۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22856
  پرینتخانه » دیگر رسانه ها, شهری تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2024 - 13:50 |

با این پلاک‌ها در طرح ترافیک رایگان تردد کنید!

با این پلاک‌ها در طرح ترافیک رایگان تردد کنید! «حالا شما هی پُز بدید ماشینتون پلاک تهرانه! هر روز می‌رم تو طرح ترافیک اما یک ریال هم به شهرداری پول نمی‌دم.» اینها را حمید که کاسب بازار است با افتخار می‌گوید و برای بقیه هم نسخه دور زدن قانون را می‌پیچد. به گزارش مشهدنیوز، فارس […]

با این پلاک‌ها در طرح ترافیک رایگان تردد کنید!

با این پلاک‌ها در طرح ترافیک رایگان تردد کنید!

«حالا شما هی پُز بدید ماشینتون پلاک تهرانه! هر روز می‌رم تو طرح ترافیک اما یک ریال هم به شهرداری پول نمی‌دم.» اینها را حمید که کاسب بازار است با افتخار می‌گوید و برای بقیه هم نسخه دور زدن قانون را می‌پیچد.

به گزارش مشهدنیوز، فارس نوشت: سال‌هاست که خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک جولان می‌دهند بدون اینکه جریمه و یا عوارض پرداخت کنند. فرض کنید اگر یک خودرو پلاک شهرستان به صورت کامل در یک ماه در محدوده طرح ترافیک پایتخت تردد کنند باید بالغ بر یک میلیون تومان عوارض تقریبا «معادل یک هفتم حقوق پایه یک کارگر پرداخت می‌کرد.»

طرح ترافیک در زمان ناصرالدین شاه با منع ورود چهارپایان به محوطه میدان ارگ اجرایی و طی سال‌ها دستخوش تغییرات شد. در حال حاضر هر خودرویی که بخواهد وارد محدوده طرح ترافیک شود، باید مجوز خریداری کند اما برخی از خودروهای پلاک شهرستانی مشکل سیستم را پیدا کرده و رایگان در این بخش از شهر تردد می‌کنند.

در مصوبه شورای شهر در سال‌ ۱۴۰۱، اعلام شده که ورودهای غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک مشمول عوارض نشوند، بلکه توسط پلیس جریمه  شوند، اما آن طور که برخی از اعضای شورای شهر می‌گویند هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

در سیستم عوارض شهرستان‌ها مشخص نمی‌شود که خودرو (پلاک شهرستان) چند بار در محدوده مرکزی پایتخت تردد کرده، به همین دلیل رانندگان بعد از ترددهای بی‌شمار در تهران، به شهر خود رفته و بدون لحاظ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک، تسویه‌حساب می‌کنند.

پدیده مهاجرت‌های مجردی با خودرو برای کسب و کار به تهران مخصوص محدوده طرح ترافیک نیست و این خودروها که تعداد آنها کم هم نیستند؛ شهر را درگیر ترافیک و آلودگی هوا کرده، بدون اینکه هزینه‌ای به شهر پرداخت کنند.

معاون سابق حمل ونقل ترافیک شهر تهران جلال بهرامی در مرداد سال جاری(۱۴۰۲) به خبرنگار فارس گفته بود که هماهنگی‌هایی با دفتر مدیریت کلان شهرها صورت گرفته و تا « ۲ ماه آینده مشکل حل می‌شود» این در حالی است که رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی به خبرنگار فارس می‌گوید  در حال حاضر «مشکل به قوت خود باقی است.»

به گفته کارشناسان برای رفع مشکل تردد خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک باید سیستم عوارض شهری یکپارچه در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.