۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22256
  پرینتخانه » خاورمیانه تاریخ انتشار : 20 دسامبر 2023 - 16:46 |

افشاگری رسانه‌های عبری از موضع عربستان و امارات در قبال ائتلاف دریایی آمریکا

افشاگری رسانه‌های عبری از موضع عربستان و امارات در قبال ائتلاف دریایی آمریکا رسانه‌های صهیونیستی از موضع عربستان سعودی و امارات در خصوص پیوستن به ائتلاف دریایی مدنظر آمریکا به بهانه حفاظت از ناوبری دریایی در دریای سرخ و مقابله با عملیات ارتش یمن علیه رژیم اشغالگر پرده برداشتند. به گزارش مشهدنیوز، «روعی کایس»، کارشناس […]

افشاگری رسانه‌های عبری از موضع عربستان و امارات در قبال ائتلاف دریایی آمریکا

افشاگری رسانه‌های عبری از موضع عربستان و امارات در قبال ائتلاف دریایی آمریکا

رسانه‌های صهیونیستی از موضع عربستان سعودی و امارات در خصوص پیوستن به ائتلاف دریایی مدنظر آمریکا به بهانه حفاظت از ناوبری دریایی در دریای سرخ و مقابله با عملیات ارتش یمن علیه رژیم اشغالگر پرده برداشتند.

به گزارش مشهدنیوز، «روعی کایس»، کارشناس امور عربی شبکه عبری «کان» گفت: تنها کشور عربی که به طور علنی به ائتلاف آمریکا در دریای سرخ پیوست، بحرین است.

کایس در این باره تصریح کرد، یک منبع بحرینی به او گفته که این ملحق شدن علنی به دلیل «حضور ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین» است.

کایس ادامه داد: عربستان سعودی به ائتلاف «نگهبان رفاه» نپیوست، چراکه اخیرا اعلام شد ریاض درصدد توافقی برای پایان دادن به جنگ با یمن است و علاوه بر آن عربستان نگران چرخش حملات صنعا به سمت خود است.

وی درباره موضع امارات نیز افزود: امارات تایید کرد که موضوع پیوستن به ائتلاف دریایی در دریای سرخ را بررسی می‌کند، اما به این شرط که واشنگتن تصمیم حمله بسیار مهم به صنعا را اتخاذ کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در این باره گزارش داد که با توجه به حمایت آمریکا از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به نظر نمی‌رسد که هیچ کشوری در منطقه بخواهد در یک ماجراجویی نظامی با واشنگتن همراه شود.

این روزنامه گزارش داد که غیبت محسوسی در میان کشورهای عربی برای ملحق شدن به این ائتلاف دریایی وجود دارد.

پیشتر نیز روزنامه الاخبار لبنان فاش کرده بود که پیش‌نویس توافق پایان جنگ در یمن آماده امضا است، اما آمریکا بر عربستان سعودی فشار می‌آورد تا این اقدام را به تعویق انداخته و به ائتلاف دریایی  در حال شکل‌گیری علیه ارتش یمن بپیوندد.

این روزنامه گزارش داد: شواهد نشان می‌دهد که عربستان علی‌رغم فشارهای آمریکا، با بهره‌گیری از تجربیات قبلی به راه صلح ادامه می‌دهد و برای دفع جنگ‌افروزان و عوامل پروژه‌های خارجی تلاش می‌کند و تا این لحظه، درصدد تسریع در تکمیل پرونده‌های توافق برای امضا است.

پیشتر یک مقام پنتاگون فاش کرده بود که آمریکا در تلاش است ۴۰ کشور را به نیروی بین‌المللی ملحق کند که قرار است به بهانه حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل ‌شود.

این مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشده، به اسکای نیوز عربی اعلام کرده بود: نیرویی که قرار است تشکیل شود، منطقه‌ای به وسعت سه میلیون مایل از آب‌های بین‌المللی را زیر نظر خواهد گرفت.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.