Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 18640
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, ایران, تیتر یک, خانواده, دولت, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, محیط زیست, ویژه تاریخ انتشار : 01 ژوئن 2022 - 13:01 |
از سوی رییس پلیس راهور تهران بزرگ انجام شد

اعلام ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه سی‌وسومین مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در تهران را تشریح کرد.
اعلام ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در تهران

سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت:‌ پلیس راهور تهران بزرگ مسئولیت پوشش ترافیکی کلیه مسیرهای حرکت کاروان‌ها و محورهای منتهی به حرم مطهر و همچنین تسهیل و تامین ایمنی در عبور و مرور و جلوگیری از انسداد معابر در مسیر تردد کاروان‌های زائران را برعهده دارد. این ماموریت در چندین فاز عملیاتی و اجرایی پیش‌بینی شده و از چندین ساعت قبل از آغاز رسمی مراسم در ۱۴ خرداد ماه به طور کامل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این تهمیدات تا پایان مراسم و تخلیه کامل جمعیت و زائران ادامه خواهد داشت، گفت:‌ پلیس راهور در طول زمان برگزاری مراسم و در هنگام ورود و خروج با استفاده از حداکثر توان عملیاتی خود در تمامی معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با حرم مطهرامام خمینی(ره) مستقر خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه در محوطه حرم مطهر پارکینگ‌هایی برای هر یک از استان‌های کشور اختصاص داده شده است، گفت:‌پارکینگ شماره۱ ویژه استان مازندران، پارکینگ شماره ۲ ویژه استان سمنان، پارکینگ شماره ۳ ویژه استان مرکزی، پارکینگ شماره ۵، ۹ و۱۰ ویژه استان تهران، پارکینگ شماره ۷ ویژه استان قزوین، پارکینک شماره ۸ ویژه استان البرز، پارکینگ شماره ۱۲ ویژه استان اصفهان، پارکینگ ۱۳ ویژه استان قم، پارکینگ شماره ۱۴ ویژه استان همدان و پارکینگ شماره ۱۵ ویژه استان گیلان است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:‌ وسایل نقلیه شخصی در پارکینگ معابر داخلی بهشت زهرا (س) توقف خواهند کرد و برای موتور سیکلت‌ها  نیز پارکینگ شماره ۱۱ واقع در داخل بهشت زهرا (س) پیش‌بینی شده است، اتوبوس‌های شرکت واحد در پارکینگ شماره۶ و مینی‌بوس‌ها نیز در پارکینگ شماره۴ یا همان پارکینگ مترو شاهد استقرار خواهند یافت. ( آدرس و نحوه دسترسی به هریک از پارکینگ‌ها را اینجا بخوانید)

ممنوعیت‌های تردد در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره ممنوعیت‌های تردد نیز گفت: از ساعت ۲۴ روز جمعه سیزدهم خردادماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم  و بزرگراه شهید رجایی و آزادراه تهران قم از پل حسن آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع است. این دسته از وسایل باید از جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین برای تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه تردد کنند.

حمیدی ادامه داد:‌ همچنین از ساعت ۲۴ روز جمعه سیزدهم خردادماه  تا خاتمه مراسم،   تردد خودروهای سنگین از جنوب به شمال جاده قدیم قم از پل قاسم آباد به سمت شمال ممنوع بوده و خوردوها برای ورود به تهران به سمت کمربندی ورامین هدایت خواهند شد. از ساعت ۲۴ همین تاریخ تا خاتمه مراسم تردد خودروهای سنگین از شمال به جنوب شهید رجایی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع بوده و خوردروها به سمت آزادگان غرب و شرق هدایت خواهند شد.

وی با بیان اینکه از ساعت ۶ صبح روز شنبه چهاردهم خردادماه تا پایان مراسم تردد کلیه وسایل نقلیه از شمال به جنوب مسیر شهید هاشمی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع است، گفت:‌تردد در مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب  آزادگان به بزرگراه شهید هاشمی جنوب نیز ممنوع است. در این مدت به جز کاروان‌های مربوطه دیگر خوردروها به سمت آزادگان غرب و شرق و جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از ساعت ۲۴ روز جمعه سیزدهم خردادماه تا پایان مراسم تردد کلیه وسیله نقلیه از تقاطع سه راه باقر شهر به سمت علامه عسگری غرب تا پل حرم ممنوع خواهد بود، گفت: از ساعت ۲۴ روز جمعه تا پایان مراسم تردد کلیه وسیله نقلیه از مسیر شمال به شرق و جنوب به شرق و غرب به شرق آزادراه خلیج فارس  پارکینگ ها) به سمت علامه عسگری شرق تا تا تقاطع سه راه باقر شهر ممنوع خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:‌ آماده‌باش آتش‌نشانی برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

 

به گفته وی از ساعت ۲۴ روز جمعه سیزدهم خردادماه تا پایان مراسم، در مسیر جنوب به شمال آزادراه قم –تهران از پل حسن آباد و پل واوان توسط پلیس راه فاتب اعمال محدودیت شده و فقط کاروان زائرین می‌توانند به سمت شمال آزادراه ادامه مسیر دهند. تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاده راه تهران ـ قم شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ـ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد. اما ممکن است در شرایط خاص و با تشخیص فرمانده میدان محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال شده و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

حمیدی افزود:‌ اعمال محدودیت در صورت نیاز در مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌باید تاکید کنم که بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل در پاویون مسدود شده و خودروهای مدعوینی که قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می‌کنند باید در ابتدا در فاصله ۳۰۰ متری بعد از عوارضی اقدام به گردش به شمال کرده و در صورت سنگینی بار ترافیکی شمال به جنوب آزادراه  تهران – قم  از فاصله  حدود ۷۰۰ متر بعد از عوارضی دور زده و  در مسیر جنوب به شمال قبل از عوارضی از کنار توقفگاه اورژنس تهران به سمت راست هدایت و از در جدید الاحداث جنوبی وارد حرم مطهر شوند.

اعلام معابر دارای ممنوعیت توقف

حمیدی ممنوعیت‌های توقف از ساعت ۲۴ روز جمعه را نیز تشریح کرد و گفت:‌ از ساعت ۲۴ روز جمعه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در برخی از معابر اجرا خواهد شد. بر این اساس توقف کلیه وسایل نقلیه در بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی به‌سمت عوارضی در هردو مسیر و همچنین توقف در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س) ممنوع است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود:‌ توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس) و طول بزرگراه شهید هاشمی(صالح آباد) از پل صنیع خانی تا علامه عسگری نیز ممنوع است.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره حرکت پیاده برخی از زائران نیز گفت:‌در این خصوص باید هماهنگی‌های لازم با پلیس انجام شود. زمان حرکت نباید در هنگام تاریکی انجام شده و زائران باید از تردد انفرادی نیز پرهیز کنند.

حمیدی گفت:‌ از تمامی مراجعین و زائرین می‌خواهم که نهایت همکاری را با پلیس راهور در ترددها، توقف‌ها و … داشته باشند.   به تمام تابلوها و علایم اهتمام و توجه داشته باشند و همچنین از توقف در ورودی پارکینگ‌ها و نیز از ورود به پارکینگ‌هایی که مربوط به استان آن‌ها نیست خودداری کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.