۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 15489
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, تلویزیون, دیگر رسانه ها, رسانه, سلامت, فرهنگی تاریخ انتشار : 26 فوریه 2022 - 10:33 |
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در نشریات و مطبوعات مشمول مالیات نمی شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که روزنامه ها و نشریات برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.
انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در نشریات و مطبوعات مشمول مالیات نمی شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز شنبه و در جریان بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بند الحاقی ۸ تبصره ۶ را تصویب کردند.

بر این اساس، تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ مشمول حکم جزء(۳) بند(ب) ماده(۹) قانون مالیات برارزش افزوده نمی باشد.

‌در صدر ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده معافیت های مالیاتی و عوارض برای عرضه کالاها و ارائه خدمات پیش بینی کرده است؛ در جزء ۲ بند ب این ماده آمده است: «خدمات زینک، چاپ، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها به استثنای مؤسسات کمک آموزشی و کنکور و هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات؛»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.