» و «سازندگی» ارگان حزب کارگزاران اثری از انتخابات در صفحه اول دیده نمی‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.