۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23545
  پرینتخانه » آخرین اخبار, گردشگری و میراث تاریخ انتشار : 27 ژانویه 2024 - 15:08 |

توضیح درباره سازه‌ای که در فرونشست تهران پیدا شد

با فرونشست بخشی از خیابان کارگر جنوبی در تهران سازه‌ای پدیدار شد که احتمال اولیه حاکی از یک حمام عمومی قدیمی بود. درحالی که این حفره اکنون پوشانده شده، معاون میراث فرهنگی استان تهران درباره ماهیت تاریخی سازه نویافته نظر دیگری داده است. به گزارش مشهدنیوز،   این فرونشست طبق گزارش پلیس راهور به عمق دو […]

توضیح درباره سازه‌ای که در فرونشست تهران پیدا شد

با فرونشست بخشی از خیابان کارگر جنوبی در تهران سازه‌ای پدیدار شد که احتمال اولیه حاکی از یک حمام عمومی قدیمی بود. درحالی که این حفره اکنون پوشانده شده، معاون میراث فرهنگی استان تهران درباره ماهیت تاریخی سازه نویافته نظر دیگری داده است.

به گزارش مشهدنیوز،   این فرونشست طبق گزارش پلیس راهور به عمق دو تا سه متر و در برخی مقاطع تا ۱۵ متر در خیابان کارگر جنوبی منتهی به میدان قزوین رخ داد که بر اثر آن، سازه‌ای در دل زمین پدیدار شد. درحالی‌که کارشناس میراث فرهنگی در صحنه حضور نداشت تا این سازه را بررسی کند، با طرح احتمال‌ اولیه، این سازه به حمامی قدیمی نسبت داده شد.

به دنبال پیگیری‌های این خبرگزاری درباره نتیجه کارشناسی میراث فرهنگی، محسن سعادتی معاون میراث فرهنگی استان تهران در متن مکتوبی که برای فرستاد توضیح داد: «براساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، این محدوده شامل یک راهرو زیرزمینی و چندین سرویس بهداشتی است که با توجه به مصالح به‌کاررفته شامل آجر و استفاده از تیرآهن در پوشش سقف و عدم وجود هیچ‌گونه تزئینات و معماری تاریخی، بنای مکشوفه «معاصر» است. شایان ذکر است محدوده مذکور خارج از حصار ناصری بوده و همچنین براساس تصاویر هوایی سال ۱۳۱۹ و ۱۳۳۵ به صورت معبر بوده است.

پیش‌تر، حامد یزدی‌مهر ـ مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ـ در اظهارات اولیه گفته بود «طی بررسی‌ها و حفاری‌ها، عوامل شرکت آب و فاضلاب به یک حمام عمومی قدیمی برخوردند که از بافت‌های قدیمی آنجا بوده و از دوران گذشته باقی مانده بود.»

ساعاتی پس از این اظهارنظر، درحالی‌که میراث فرهنگی تا آن لحظه درباره قدمت، اصالت و هویت این سازه اعلام نظر نکرده بود، روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ اعلام کرد که با کلیه امکانات، درحال پر کردن حفره ایجادشده ناشی از فرونشست آسفالت هستند و عوامل آتش‌نشانی، مدیران شهری منطقه ۱۱ تهران و شرکت‌های خدمات‌رسان به منظور پیگشیری از حادثه و کنترل شرایط در محل حضور دارند.

در ساعات اولیه صبح شنبه ۷ بهمن‌ماه نیز سرهنگ فیروز کشیر ـ معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رفع محدودیت تردد در این محدوده خبر داد و گفت که «در این محدوده اقدام به پلیت‌گذاری شده و مسیر تردد باز است.»

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.