۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 26 April , 2024
شناسه خبر : 20730
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, ایران, بین الملل, تلویزیون, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, رسانه, سلامت, شهری, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2023 - 11:23 |
مدیر کل میراث ‌فرهنگی خراسان رضوی:

۲۹۶۹ خانه مسافر غیر مجاز در مشهد شناسایی شد

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از شناسایی ۲۹۶۹ خانه مسافر غیر مجاز در طرح ساماندهی خانه‌مسافرهای مشهد خبر داد.
۲۹۶۹ خانه مسافر غیر مجاز در مشهد شناسایی شد

سیدجواد موسوی امروز، ۱۲ دی ماه، در جلسه با شهردار منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: در اجرای این طرح که با حمایت فرمانداری مشهد به اجرا رسیده است، تاکنون ۱۰۱۰ خانه‌مسافر ساماندهی و ۳۲۱ واحد نیز پلمب شده‌ چرا که شرایط مناسب و درخور شان زائران امام رضا(ع) را نداشته‌اند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت خانه‌مسافرهای محدوده شهرداری منطقه ثامن خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ثامن واحدهای اقامتی که کاربری تجاری موقت دارند را با در نظر گرفتن شرایط ایمنی ساختمان‌ها به اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی معرفی کرده و این اداره‌ کل پس از بازدید و بررسی شرایط مجوز فعالیت را برای آن‌ها صادر خواهد کرد.

موسوی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی از آثار تاریخی و فرهنگی این منطقه تصریح کرد: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی روایت‌هایی از میهمان‌نوازی مردم مشهد را در دل خود جای داده است؛ به همین دلیل پایگاه اطلاع‌رسانی زائران در محدوده شهرداری ثامن باید زائران و مسافران را به دیدن ابنیه تاریخی منطقه و شنیدن روایت‌های قدیم شهر هدایت کند.

ساسان نورین مقدم، شهردار منطقه ثامن مشهد، در ادامه جلسه اظهار کرد: برای همکاری بیشتر با اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی آمادگی کامل داریم.

حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد نیز اضافه کرد: تعامل خوبی بین شهرداری مشهد به ویژه منطقه ثامن شکل گرفته و با همکاری شهرداری عملیات مرمتی سرای عزیزالله‌ اف در حال انجام است.

وی ادامه داد: بسته‌های در حال تدوین احیاء پهنه‌های تاریخی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از دیگر موضوعاتی است که در تعامل بین شهرداری و اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی به سرانجام خواهد رسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.