Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 20733
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آسیا،خاورمیانه, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, ایران, بین الملل, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, ریپورتاژ آگهی, سلامت, شهری, علم و فناوری, عمران و اشتغال, کاریکاتور, محیط زیست, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2023 - 11:34 |
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خبر داد

ارزیابی ساختمان‌های ناپایدار در خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از حادثه متروپل تاکید ویژه‌ای بر ساختمان‌هایی شد که از نظر سازه‌ای ناپایدار هستند، گفـت: در زمینه ساختمان‌های ناپایدار از نظر سازه‌ای فرصتی به شهرداری‌های شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر داده‌ایم که ساختمان‌های گروه «ج» و «د» را ارزیابی کنند.
ارزیابی ساختمان‌های ناپایدار در خراسان رضوی

جواد خدایی ، در خصوص شناسایی و برخورد با ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن در چند گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که بخشی در برابر حریق ناایمن هستند. بعد از حادثه متروپل نیز تاکید ویژه‌ای بر ساختمان‌هایی شد که از نظر سازه‌ای ناپایدار هستند. تشخیص ساختمان‌های ناپایدار از نظر سازه‌ای کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: برای این کار فرایندهایی تعریف شده که در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر استان ، ساختمان‌های گروه “ج” و “د” در حال ارزیابی است. در زمینه ساختمان‌های ناپایدار از نظر سازه‌ای فرصتی به شهرداری‌های شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر داده‌ایم که امیدوارم به زودی نتیجه به ما اعلام و در سایت وزارت کشور بارگذاری شود.

خدایی با بیان اینکه همچنین امیدواریم ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق را زودتر اعلام کنند؛ زیرا مولفه‌های آن قابل شناسایی است و سریع‌تر می‌توا آنها را اعلام کرد، گفت : آمار ۱۵۰ ساختمان ناایمن که آتش‌نشانی اعلام کرده قطعی و مورد قبول ما است که باید به سرعت نقص ایمنی آن‌ها رفع شود. الزاما همه ساختمان‌های ناایمن این تعداد نیستند. قرار شده بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود، زیرا ساختمان‌های گروه “ج” و “د” یعنی ساختمان‌های ۲۰۰۰ متر یا بیش از ۶ طبقه وسیع‌تر هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ما ۳۰ هزار ساختمان گروه “ج” و “د” در مشهد داریم که همه یک بار به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته‌اند. این ساختمان‌ها باید مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار گیرند که زمان می‌برد اما حتما همزمان با اینکه مرحله به مرحله شناسایی و معرفی می‌شوند، وارد مرحله مواجهه اجرایی خواهیم شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.