۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 21351
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, اقتصادی, خانواده, سلامت, شهری, علم و فناوری, محیط زیست, ورزشی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2023 - 14:11 |
گلایه های دختر باد قهرمانی از سربداران

به اندازه یکی از سفرهای توریستی آقای ایکس

حمیده اسماعیل‌نژاد در مسابقات بین‌المللی دو و میدانی ترکیه ضمن کسب مدال طلا برای کشورمان رکورد فرزانه فصیحی در ماده ۱۰۰ متر را شکست و عنوان سریع‌ترین زن ایران را از آن خود کرد. این دونده سبزواری با ثبت زمان ۱۱.۴۳ ثانیه رکورددار ملی شد، در حالی که رکورد قبلی این ماده با زمان ۱۱.۴۴ ثانیه متعلق به فرزانه فصیحی بود.
به اندازه یکی از  سفرهای توریستی آقای ایکس

اسماعیل‌نژاد موفق شد رکورد فصیحی را یک‌صدم ثانیه ارتقا دهد و لقب دختر باد ایران را به دست آورد. اسماعیل‌نژاد از کسب این مدال و رکورد ابراز خوشحالی کرد اما گلایه هایی به حق دارد که از وزیر محترم ورزش توقع توجه بیشتر داریم .
اگرچه رشته دو و میدانی به لحاظ امکانات در وضعیت نامناسبی قرار دارد، اما این دونده می‌گوید قصد دارد برای کشورمان افتخارآفرینی کند و با همه سختی‌ها و کمبودها قصد مهاجرت ندارد.
شما در نظر بگیرید که سبزوار یکی از شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی با سرانه وررشی صفر درصد وقتی چنین قهرمانانی را به دنیای ورزش معرفی می کند اگر کمی امکانات در استان بطور عادلانه تقسیم شود و مسئولین ورزش استان تمام بودجه را در مرکز متمرکز نکنند چه استعدادهایی در سبزوار و در سایر شهرهای استان زمینه رشد و شکوفایی دارند .
وقتی مصاحبه قهرمان مسابقات جهانی ترکیه را خواندم که غریبانه وارد فرودگاه شده و جز خانواده هیچکدام از مسولین حتی از فدراسیون دوومیدانی را ندیده چه حسی داشته است .
معاون بانوان وزارت ورزش آنقدر که نگران گوشه روسری دختران قهرمان ورزش کشور است اگر یک درصد به این موارد مهم توجه نشان دهد ورزش بانوان در بازیهای آسیایی هانگ ژو سهم بیشتری از مدال ها را خواهد داشت . فدراسیون دوومیدانی که برای میخچه پای یک قهرمان تمام شده و به پایان خط رسیده تا نیم میلیارد هم هزینه می‌کند تا طرف در آلمان عمل جراحی کند و برای خودش مربی خارجی بگیرد و محل اردوی آمادگی اش را در اروپا و آمریکا تعیین کند نمی توانست نایب رئیس خود را با یک شاخه گل به استقبال این قهرمان ارزنده بفرستد ؟
حتما باید مثل ورزشکار اسم و رسم داری که ۲۰ سال است بخش زیادی از بودجه ی فدراسیون را به پایش می ریزند و فدراسیون باید به ساز وی برقصد جار و جنجال بپا کند تا حقش را بگیرد ؟!
آقای دکتر سجادی این قهرمان جوان و شجاع سبزواری در رشته ای طلا گرفته و رکورد کشور را زده که رشته تخصصی شماست .
جناب دکتر سجادی،
حمیده اسماعیل نژاد از شهری برای کشورمان افتخارآفرینی کرده که یک پیست نصفه و نیمه هم برای تمرین ندارد. امکانات اولیه تمرینات را ندارد و برای شرکت در اردوی تیم ملی باید۷۰۰ کیلومتر راه بیاید تهران و بدور از خانواده و بدون یک حامی و پشتیبان قهرمانانه و شجاعانه برای کشورمان افتخار آفرینی کند . یقینا اکر کمی به وی توجه شود در بازیهای آسیایی می تواند مدال آور باشد .
شما که این مراحل را طی کرده اید و سختی های دوومیدانی آنهم دوهای سرعت را خوب میدانید انتظار داریم بفرمایید توجه بیشتری به دختر شجاع و خوش آتیه سبزواری دوومیدانی ایران داشته باشند.
هزینه یکی از سفرهای توریستی پرتابگر ی که همیشه بخش زیادی از بودجه های فدراسیون را مدعی است و هزینه زیادی روی دوش ورزش کشور می گذارد را به حمیده و دوندگانی مثل ایشان تعلق گیرد . شما بهتر از همه به این موضوع وقوف دارید بنابراین انتظار عدالت و توسعه امکانات و بودجه برای شکوفا شدن استعدادهایی مثل حمیده اسماعیل نژاد داشته باشیم .

نویسنده : سیدرضا فیض آبادی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.