۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 21362
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصاد کلان, اقتصادی, انرژی, ایران, تیتر یک, خانواده, ریپورتاژ آگهی, سلامت, سیاسی, شهری, علم و فناوری, محیط زیست, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 13 ژوئن 2023 - 15:20 |

حضور آریاکوپلینگ (طراح و تولید کننده تجهیزات اطفای حریق)، در نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد

طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی، از جمله صنایع مهم و حساس در بین همه صنایع به شمار می‌رود. چرا که محصولاتی که در این حوزه تولید و روانه بازار می‌شود، به طور مستقیم با جان و سرمایه افراد سروکار دارد. به همین دلیل، ارگان‌هایی در سرتاسر دنیا وجود دارند که تولیدات این حوزه را مرتب مورد بررسی قرار می‌دهند تا با آخرین استانداردهای تدوین شده در دنیا مطابقت داشته باشد. بدون شک، تولید کنندگان تجهیزات آتش نشانی هم با علم به این حساسیت و سخت‌گیری‌ها، وارد این حوزه شده‌اند و صنعتی پر از چالش و حساسیت را انتخاب کرده‌اند. صنعتی که خروجی و ماحصل آن، پیشگیری از بروز آتش سوزی و ایجاد جامعه‌ای ایمن در برابر حریق است.
حضور آریاکوپلینگ (طراح و تولید کننده تجهیزات اطفای حریق)، در نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد

هرچند عمر این صنعت در ایران بسیار کوتاه است، اما شیب رشد آن – به خصوص در سال‌های اخیر- قابل توجه بوده است. امروزه کم نیستند تولید کنندگان ایرانی فعال در این حوزه، که با تولید محصولات اطفای حریق با کیفیت، نه تنها بازار ایران را پوشش داده‌اند، بلکه بخشی از نیاز کشورهای همسایه به این محصولات را هم برطرف نموده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توانیم آریاکوپلینگ را نام ببریم. شرکتی که از اواخر دهه هفتاد، به طور تخصصی وارد این حوزه شده است و با تجربه چند ده ساله در زمینه تولید قالب‌های صنعتی، تزریق پلاستیک و همچنین تولید قطعات فلزی، تولید کوپلینگ‌های آتش نشانی را در دستور کار خود قرار داده است. اما هم اکنون پس از گذشت تقریبا سی سال، سبد محصولات این شرکت بسیار گسترده شده است؛ به گونه‌ای که بیش از 350 محصول مختلف که در 9 خانواده محصول توسط آریاکوپلینگ ارائه می‌شود، بخش اعظمی از نیاز یک ساختمان به تجهیزات آتش نشانی اطفای حریق را برآورده می‌سازد. این 9 خانواده محصول عبارتند از: انواع اتصالات STORZ، انواع اتصالات BS، انواع اسپرینکلر، انواع جعبه‌های آتش نشانی، انواع خاموش کننده‌های پودری اطفای حریق (کپسول آتش نشانی)، انواع نازل، انواع شیرها، انواع قرقره و شیلنگ آتش نشانی و انواع محصولات کامپوزیتی حوزه اطفای حریق.
آریاکوپلینگ علاوه بر طراحی و تولید تجهیزات آتش نشانی، در حوزه فرهنگ سازی و مسوولیت اجتماعی نیز فعالیت‌های زیادی دارد. به عنوان مثال، نشریه آریاکوپلینگ که در هر فصل با تیراژ بالا در سرتاسر ایران منتشر می‌شود، مردم را با آخرین دستاوردها و استانداردهای این حوزه آشنا می‌کند. افزون بر این، این مجموعه در تولید و معرفی محصولات جدید حوزه حریق نیز زبانزد خاص و عام است. از جمله این محصولات جدید که برای نخستین بار توسط آریاکوپلینگ به بازار ایران معرفی شده است، می‌توانیم به قفل آسان بازشوی جعبه آتش نشانی و بست تخصصی کوپلینگ اشاره کنیم که به ترتیب، جایگزین مناسبی برای قفل و کلیدهای قدیمی جعبه آتش نشانی و روش سنتی سیم پیچی شیلنگ و کوپلینگ شده‌اند. همچنین این مجموعه در دهه 90 ، نازل تخصصی اطفای حریق زیر زمین را با عنوان سلار نازل، تولید و در محل سازمان آتش نشانی تهران و در حضور مسوولین، تست و آزمون نموده است. با وجود این محصول ارزشمند، اطفای حریقی که در زیر زمین اتفاق می‌افتد، دشواری سابق را ندارد. اما این انتهای راه نیست؛ بلکه تیم تحقیق و توسعه آریاکوپلینگ هر بار محصول و خدمت جدیدی را به این صنعت معرفی می‌نماید. در این میان، رویدادهای نمایشگاهی (همانند نمایشگاه‌های صنعت و ساختمان که در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود)، فرصتی است برای رونمایی از محصولات جدید این شرکت.
فرصت را مغتنم می‌شماریم و از همه شما علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان که در تاریخ 23 الی 26 خرداد ماه در شهر مشهد برگزار می‌شود، از غرفه بزرگ آریاکوپلینگ بازدید بفرمایید. شما می‌توانید در این نمایشگاه، از انواع محصولات، راه حل‌ها و نوآوری‌های جدید حوزه اطفای حریق که توسط مجموعه آریاکوپلینگ ارائه می‌شود، بازدید بفرمایید. مشتاقانه منتظر دیدارتان هستیم.

از همه علاقه‌مندان و فعالان حوزه صنعت ساختمان دعوت می‌شود، جهت بازدید از آخرین دستاوردها و محصولات اطفای حریق، از غرفه آریاکوپلینگ در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت و ساختمان مشهد بازدید بفرمایید. محصولاتی که ضمن حفظ تامین امنیت در برابر حریق یک ساختمان، با المان‌های زیبایی و معماری آن نیز همخوانی دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.