۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 24079
  پرینتخانه » آخرین اخبار, شهری, گردشگری و میراث, موسیقی تاریخ انتشار : 09 فوریه 2024 - 13:42 |

ارکستر سمفونیک تهران به قلعه فلک‌الافلاک می‌رسد

فاضل جمشیدی (خواننده و فعال فرهنگ) درباره وضعیت آخرین تلاش‌ها برای اجرای سمفونی «فلک‌الافلاک» از کامبیز روشن‌روان توسط ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک گفت که این اثر ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ پس از دو سال تاخیر همزمان با روز ملی خرم‌آباد در محل قلعه اجرا می‌شود. فاضل جمشیدی دی‌ماه سال ۱۴۰۰ خبر داده بود […]

ارکستر سمفونیک تهران به قلعه فلک‌الافلاک می‌رسد

فاضل جمشیدی (خواننده و فعال فرهنگ) درباره وضعیت آخرین تلاش‌ها برای اجرای سمفونی «فلک‌الافلاک» از کامبیز روشن‌روان توسط ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک گفت که این اثر ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ پس از دو سال تاخیر همزمان با روز ملی خرم‌آباد در محل قلعه اجرا می‌شود.

فاضل جمشیدی دی‌ماه سال ۱۴۰۰ خبر داده بود که «مردادماه سال ۱۴۰۱ سمفونی «فلک‌الافلاک» ساخته کامبیز روشن‌روان با همراهی ارکستر سمفونیک تهران و رهبری خود روشن‌روان در محل و میانه قلعه مذکور به اجرا درخواهد آمد و متناسب با شرایط کرونایی کشور با تماشاگر و یا به صورت زنده برای همگان در داخل و خارج قابل مشاهده خواهد بود.»

به گزارش مشهدنیوز ،اما با این حال این پروژه در سال ۱۴۰۱ عملی نشد و اکنون جمشیدی تاخیر به وجود آمده را ناشی از دو موضوع تغییر برنامه‌های سال گذشته بنیاد رودکی و بیماری ناخواسته خود اعلام کرد و امیدوارانه از پیشرفت چند جانبه کار با نهادها و سازمان‌هایی همچون وزارت فرهنگ، بنیاد رودکی، وزارت میراث و گردشگری، مدیر کل گردشگری استان لرستان، شهرداری خرم آباد و چند اسپانسر و حامی اقتصادی ..نام برد.

جمشیدی ادامه داد: دو قطعه فارسی و لری با هماهنگی و توافق دکتر کامبیز روشن‌روان جهت افزایش مخاطبین داخلی و خارجی این سمفونی به آن اضافه شده است که در این راستا با توافق اولیه سالار عقیلی و یک خواننده لرستانی، قطعه محلی و ملی «زندگی» را که قبلا استاد عبدالوهاب شهیدی خوانده است، اجرا می‌کنند. این سمفونی ۵۰ دقیقه است و در موومان‌های آن از ملودی‌های لری استفاده شده است.

این خواننده تصریح کرد: در زمان حضور ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای این اثر، شهرداری خرم‌آباد با همکاری اداره کل میراث و گردشگری استان لرستان هزینه‌های اقامت و پذیرایی ارکستر و ایاب و ذهاب داخل شهری را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.