Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 10013
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2020 - 12:10 |

تجمع هواداران ترامپ و بایدن در ایالت‌های سرنوشت‌ساز

تجمع هواداران ترامپ و بایدن در ایالت‌های سرنوشت‌ساز حامیان دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در مقابل حوزه‌های رای گیری این کشور دست به راهپیمایی زده‌اند که شمارش نتایج نهایی آرا هنوز برای تعیین کاندیدای پیروز ادامه دارد. به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان از روز سه شنبه سوم نوامبر که […]

تجمع هواداران ترامپ و بایدن در ایالت‌های سرنوشت‌ساز

تجمع هواداران ترامپ و بایدن در ایالت‌های سرنوشت‌ساز

حامیان دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در مقابل حوزه‌های رای گیری این کشور دست به راهپیمایی زده‌اند که شمارش نتایج نهایی آرا هنوز برای تعیین کاندیدای پیروز ادامه دارد.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان از روز سه شنبه سوم نوامبر که زمان برگزاری انتخابات بود، راهپیمایی‌های بزرگ و کوچکی در حمایت از جو بایدن، کاندیدای دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور برگزار کرده و این نگرانی را به وجود آورده‌اند که این راهپیمایی‌ها به خشونت یا آشوب کشیده شود.

اما کمپانی رسانه‌ای فیسبوک اعلام کرده که مطالب منتشر شده از سوی حامیان ترامپ را که لفاظی‌های تند و خشن داشتند، مسدود کرده است.

حامیان بایدن نیز تنها به انتشار عبارت “تمامی آرا باید شمارش شوند” بسنده کرده و خواستار شمارش دقیق و کامل تمامی ارای ماخوذه در ایالت‌های اصلی شده‌اند.  دست اندرکاران کارزار انتخاباتی ترامپ شعار “حفاظت از آرا” سر می‌دهند و خواستار بازشماری آرا هستند.

روز پنجشنبه دو کاندید انتخابات ریاست جمهوری در فیلادلفیا راهپیمایی داشتند؛ ایالتی که شاهد شمارش آهسته آرای پستی است و می‌تواند برای یکی از طرفین ۲۰ رای الکترال به ارمغان بیاورد. در همین حال، پلیس فیلادلفیا اعلام کرد در حال تحقیق رو یک توطئه حمله به مرکز شمارش آرا در پنسیلوانیاست.

در منطقه “هریسبرگ” حدود ۱۰۰ تن از حامیان ترامپ در مقابل ساختمان دولتی پنسیلوانیا تجمع کرده و شعار “سرقت آرا را متوقف کنید” سر دادند. برخی هم تصاویری از ترامپ و پرچم آمریکا در دست داشتند.

جیم جوردن، نماینده جمهوری خواهان از اوهایو و حامی سرسخت ترامپ نیز گفت، نگران این است که آرای پستی به آدرس‌های اشتباه ارسال شده باشند.

وی افزود: دولت می‌خواهد همه آرای قانونی و مشروع شمرده شوند. این یکی از تنگاتنگ ترین رقابت‌های انتخاباتی آمریکاست. شما ارایی را که پس از روز انتخابات با تمبر غیرقابل تشخیص است، نباید بپذیرید.

اکثر راهپیمایی‌ها در سراسر آمریکا به صورت صلح آمیز و به دور از خشونت برگزار شد اما پلیس در نیویورک سیتی، دنور، مینیاپولیس و پورتلند در اورگان اعلام کرد چند تن از معترضان را که اکثرا مسیر عبور و مرور خودروها را مسدود کرده بودند، دستگیر کرده است.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.