۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 30 April , 2024
شناسه خبر : 26234
  پرینتخانه » موسیقی تاریخ انتشار : 07 آوریل 2024 - 19:24 |

تیلور سوئیفت نماد فرهنگ و رویای آمریکایی

تیلور سوئیفت نماد فرهنگ و رویای آمریکایی به گزارش مشهدنیوز،محمدحسین واحدی در یادداشتی نوشت: تیلور سوئیفت بی شک یکی از خوانندگان تاثیر گذار در جهان و قرن بیست و یکم به حساب می آید. این خواننده به قدری سرشناس و توانمند است که علاوه بر جایزه گرمی که امسال دریافت کرد ۱۲۰۰ جایزه نیز در کارنامه […]

تیلور سوئیفت نماد فرهنگ و رویای آمریکایی

تیلور سوئیفت نماد فرهنگ و رویای آمریکایی

به گزارش مشهدنیوز،محمدحسین واحدی در یادداشتی نوشت: تیلور سوئیفت بی شک یکی از خوانندگان تاثیر گذار در جهان و قرن بیست و یکم به حساب می آید. این خواننده به قدری سرشناس و توانمند است که علاوه بر جایزه گرمی که امسال دریافت کرد ۱۲۰۰ جایزه نیز در کارنامه خود دارد‌.

تیلور سوئیفت سعی کرده با الهام گرفتن از فرهنگ آمریکایی و سبک موسیقی کانتری خود را در اشاعه و ترویج فرهنگ آمریکایی مشهور سازد.

شاید کمتر خواننده ای پیدا شود که با این سطح توانایی بتواند در زمینه موسیقی ملی فعالیت  کند  و موفقیت زیادی به دست بیاورد.

تیلور سوئیفت تاکنون موفق شده به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار فراتر از هنرمندان معمولی عمل کند به طوری که عکس او روی جلد مجله  معروف وجهانی تایم در سال ۲۰۲۳ چاپ شود.

سیاستمداران نیز با مشاهده توانایی این فرد در صدد هستند از او به عنوان تبلیغ در انتخابات پیش روی آمریکا استفاده کنند. ما اگر بخواهیم بگوییم بعد مایکل جکسون چه کسی تاثیر گذار است می توانیم به بارنومارس، تیلور سوئیفت، ادل، شکیرا و… اشاره کنیم.

اما تیلور سوئیفت بی شک توانسته شخصیت خود را به عنوان یک خواننده بی رقیب ترسیم کند. اگر تیلور سوئیفت و هالیوود را کنار هم بگذاریم بی شک به پایه های قدرت نرم آمریکا می رسیم. تیلور سوئیفت در دنیای جدید ماموریت دیگری نیز دارد آنهم رقابت با موسیقی های کره ای نظیر بی تی اس،کی پاپ و… است که‌ توانسته به تنهایی این امر مهم را اجرایی کند. هرچند خوانندگانی مانند لیدی گاگا، سلنا‌گومز، جاستین بیبر و… نیز هستند. ولی تیلور توانسته از آنها خیلی بهتر در عرصه جهانی عمل کند.

تیلور سوئیفت توانست رکورد الویس‌ پریسلی را در رتبه نخست جدول فروش هفتگی آلبوم های موسیقی بیلبورد ۲۰۰ در ایالات متحده بزند و بالاتر از الویس‌ پریسلی قرار بگیرد.

الویس پریسلی که از او به عنوان سلطان موسیقی راک اند رول نام برده می شود. با مجموع ۶۷ هفته در سال های ۱۹۵۶ تا ۲۰۰۲ جایگاه دوم را را بین هنرمندان انفرادی و رتبه سوم را در کل با بیشترین زمان ماندن در صدر فهرست به خود اختصاص داده است. این یعنی تیلور سوئیفت استعدادی بی نظیر در نوع خود است.

این خواننده توانست زلزله ای در عرصه ی موسیقی ایجاد کند. البته این تعریف نیست بلکه بررسی‌های جکی کپلان-اورباک از دانشگاه وسترن واشنگتن نشان داده که تحرکات طرفداران تیلور سوئیفت در کنسرت روزهای ٢٢ و ٢٣ ژوئیه در ورزشگاه لومن فیلد، سیاتل باعث ایجاد لرزشی در زمین شده که معادل یک زلزله ٢.٣ ریشتری بوده است.

علاوه بر این چهل و هفتمین دوره جشنواره «the american music awards 2019» یا «ama» که یکی از مهم‌ترین مراسم‌ موسیقی در آمریکاست در سالن مایکروسافت شهر لس‌آنجلس برگزار شد.

هنرمندان و خوانندگان آمریکایی مشهوری حضور داشتند که  می‌توان به تیلور سوئیفت، بیلی آیلیش، سلنا گومز، کاردی بی، کامیلا کابلیو، بیانسه و دیگر هنرمندان اشاره کرد. محبوب‌ترین هنرمند سال را می‌توان بااهمیت‌ترین جایزه این فستیوال دانست. تیلور سوئیفت با کسب پنج جایزه رکورددار برندگان امریکن موزیک اواردز 2019 شد.

او با دریافت این جایزه رکورد مایکل جکسون را شکست؛ تعداد جوایز مایکل جکسون در ama بیست‌ و چهار عدد است و تیلور سوئیفت تعداد جوایز خود را به 29 رسانده که قابل تامل است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم اینها بعد مایکل جکسون قرار داشتند که تیلور توانست مایکل جکسون را با این سن کمش نیز پشت سر بگذارد.

او با آرایش، حرکات نمایشی و‌رقص های خود به اجرای خود جلوه ای تازه می بخشد که مورد علاقه همگان است. در انتخابات آینده آمریکا نیز تیلور سوئیفت قرار است تبلیغات دموکرات ها را انجام بدهد که در این صورت مقابل کارزار ترامپ قرار خواهد گرفت و کار را برای پیروزی ترامپ دشوار می کند. تیلور حالا شده ابزاری برای کسب قدرت سیاسی در آمریکا که در نوع خود جالب است.

نویسنده : محمدحسین واحدی | منبع خبر : انصاف نیوز
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.