۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 19 May , 2024
شناسه خبر : 27559
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 08 می 2024 - 13:29 |
پرونده ۱۰ ماهه کیومرث هاشمی

تغییرات امیدوارکننده با شیب ملایم

پرونده ۱۰ ماهه کیومرث هاشمی تغییرات امیدوارکننده با شیب ملایم کارنامه چند ماهه کیومرث هاشمی در وزارت ورزش و جوانان را که مرور کنیم نقاط روشن و مثبتی را در کنار همه کمی و کاستی ها و مشکلات بودجه و نارسایی های‌برجای مانده از گذشته می بینیم که امیدوار کننده است . به گزارش مشهدنیوز، سیدفرشاد […]

تغییرات امیدوارکننده با شیب ملایم

پرونده ۱۰ ماهه کیومرث هاشمی

تغییرات امیدوارکننده با شیب ملایم

کارنامه چند ماهه کیومرث هاشمی در وزارت ورزش و جوانان را که مرور کنیم نقاط روشن و مثبتی را در کنار همه کمی و کاستی ها و مشکلات بودجه و نارسایی های‌برجای مانده از گذشته می بینیم که امیدوار کننده است .

به گزارش مشهدنیوز، سیدفرشاد فیض آبادی در ادامه نوشت: این واقعیت را در سخنان رئیس جمهور طی مراسم تجلیل از قهرمانان به وضوح دیدیم و باید توجه داشت که گزارشی که رئیس جمهور ارائه کرد بر مبنای تحلیل های گروه مشاوران ایشان است و آنها گروهی مستقل هستند که گزارش تحلیلی و آماری را با تکیه بر مستندات دقیق به رئیس جمهور ارائه می کنند و صد البته رئیس جمهور عمدتا در چنین مراسمی لازم است که از وزیر خود حمایت کند .

اما آنچه واقعیت دارد و کارشناسان باور دارند اینجاست که کارنامه ۱۰ ماهه کیومرث هاشمی در کل قابل دفاع است . هرچند تغییرات با شیب ملایم انجام می گیرد ولی جهت آن امیدوار کننده است .

مهمترین اصلی که جناب هاشمی محور فعالیت های وزارت قرار داده آرامشی است که بر شاکله ورزش حاکم شده است . مجامع فدراسیون‌ ها تقریبا از حالت بلاتکلیفی در آمده، معاونت ها تا حدودی سروسامان گرفتند، ارتباط خوبی بین سازمان‌های مرتبط برقرار شده ، تفاهم و نقاط اشتراک با کمیته المپیک نقطه قوت ورزش شده ، صندوق حمایت و سازمان توسعه و تجهیز سامان گرفته اند ، و مهمتر از همه نگاه وزیر به استفاده از نیروها و کارشناسان وزارت ورزش در بخش های مختلف نقطه قوت تشکیلات ورزش شده و اینها همه با نگاه دقیق کیومرث هاشمی رقم خورده است .

اما وقتی به خالی بودن معاونت حقوقی و مجلس نگاه می کنیم و جزیره خود مختار برخی فدرلسبون های مثل ژیمناستیک و البته بهم ریختگی در مدیریت های میانی توسعه منابع انسانی ناچاریم برادرانه به آقای وزیر تذکر بدهیم که بیشتر به اطراف خود نگاه کتد .

چرا ژیمناستیک بابد برخلاف ۵۰ فدراسبون دبکر اساسنامه خارجی داشته باشد و اگر اصل بر این قرار گرفته پس تمامی مجامع باید تابع کامل فدراسبون های جهانی باشند وگرنه این بار کج حتی اگر با تهدید توخالی فدراسیون جهاتی دوباره عنان کار دست همین خانم بیفتد به منزل نخواهد رسید و هرآن کاندیداهای سایر فدراسیونها هم می توانند دست به دامن نهاد خارجی شوند و این بدعتی است که درگاهی با هر ترفندی که هست به ورزش تحمیل کرده و امیدواریم آقای هاشمی دستور رسیدگی بدهند قبل از برگزاری انتخابات.در غیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.

اما تعداد زیادی از مدیران استانی در دوره دکتر سجادی مامور به تهران شدند ولی الان بین زمین و آسمان گرفتار ند و چند اتاق را در اختیار دارند و عنوان کارشناس را صیح نا شب با خود یدک می کشند و هیچ خروجی ندارند چون با هدفی دیگر به تهران اورده شدند و حالا خودشان هم مانده اند کجا بروند!

تعدادی هم هستند که افرادی کارآمد و با پیشینه بسیار بزرگ و مهم که به رغم دستوری که شخص وزیر دادند در کارتابل یک مدیر میانی بایگانی شده و بیشتر شبیه ناراضی تراشی است ، چون این این مدیر را نمی شناسیم بدلیل اینکه خارج از کارشناسان وزارت ورزش به اینجا تحمیل شده ناچاریم به جناب مدیرکل منابع انسانی عرض کنیم توجه بیشتری داشته باشند چه اینکه خدا را خوش نمی آید تعدادی کارشناس با تجربه و متشخص بخاطر ندانم کاری یک نفر بلاتکلیف باشند آنهم در وزارتی که وزیر تاکید زیادی بر رسیدگی به تک تک پرسنل دارد .

معاونت حقوقی هم تا آغاز مجلس جدید باید صبر کنیم چون عملا این معاونت تعطیل است. در عین حال سمت و سوی انتخاب مدیران ورزشی و کارشناسان وزارت ورزش در بخش های مورد نیاز روندی مطلوب است که حس اعتماد و اتحاد بین ارکان ورزش را بالا می‌برد و این مسیر ، ورزشی ها را امیدوار می کند که هنوزهم تغییراتی قریب الوقوع در راه است پس باید کمی تامل کرد .

این همه کارشناس کاربلد در اتاق های کارشناسان نشسته اند و یک نگاه دقیق و آگاه می تواند جلو خسران ناشی از احکام معلق تعدادی از بزرگان با تجربه را بگیرد. انشالله این مطلب را با نگاه دلسوزانه دوستان ببینند و حتما نتیجه اش را تشکیلات ورز ش حتما خواهد دید .

نویسنده : سیدفرشاد فیض آبادی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.