۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 21538
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, علم و فناوری, فوتبال, فوتبال اروپا, لیگ برتر, لیگ قهرمانان آسیا, والیبال, ورزشی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 22 آگوست 2023 - 11:34 |

انگ بیت المال خواری به استقلال نمی چسبد! رهایش کنید، کمک های دولت برای خودتان!

«روزنامه جوان در مطلبی عجیب به طرزی نا جوانمردانه به دو باشگاه استقلال و‌پرسپولیس تاخته و آن ها را به بیت المال خواری محکوم کرده است!» چند سال قبل مطلبی تحت عنوان «استقلال و پرسپولیس را گروگان گرفته اند» نوشته و به مشکلات این دو باشگاه اسیر و در بند اشاره کردم. باشگاه هایی که روز و روزگاری خودگردان بوده و از محل در آمد های شان گذران می کردند اما امروز تنها نام و برندی از آنان باقی مانده و دیگر هیچ!
انگ بیت المال خواری به استقلال نمی چسبد! رهایش کنید، کمک های دولت برای خودتان!

از ثروت و دارایی استقلال چه بگویم که تا قبل از تغییر نام اجباری و مصادره اموالش یکی از مجهز ترین باشگاه های دنیا به حساب می آمد.تا جائی که پله اسطوره فوتبال دنیا در بازدید از امکانات این باشگاه، آن را همطراز با رئال مادرید و بزرگ ترین باشگاه های دنیا دانست.
آبی ها ابتدا با نام کلوپ دوچرخه‌سواران که متشکل از گروهی از دوچرخه سواران حرفه ای بود وارد عرصه ورزش ایران شده و بعد ها در سال ۱۳۲۴ در فوتبال و برخی رشته های دیگر همچون بسکتبال، والیبال، کشتی، وزنه برداری و تنیس هم به فعالیت پرداختند.
بزرگ‌ترین باشگاه تنیس آسیا در زمان خود با 12 زمین تنیس، همراه با یک تالار پذیرایی مجلل که مراسم عروسی بسیاری از بازیکنان به هزینۀ باشگاه در همین تالار برگزار گردیده است، متعلق به باشگاه تاج بوده است.
در تمام رشته‌ها به موازات مردان، ‌تیم های بانوان نیز فعال بوده و ورزش زنان در این باشگاه مورد توجه فراوان بوده است.باشگاه حجاب امروزی در آن زمان تحت عنوان کلوپ بانوان در تملک باشگاه تاج بوده است.
تیم های پایه باشگاه در ورزشگاه افسر (استقلال جنوب) در نازی آباد فعالیت داشته و زمینه ساز ظهور بسیاری از ستاره های بزرگ فوتبال ایران بوده اند.
باشگاه تاج در بسیاری از شهرستان‌ها شعبه داشته به طوری که هر یک زمین مخصوص به خود را داشته اند. به عنوان مثال در سنندج باشگاه بسکتبالی بنا شد که در لیگ ایران تیم قدرت مندی به حساب می آمد.

 در شیراز هم سالن بسکتبال و والیبال و در خوزستان و در تمام شهرها تیم های باشگاهی تحت عنوان تاج حضور داشتند. تاج آبادان، تاج خرمشهر، تاج دزفول ، تاج مسجد سلیمان‌، تاج اهواز‌، تاج اندیمشک تاج انزلی، تاج رشت، تاج تبریز، تاج اصفهان و …که از زمین اختصاصی نیز برخوردار بودند. همین استادیوم امروز نفت مسجدسلیمان هم در واقع متعلق به تاج بوده و بعدها در اختیار شرکت ملی نفت قرار گرفته است.
تاج پیش از انقلاب ، باشگاهی با تمام معیار ها و استاندارد های جهانی بوده است. دفتر مرکزی آن باشگاه امروز در اختیار اداره کل ورزش تهران قرار دارد. تاج حتی دارای دومین کتابخانه بزرگ ایران بوده است که در راستای تحقق شعار عقل سالم در بدن سالم است هر سال تجهیز می شده است.
در بعد بین المللی در ترکیه، بحرین و قطر هم شعباتی دایر و دارایی هایی در این کشور ها داشته است.
باشگاه تاج – با نام کنونی استقلال – مالک ۵۲ زمین ، تالار و استادیوم اختصاصی در ایران و کشورهای اطراف بوده است که با توجه به وقف عام بودن دارایی های این باشگاه که در سال ۱۳۵۵ توسط پرویز خسروانی مالک باشگاه صورت گرفته است، اگر از مصادره یا تصرف دربیایند و به باشگاه استقلال مسترد شوند قطعا این باشگاه نه تنها هیچ نیازی به کمک‌های صدقه وار دولتی نخواهد داشت که می تواند دوباره روحی تازه در‌کالبد نحیف ورزش‌ایران دمیده و قهرمانان بزرگ دیگری را به‌دنیای ورزش معرفی کند.
استقلال و پرسپولیس برند های بزرگ ورزش ایران در سطح بین المللی هستند که بواسطه نگاه بیگانه با‌ورزش دولت ها و مدیران منتخب آنها به وضعیت فلاکت بار امروز افتاده اند.چنانچه همین امروز دولت پای خود را از ماجرای اداره و حمایت های مالی این دو باشگاه کنار بکشد، مطمئنا دیری نخواهد پائید‌که راه درست و رو به رشد را یافته و در‌مسیر اصلی پیشرفت گام بر خواهند داشت.

نویسنده : سید مهدی فاطمی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.