۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23236
  پرینتخانه » آخرین اخبار, دولت, سیاست داخلی, مجلس تاریخ انتشار : 17 ژانویه 2024 - 15:06 |
بیست وهفتم دی ۱۴۰۲هیئت وزیران در حیاط دولت

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست وهفتم دی ۱۴۰۲هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. به گزارش مشهدنیوز ،  سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران، از همه نیروهای نظامی، […]

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست وهفتم دی ۱۴۰۲هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش مشهدنیوز ،  سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران، از همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مخلصانه، مجاهدانه و بی‌نام و نشان برای تامین و حفظ امنیت کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی،‌ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دفاع از امنیت ملی محدودیت ندارد/در آینده نتایج پیشرفت‌های موشکی را اعلام می‌کنیم

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع درباره مذاکرات اخیر با وزیر دفاع روسیه، اظهار کرد: با وزیر دفاع روسیه صحبت کردیم و ملاحظاتی که در منطقه داریم باید رعایت شود، مخصوصا احترام به حق حاکمیت ما. این را وزیر دفاع روسیه هم تایید کرد و قرار شد در سند تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت خارجه دنبال می‌کنند حتما لحاظ کنند. مواردی که به امنیت ملی یا حاکمیت و تمامیت ارضی ما بازمی‌گردد را روسیه کاملا رعایت کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حملات اخیر به مواضع تروریست‌ها در اطراف مرزهای ایران، تصریح کرد: ما در دفاع از منافع ملی و مردم خود محدودیتی قائل نیستیم،  برای ما فرقی نمی‌کند، از هر ناحیه‌ای بخواهند جمهوری اسلامی را تهدید کنند ما عکس‌العمل نشان می‌دهیم و حتماً این عکس‌العمل متناسب و قاطعانه و سخت خواهد بود.

آشتیانی همچنین درباره ساخت نسل جدید موشک‌های هایپرسونیک، تاکید کرد: ما انواع موشک‌ها را چه کروز و چه بالستیک، همه را در اختیار داریم و تلاش می‌کنیم سطح فناوری‌ها در این حوزه را ارتقاء دهیم. حتما این موشک‌ها در دستور کار ماست و نتایج خوبی هم به دست آوردیم که در آینده اعلام می‌کنیم.

توضیحات معاون حقوقی رئیس جمهور درباره شکایت از اسرائیل، ترامپ و علی کریمی

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: به محض شکایت آفریقای جنوبی ما هیات تشکیل دادیم و دوستان درحال تهیه متنی برای ورود ثالث هستند و ما هم به زودی اقدام می‌کنیم و در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان وارد ثالث شکایت خومان را علیه رژیم صهیونیستی مطرح خواهیم کرد.

.ی درباره شکایت از ترامپ به دلیل نقش در ترور سردار سلیمانی گفت: علیه دولت آمریکا شکایت تهیه کرده‌ایم و الان به دولت آمریکا اخطار داده‌ایم و در پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایتمان را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا به ثبت می‌رسانیم و موضوع را تعقیب می‌کنیم.

دهقان در پاسخ به این سوال که در مورد علی کریمی و اقداماتی که علیه امنیت ملی انجام داده آیا کاری صورت گرفته است یا خیر، اظهار کرد: افرادی که از کشور رفته‌اندتابع ایران هستند. هر فردی چه تبعه ایران چه غیرتبعه ایران علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد تحت پیگرد قرار می‌گیرد. این اقدامات به موقع توسط دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.

آمریکایی‌ها یک‌بار آب سنگین ایران را خریداری کردند

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی اکثر کشورهای پیشرفته را خریدار آب سنگین ایران دانست و گفت: از آب سنگین هسته‌ای کشورمان نیز مشتاق گرفته و صادر می‌کنیم. آمریکایی‌ها هم یک بار آب سنگین ایران را خریداری کردند.

وی از تولید آفتکش‌های جدید هسته‌ای برای نابود کردن آفات از نخلستان‌های کشور خبر داد و تاکید کرد: با فناوری جدید هسته‌ای به دنبال پاکسازی آفات موجود در نخلستان‌های کشوریم. سامانه‌ای را طراحی و ساخته‌ایم و کارشناسان سازمان انرژی اتمی به صورت میدانی در نخلستان‌های کشور در حال آزمایش این آفت‌کش جدید هستند.

وجه متقاضیان عمره در صورت درخواست برمی‌گردد

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره مشکل ایجاد شده برای عمره مفرده و بازگشت وجه واریزی ثبت‌نام کنندگان اظهار کرد: هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شده و کسانی که می‌خواهند، پولشان به سرعت به آنها برمی‌گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: آن چه که مربوط به سازمان حج بوده ما انجام داده‌ایم و من از آقای امیرعبداللهیان هم چند روز پیش خواهش کردم که سریع‌تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند چون وضعیت خوبی نیست و مردم منتظر هستند. ان‌شاءالله دوستان وزارت خارجه همت کنند و با همتایان سعودیشان این مشکل را حل کنند و دولت سعودی هم با تلاش بیشتر این مسئله را حل کند.

سیاست‌های کمک معیشتی را اجرا می‌کنیم

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سیاست‌های جدید کمک معیشتی و تشویقی دولت برای تاثیر بر قیمت‌ها خبر داد و گفت: یارانه نقدی تحت هیچ شرایطی قطع نمی‌شود و مطابق ارقامی که به تصویب رسید، ادامه می‌یابد.

۵ موزه جدید در سوم خرداد ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از افتتاح پنج موزه جدید در سوم خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

وی همچنین مسوولیت مدیریت یادمان شهدای گمنام و موزه‌های کشور را بر عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و گفت: هیچ صحبتی دال بر سپردن یادمان شهدای کرمان به بنیاد نشنیده‌ام.

بهبود کفایت سرمایه بانک‌های دولتی به ۱۴۰ هزارمیلیارد تومان می‌رسد

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: باتوجه به وضعیت بسیار نامناسبی که کفایت سرمایه بانک‌های کشور داشتند و دستوری که رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه باید ناترازی‌های بانکی رفع و رجوع شود، در طول ۱۰ ماه اخیر تلاش بسیاری انجام گرفت که کفایت سرمایه بانک‌هایی که وضعیت نامناسبی دارند اصلاح شود.

وی توضیح داد: ۱۴۰ هزار میلیارد بهبود کفایت سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت تا پایان اسفند را تجربه خواهیم کرد. سال گذشته ۹۸ هزار میلیارد تومان افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها را داشتیم و در سال ۱۴۰۰، ۴۳ هزار میلیارد تومان بهبود سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت را داشتیم. عدد ۴۳ به ۹۸ و در اسفندماه امسال به ۱۴۰ هزار میلیارد می‌رسد و مجموعا بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت خواهد بود.

خبر بذرپاش از صدور کد رهگیری رایگان در سامانه خودنویس

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: موجران و مستاجران می‌توانند با مراجعه به سامانه خودنویس به صورت رایگان از امکانات این سامانه برای دریافت کد رهگیری استفاده کنند و قراردادهای فی‌مابین‌شان را با حضور شاهدان نوشته، امضا و ثبت کنند.

وی ادامه داد: این نوع قراردادها در شوراهای حل اختلاف معتبر و قابل استناد است.

گزارش سلاجقه از اقدامات دولت برای حل مشکل آلودگی هوا

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست درباره اقدامات صورت گرفته برای موضوع آلودگی هوا اظهار کرد:در حوزه تولید انرژی پاک، دولت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق خورشیدی را شروع کرده، ضمن اینکه مجوزهای زیر ۱۰۰ مگاوات در کشور داده شده و فرآیند بالای ۱۰۰ مگاوات را هم تسهیل کرده‌ایم که در حال شروع شدن است. از طرفی بحث کاهش سولفور در سوخت است که در ۹ پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته و با اعتبارات بسیار بالا در حال انجام است. موضوع بعدی وسایل مربوط به حمل و نقل عمومی است. در این قسمت در کلانشهرها هم موضوع مربوط به مترو و واگن‌هایی که باید به آن اضافه شود و اتوبوس‌های برقی یا تاکسی‌های برقی که دیروز هم چند دستگاه تحویل داده شد، در دستور کار است.

وی همچنین از هزینه یک میلیارد دلاری برای حفظ محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی خبر داد.

پنجره ملی خدمات هوشمند دولت فعال است

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی از پنجره ملی خدمات هوشمند دولت گفت: خوشحالم که اعلام کنم الحمدلله پنجره راه افتاده و الان که در خدمت شما هستم بیش از ۳۵ میلیون کاربر احراز هویت شده دارد یعنی ۳۵ میلیون نفر از هموطنان بالای ۱۸ سال تا به حال حداقل یک بار به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت مراجعه و از خدمات آن استفاده کرده‌اند که این رکورد بسیار بزرگی است. این عدد در فروردین امسال حدود ۱۳ میلیون بود یعنی تقریبا سه برابر شده و ۲۸۰ درصد رشد داشته است.

تاکید لطیفی برای پیوستن دستگاه‌های اجرایی به سامانه رضایت‌سنجی

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره دستور رئیس جمهور برای سامانه رضایت‌سنجی کارکنان دولت گفت: تا امروز بر اساس گزارشی که برای من فرستاده‌اند، برای ۸۷۷ هزار و ۶۸۲ نفر از کارکنان دولت کد یا نمایه دوبعدی یا اصطلاحا کیو.آر. کد صادر شده که شهروندان وقتی از دستگاه‌های اجرایی خدمتی می‌گیرند می‌توانند نظر خودشان را درباره خدمتی که همکاران ما ارائه می‌کنند، ثبت کنند.

لطیفی ادامه داد: طبق آماری که داریم و به صورت لحظه‌ای دریافت می‌کنیم فقط دیروز هفت هزار و ۱۱۲ نفر از شهروندانمان در مورد خدمتی که از دستگاه‌های اجرایی گرفته‌اند اظهار نظر کرده‌اند. بیشترین همکاری را در وزارت بهداشت و درمان داریم که مخاطبان زیادی هم در بین دستگاه‌های اجرایی دارد. وزارت نیرو و سازمان امور مالیاتی هم نسبت به سایر دستگاه‌ها وضعیت خوبی دارند و امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم بپیوندند.

وی همچنین از تاخیر شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی برای پیوستن به سامانه رضایت‌سنجی از کارکنان دولت خبر داد.

اقدام دولت برای حمایت از مستمری‌بگیران

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از مصوبه هیات وزیران برای نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای یا بازنشستگی بین صندوقهای مختلف بازنشستگی با هدف امکان تجمیع سوابق بیمه‌ای، انتقال سوابق و امکان دریافت مستمری جمع خبر داد.

وی همچنین با اشاره به تاکید دولت بر افزایش میانگین ۱۸ یا ۲۰ درصد حقوق، افزود:از مجلس خواهش می‌کنم کمک و همراهی کنند که پیشنهاد دولت برای افزایش میانگین حقوق در لایحه بودجه تصویب شود تا شرمنده حداقل‌بگیرها نباشیم و بتوانیم به سمت عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.