۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 2224
  پرینتخانه » آخرین اخبار, حقوقی و قضایی تاریخ انتشار : 05 ژانویه 2019 - 17:31 |

انتقاد دادستان گرگان از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها

دادستان عمومی مرکز گلستان با انتقاد از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، گفت: اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چرا باید با تشکیل یک کمیسیون و اخذ جریمه، از این کار غیرقانونی چشم پوشی کرد؟ به گزارش مشهدنیوز ، سیدرضا سیدحسینی در همایش پیشگیری از تخلفات در زمینه نظام مهندسی با بیان اینکه حقوق شهری […]

انتقاد دادستان گرگان از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها

دادستان عمومی مرکز گلستان با انتقاد از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، گفت: اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چرا باید با تشکیل یک کمیسیون و اخذ جریمه، از این کار غیرقانونی چشم پوشی کرد؟

به گزارش مشهدنیوز ، سیدرضا سیدحسینی در همایش پیشگیری از تخلفات در زمینه نظام مهندسی با بیان اینکه حقوق شهری یکی از سرشاخه های حقوق عمومی محسوب می شود، اظهار کرد: قوانینی که در حقوق عمومی مطرح می شود آمرانه است و قوانین آمرانه حقوق شهری در ساخت و ساز نظارت و اجرا است.

وی افزود: با پیشرفت جوامع شهری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و قوانین شهرداری ها و استاندارد وضع شد، همه این قوانین برای حفظ منافع عمومی و نظم و انضباط شهری است.

سید حسینی تاکید کرد: در اصول ساختمان سازی سه اصل مقررات فنی، ایمنی و بهداشتی باید رعایت شود، منظور از بهداشت، بهداشت روانی جامعه و مجموعه شهری است که باید مد نظر قرار گرفته شود.

دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به موضوع همایش به انواع تخلفات در بحث ساخت و ساز اشاره و گفت: طبق بندهای چهار، ۳۲، ۳۴ و ۴۰ کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند طی شده در اجرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، خاطرنشان کرد: این نقد به قانون هم وارد است اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چگونه با یک‌ کمیسیون و پرداخت مبلغی آن تخلف را قانونی می‌کنند. باید ساختمان‌ها تحت نظارت مهندسان و به طور اصولی ساخته شود نه این که راه ماده ۱۰۰ و پرداخت جریمه برای قانونی کردن تخلف میسر شود.

سیدحسینی همچنین با بیان این که در جلسات شورای تامین استان موضوع تخلفات در ساختمان ها مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: مسئولان شهرداری ها در آن جلسات اشاره کرده اند نیروی کافی برای بررسی تخلفات ساختمانی بخصوص مواردی که مورد گزارش مهندسان واقع می شود را ندارند، به همین دلیل در حال تقویت یگان حفاظت شهرداری ها هستیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.