Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 2384
  پرینتخانه » آخرین اخبار, شهری تاریخ انتشار : 11 ژانویه 2019 - 12:54 |

جای دیدنی مشهد را در زمستان بشناسید

شهر بزرگ و تاریخی مشهد که از وجود حرم امام رضا(ع) بهره می‌برد به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می‌شود و به همین دلیل است که سالانه نظر گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می‌کند، به همین خاطر این عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبی و زیارتی در جنبه‌های گردشگری […]

جای دیدنی مشهد را در زمستان بشناسید

شهر بزرگ و تاریخی مشهد که از وجود حرم امام رضا(ع) بهره می‌برد به عنوان پایتخت مذهبی ایران شناخته می‌شود و به همین دلیل است که سالانه نظر گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به خود جلب می‌کند، به همین خاطر این عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبی و زیارتی در جنبه‌های گردشگری نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد و با گذشت زمان این شهر بیشتر از قبل از قالب مذهبی خارج شده و جنبه‌های گردشگری پیدا کرده است.

به گزارش مشهدنیوز،  بنابر اعلام شوفاژکار، در این مطلب می‌خواهیم تا محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد در زمستان را به شما مسافران معرفی کنیم که در سفر به مشهد در فصل زمستان از این اماکن هم دیدن کنید.

ضمنا اگر علاقمند بودید می‌توانید در سایت “سیری در ایران” لیست بهترین جاهای دیدنی مشهد را از نظر کاربران نیز مشاهده کنید.

حرم امام رضا(ع)

از اولین و مهمترین جاهای دیدنی در مشهد حرم امام رضا(ع) است. به گفته برخی از منابع تاریخی مکانی که پیکر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، هشتمین امام ما شیعیان در آن به خاک سپرده شده است، روستای کوچکی در نزدیکی شهر توس به نام سناباد بوده است. بعد از ساختن حرم امام رضا(ع) در این روستا، شهری در اطراف حرم ساخته شد که این شهر همان مشهد معروف خودمان است.

باغ پرندگان سپاد مشهد

دومین مرکز تفریحی و گردشگری پرطرفدار در شهر مشهد باغ پرندگان مشهد است که از زیباترین و شکیل‌ترین جاذبه‌های دیدنی مشهد محسوب می‌شود. این باغ گونه‌های نادر و کمیابی از پرندگان ایرانی، آسیایی و همچنین پرندگانی از کشورهای آفریقایی را در خود جای داده است.

پارک طبیعی هفت حوض

جاذبه سوم که در این لیست قرار می‌گیرد، پارک طبیعی هفت حوض مشهد است که از زیباترین جاذبه‌های گردشگری مشهد به شمار می‌رود. این مکان شامل ۷ حوضچه طبیعی است که بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران‌های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه‌های رودخانه طرق در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته و آب در آنها جریان دارد، وسعت برخی از آنها به اندازه یک استخر کوچک است.

پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد پارک‌های وسیع و قدیمی مشهد پارک جنگلی وکیل‌آباد می‌باشد که در جنوب غربی مشهد واقع شده و با بلوار عریض و زیبای وکیل‌آباد به میدان آزادی می‌رسد. پارک جنگلی وکیل‌آباد در سال ۱۳۴۸ توسط مالک آن، حسین آقای ملک به صورت رسمی وقف استفاده عموم گشت.

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما نیز در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد به طوری که می‌توان در شبیه‌ساز پرواز همچون یک خلبان پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه کرد. با ژیروسکوپ فضایی تست‌های مقدماتی فضانوردی و شبه بی‌وزنی را تجربه کرد. با مریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ پرداخته و در آسمان‌نمای خورشیدی (پلانتاریوم) فضای لایتناهی آسمان‌ها را به نظاره بنشینیم.

سرزمین موج‌های آبی مشهد

مجموعه فرهنگی ورزشی پارک آبی با عنوان سرزمین موج‌های آبی، بزرگترین پارک آبی خاورمیانه به لحاظ وسعت و از نظر سرپوشیده بودن و همچنین از حیث امکانات در رده کامل‌ترین پارک‌های آبی دنیا به شمار می‌آید. این مجموعه با فراهم آوردن محیطی امن در خدمت سلامت جسمی و در طول آن سلامت روان تک‌تک افراد جامعه بوده و بی‌گمان یکی از قطب‌های تفریحی کشور و یکی از جاذبه‌های تفریحی مشهد به شمار می‌آید.

سد چالیدره مشهد

اگر به روستای طرقبه رفتید، دیدار از سد چالیدره را از یاد نبرید. چالیدره یکی از دره‌های فرعی طرقبه است که امکان قایق‌سواری در سد و ماهیگیری برای گردشگران را فراهم می‌کند. در اطراف این سد چندین رستوران هم هست ولی پیشنهاد ما این است که غذا را در خانه درست کنید و در زیر یکی از آلاچیق‌های چالیدره بر بدن بزنید که لذتان تکمیل شود. چالیدره دارای تلکابین نیز هست.

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد، اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور به مساحت ۸ هکتار با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در مشهد احداث شد. پارک مینیاتوری، ایرانی کوچک است و آثار باستانی از گوشه و کنار کشورمان در مقیاس کوچک در این پارک به نمایش درمی‌آید.

گنبد هارونیه

توس قدیم اثری از خود به جا نگذاشته است و تنها اثر بر جای مانده از توس قدیم بنای آجری است معروف به گنبد هارونیه که در دهه‌های اخیر به همت انجمن آثار ملی و میراث فرهنگی خراسان مرمت و بازسازی شده است. مردم این بنا را زندان هارونیه می‌نامند.

حمام مهدی قلی بیک

حمام مهدی قلی بیک (یکی از امرای دوره تیموری) که به حمام شاه و حمام رضوی نیز معروف است، مجموعه‌ای از بخش‌های مختلف است و وسایل حمام در قدیم و گرمخانه، غرفه لوازم آرایش و غرفه حنابندان و.. است.

انتها/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.