Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 5527
  پرینتخانه » اقتصاد کلان تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2019 - 17:10 |

افزایش قیمت خانه در ایران چقدر است؟

افزایش قیمت خانه در ایران چقدر است؟ در بهار امسال متوسط قیمت هر متر خانه در نقاط شهری ایران حدود ۸۲ درصد افزایش داشته است. به گزارش مشهدنیوز، بررسی‌ تازه‌ترین آمار مرکز آمار از تغییر قیمت زمین و ساختمان نشان می‌دهد در بهار امسال نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله […]

افزایش قیمت خانه در ایران چقدر است؟

افزایش قیمت خانه در ایران چقدر است؟

در بهار امسال متوسط قیمت هر متر خانه در نقاط شهری ایران حدود ۸۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشهدنیوز، بررسی‌ تازه‌ترین آمار مرکز آمار از تغییر قیمت زمین و ساختمان نشان می‌دهد در بهار امسال نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده در سطح کشور حدود سه میلیون و ۵۳۱ هزار تومان بوده با میانگین مساحت ۱۰۶ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است.

بر این اساس قیمت هر متر خانه در بهار ۱۳۹۸ نسبت به زمستان سال قبل ۲۰.۷ درصد و در مقایسه با بهار سال گذشته ۸۲.۲ درصد رشد دارد.

تغییر قیمت خانه بهار ۹۸

همچنین  متوسط قیمت فروش هر متر زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود سه میلیون و ۳۲۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۶۵ متر مربع بوده است.

با این تغییران قیمت هر متر زمین در ایران در بهار امسال نسبت به همین فصل در سال گذشته حدود ۱۴۸.۶ و نسبت به زمستان ۱۳۹۷ حدود ۱۶.۱ درصد افزایش داشته است.

تغییر قیمت زمین بهار ۹۸

اما متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه‌ای پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور ۱۲ هزار و ۶۵۲ تومان با میانگین مساحت ۹۸ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۳.۹ و در مقایسه با بهار سال گذشته ۲۹.۱ درصد رشد دارد.

تغییر مبلغ اجاره در بهار ۹۸

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.