۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 21535
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, ایران, تیتر یک, جام حذفی, حوادث، انتظامی, خانواده, علم و فناوری, فوتبال, فوتبال اروپا, لیگ برتر, لیگ قهرمانان آسیا, محیط زیست, والیبال, ورزشی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 22 آگوست 2023 - 11:28 |

وارسته: هدفم راه اندازی فوتبال بانوان در کاشمر است

درعرض دو سال گذشته تلاش اعضای هیئت فوتبال شهرستان اعم از جناب آقای سعید مسافر، جناب آقای محمدیان و جناب آقای صانعی پور و سرکار خانم مادحی برای شکل گیری و اعزام تیم به مسابقات بی دریغ و قابل احترام است و حضور این بزرگواران برای بنده تجربه ای به همراه داشت که برای بدست آوردن آن باید سال‎ها صبر می‌کردم تا به آن می‌رسیدم و اگر حمایت‌های ایشان نبود مسیر بسیار سخت‌تری از آنچه هست، پیش رو داشتم.
وارسته: هدفم راه اندازی فوتبال بانوان در کاشمر است

موضوع ورزش بانوان از آن دست موضوعات مهمی می‌باشد که لازم است مورد توجه ویژه متولیان ورزش کشور قرار گرفته و ضمن تامین زیرساخت‌های ضروری، در زمینه آموزش و فرهنگ این مقوله راهکار مناسبی را ارایه داد. باشگاه وارستگان کاشمر به همت خانم کیمیا وارسته در رشته فوتسال بانوان فعالیت‌های خود را شروع کرده و در اولین سال حضور خود در لیگ برتر فوتسال بانوان استان خراسان رضوی نتایج قابل قبولی را بدست آورده است. کیمیا وارسته سرمربی این تیم در گفتگویی به تشریح شرایط باشگاه و فوتسال بانوان کاشمر پرداخت:
بیوگرافی
کیمیا وارسته الهی هستم دانشجوی رشته تربیت بدنی و در بخش فوتسال بانوان شهرستان کاشمر فعالیت دارم. از سنین کودکی ورزش های مختلفی مانند شنا، والیبال، بسکتبال و هندبال را دنبال می‌کردم. از ۱۴سالگی با فوتسال آشنا شدم و تا به الان در این رشته فعالیت می‌کنم. در طول این سال‌ها با مربیان مختلفی در شهرستان به صورت پراکنده تمرین می‌کردم اما متاسفانه اعضای تیم شهرستان هیچ‌وقت ثابت نبودند و تمرینات در رده سنی خاصی برگزار نمی‌شد.
آغاز فوتسال و مربیگری
از سال ۹۸ با حضور دختران با انگیزه تیم فوتسال بانوان کاشمر در رده سنی همسان تشکیل شد و در نهایت این تیم به ثبات نسبی رسید اما باز هم علیرغم انگیزه زیاد اعضای تیم، مربی تخصصی فوتسال در کنار ما نبود. به دلیل آسیب‌دیدگی و عدم حضور مربی، احساس نیاز کردم و با تشویق اطرافیان با وجود سختی‌های خاص این امر، مربیگری را انتخاب کردم و از سال ۱۴۰۱در این حوزه فعالیت می‌کنم.
بانوان کاشمر و لیگ برتر
فوتسال بانوان در استان خراسان رضوی از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است به طوری که هر ساله چندین نفر از اعضای دعوت شده به اردوی تیم ملی خراسانی هستند. اما کاشمر در سنوات گذشته هیچ فعالیتی در مسابقات رسمی استان نداشته است. اما در دو سال اخیر به لطف خدواند و تلاش اعضای تیم وهمچنین اعضای هیئت فوتبال، فوتسال بانوان کاشمر در مسابقات لیگ دسته یک استان شرکت کرده و با صعود به لیگ برتر فوتسال استان خراسان رضوی، درمسابقات فصل 1402 این استان حاضر شد.
انگیزه فعالیت
بالا ترین انگیزه من مطرح کردن فوتسال و فوتبال دختران در شهرستان و جذب بازیکنان مستعد از بین دختران کاشمر بوده است. لذا دلیل اصلی تلاش و تقلای من برای شرکت در مسابقات، شناساندن این رشته به دختران شهرم و والدین این عزیزان بوده است. ما می‌توانیم مانند شهرستان‌های نیشابور و سبزوار در استان و کشورحرفی برای گفتن داشته باشیم اما لازمه ی این امر خودباوری و قبول فوتسال به عنوان رشته ای برای دختران است.
مشوقان
خدا را شاکرم که خانواده ام در تمام شرایط و در هر زمینه ای که قدم برداشته ام حامی و پشتیبان همیشگی من بوده‌اند. اما در زندگی فوتسالی حمایت خانواده‌ام به غایت برای من مشهود و ارزشمند بوده است. با اینکه خیلی از اوقات انتخاب‌هایم مانند هم دوره‌ای هایم نبوده و انتخاب رشته ورزشی تخصصی‌ام نیز به دور از این امر نبوده است، هیچ‌وقت با مخالفت اعضای خانواده ام روبرو نشده ام و همیشه لبخند پدرم را هنگام تلاش برای پرداختن به علایق خود دیده‌ام و قوی‌تر از قبل ادامه داده‌ام.
مادر و پدر
از بدو ورود به حوزه مربیگری مادرم علیرغم گرفتاری‌های فراوان شغلی، سمت نائب رئیسی بانوان هیات فوتبال شهرستان کاشمر را پذیرفت و از ابتدای شروع مربیگری در کنارم قرار داشت. کمک‌های بی دریغ پدر و همسرم نیز در هنگام شروع کلاس‌ها و اعزام تیم به مسابقات مختلف و امور مربوط به آن همواره مایه دلگرمی من و انگیزه گرفتن برای ادامه این مسیر سخت بوده است. همیشه و در هرحالت خداوند را برای بودن این عزیزان شکر می‌گویم.
برنامه آینده
به حول قوه ی الهی و همدلی اعضای تیم منتخب شهرستان، خودمان را آماده ی بالا رفتن از پله های ترقی کرده‌ایم. امسال اولین تجربه ی ما در لیگ برتر استان بود که تجربیات زیادی را به ما انتقال داد. زیرا حضور در سطح یک فوتسال استان جدا از نتایجی که بدست آمده است، برای تک تک اعضا و بنده محفلی برای یادگیری و تجربه بود. تمام تلاشمان برای بالا رفتن از گروه و کسب مقام کردیم و آورده مهمی را کسب کرده و امتیاز لیگ برتر را حفظ نمودیم تا در فصول بعد با کوله باری از تجربه و قوی‌تر از قبل به میدان بازگشته و مقدمات درخشش فوتسال بانوان ترشیز کهن در سطح استان را فراهم نماییم.
دورنما و اهداف
در مورد اهداف بلند مدت نیز راه اندازی مینی فوتبال و فوتبال بانوان در شهرستان در کنار فوتسال و جذب دختران به این رشته در اولویت بنده است. درعرض دو سال گذشته تلاش اعضای هیئت فوتبال شهرستان اعم از جناب آقای سعید مسافر، جناب آقای محمدیان و جناب آقای صانعی پور و سرکار خانم مادحی برای شکل گیری و اعزام تیم به مسابقات بی دریغ و قابل احترام است و حضور این بزرگواران برای بنده تجربه ای به همراه داشت که برای بدست آوردن آن باید سال‎ها صبر می‌کردم تا به آن می‌رسیدم و اگر حمایت‌های ایشان نبود مسیر بسیار سخت‌تری از آنچه هست، پیش رو داشتم.
انتظاراز مسئولین
قبل از اینکه به انتظاراتم از مسئولان بپردازم لازم می‌دانم که از جناب آقای اسماعیل نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر تشکر کنم بابت حمایت‌های ایشان از باشگاه وارستگان واز سرکار خانم شوکتی برای ایجاد انگیزه و هدف گذاری برای تشکیل تیم مینی فوتبال و قدم گذاشتن ما در مسیر این مسابقات سپاسگذاری می‌کنم. ما به عنوان اولین باشگاه فوتسال و فوتبال بانوان شهرستان انتظاراتی از مسئولین محترم داریم. همانطور که بر همگان مشهود است هزینه‌های اعزام تیم به مسابقات بسیار بالاست و کوچکترین کمک، مانند در اختیار گذاشتن یک مینی بوس برای مسابقات و یا اختصاص خوابگاه در شهر مورد نظر می‌تواند کمک بسزایی در این باب برای ما باشد تا بتوانیم قبل از شروع مسابقات تمرکز خود را روی بازی بگذاریم.
حرف آخر
در آخر لازم دیدم که بابت زحمات جناب آقای امیر عرب گرامی، جناب آقای مرتضی زاهدی عزیز و سرکار خانم رئیس زاده که شروع فوتسال بنده با ایشان بود و سال‌های زیادی در این زمینه تلاش کردند و تک تک بازیکنان و دوستانی که همراه من ماندند و شانه به شانه یکدیگر تلاش کردیم تا وارستگان با وجود آنها و ممارست و همدلی یکدیگر شکل بگیرد، تشکر کنم. امید دارم که با بودن کنارهم و اتحادی که با یکدیکر بوجود آوردیم، قله های ترقی را فتح فتح نماییم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.