۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 13411
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2021 - 15:19 |
مقامات رژیم صهیونیستی از جزئیات عملیات فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال اراضی اشغالی پرده برداشتند.

جزئیات «عملیات تونل آزادی» به روایت مقامات صهیونیست+فیلم لحظه فرار

به نقل از پایگاه اینترنتی الحیات پرس، ماجرای فرار شش اسیر فلسطینی همچنان ذهن رسانه‌های صهیونیستی و سازمان‌های امنیتی این رژیم را به خود مشغول کرده است. بیش از یک هزار نیروی پلیس به همراه شماری از نیرو‌های ارتش و واحد‌های ویژه و برخی عناصر شاباک برای جستجوی این اسرا به خدمت گرفته شده اند. […]

جزئیات «عملیات تونل آزادی» به روایت مقامات صهیونیست+فیلم لحظه فرار

به نقل از پایگاه اینترنتی الحیات پرس، ماجرای فرار شش اسیر فلسطینی همچنان ذهن رسانه‌های صهیونیستی و سازمان‌های امنیتی این رژیم را به خود مشغول کرده است.

بیش از یک هزار نیروی پلیس به همراه شماری از نیرو‌های ارتش و واحد‌های ویژه و برخی عناصر شاباک برای جستجوی این اسرا به خدمت گرفته شده اند. مسئولیت این ماجرا به گردن نگهبانان و مسئولان زندان انداخته شده است که به حفاری‌های زندانیان طی هفته‌های گذشته توجه نکرده اند و دو ساعت پس از فرار آن‌ها از این ماجرا مطلع شده اند.

کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد الزبیدی (یکی از اسرای فراری) خواستار بازگشت به زندانی که افراد جنبش جهاد اسلامی در آن نگهداری می‌شدند شده بود و مسئولان اداره زندان اصلا به این درخواست وی شک نکردند و علاوه بر این نگهبان زن که آن شب در برج مراقبت مشغول نگهبانی بوده است می‌گوید خواب بر او غلبه کرد و هنگام نگهبانی دادن در برج مراقبت خوابید.

از سوی دیگر معلوم شد شرکت مهندسی طراح زندان جلبوع تصاویر آن را در پایگاه اینترنتی خود در دسترس همه قرار داده بود.

در شرح این رویداد آمده است: ماجرا از ساعت ۱:۲۰ دقیقه شب آغاز می‌شود که اسرا، موزائیک قسمت سرویس بهداشتی سلول را بر می‌دارند و یکی پس از دیگری وارد تونلی که حفر شده بود می‌شوند و حدود ۲۵ متر به پیش می‌روند تا به قسمت خروج که دقیقا زیر برج مراقبت قرار دارد می‌رسند.

ساعت ۱:۴۹ دقیقه یک شهرک نشین که در مسیر ۷۱ بین بیسان و العفوله در حال حرکت بوده است با شماره ۱۰۰ تماس می‌گیرد و از مشاهده سه نفر که در حال دویدن بودند و چیزی در دست داشتند خبر می‌دهد.

ساعت ۱:۵۸ دقیقه نیرو‌های پلیس به محل می‌رسند و بررسی آغاز می‌شود. علاوه بر این یکی از کارکنان پمپ بنزین در آن منطقه نیز از مشاهده فردی ناشناس در آنجا خبر می‌دهد. معاون رئیس پلیس منطقه بیسان ساعت ۲:۱۴ دقیقه دو گزارشی را که از این شهرک نشین و کارگر پمپ بنزین دریافت کرده بود به اطلاع مقامات زندان می‌رساند.

ساعت ۳:۲۹ دقیقه مقامات زندان از ناپدیدشدن سه زندانی و نیم ساعت بعد از ناپدید شدن شش زندانی خبر می‌دهند. آوی بیتون رئیس بخش عملیات پلیس می‌گوید: تردیدی نیست که اسرای فراری در این مدت می‌توانند خود را به هر کجا برسانند.

مقامات اشغالگر اعلام کردند اسرا مسافتی سه کیلومتری را با یکدیگر دویده اند تا به خودروی که منتظر آن‌ها بود رسیدند و از هم جدا شدند. تحقیقات نشان می‌دهد یک اسیر دیگر که در واقع نفر هفتم بوده است در لحظات پایانی پشیمان می‌شود و تصمیم می‌گیرد در زندان بماند که اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

تحقیقات حاکی از آن است که این افراد به محض خروج از تونل و پس از آن که خود را خارج از دیوار‌های زندان دیدند، لباس‌های خود را عوض کردند و سه کیلومتر رفتند تا به خودرویی که منتظر آن‌ها بود رسیدند و فقط سه تن از آن‌ها سوار خودرو شدند.

رژیم اشغالگر بیم آن دارد که این افراد وارد اردوگاه جنین شده باشند که همچنان در مقابل رژیم اشغالگر مقاومت می‌کند و پیوسته درگیری‌هایی بین عناصر مقاومت و نیرو‌های اشغالگر در آنجا روی می‌دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.