۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 10797
  پرینتخانه » اجتماعی, تیتر یک تاریخ انتشار : 13 نوامبر 2020 - 16:17 |

داوطلب واکسن (کرونای) فایزر، از عوارض جانبی آن می‌گوید و اصرار دارد هرچه زودتر “بزنید”.

داوطلب واکسن (کرونای) فایزر، از عوارض جانبی آن می‌گوید و اصرار دارد هرچه زودتر “بزنید”. این داوطلب به برنامه فاکس‌ و دوستان (Fox & Friends) گفت واکسن کووید-۱۹ فایزر عوارضی داشت که “از آنچه فکرش را می‌کردم بدتر بود”.  به گزارش مشهدنیوز/ داوطلب دریافت واکسن آزمایشی فایزر برای کرونا ویروس، از شهر آستین در ایالت تگزاس (Austin,Texas)، […]

داوطلب واکسن (کرونای) فایزر، از عوارض جانبی آن می‌گوید و اصرار دارد هرچه زودتر “بزنید”.

داوطلب واکسن (کرونای) فایزر، از عوارض جانبی آن می‌گوید و اصرار دارد هرچه زودتر “بزنید”.

این داوطلب به برنامه فاکس‌ و دوستان (Fox & Friends) گفت واکسن کووید-۱۹ فایزر عوارضی داشت که “از آنچه فکرش را می‌کردم بدتر بود”.
 به گزارش مشهدنیوزداوطلب دریافت واکسن آزمایشی فایزر برای کرونا ویروس، از شهر آستین در ایالت تگزاس (Austin,Texas)، به برنامه فاکس‌ و دوستان از تجربه آزمایش بالینی خود گفت و به دیگران اصرار می‌کرد: “هرچه زودتر بزنید”.
 به گزارش مشهدنیوزفایزر گزارش داد که واکسن تولیدی این شرکت، که بر روی بیش از ۴۳۰۰۰ نفر آزمایش شده، در برابر کووید-۱۹ نود درصد اثربخشی نشان داده است.
 گلن دشیلدز(Glenn Deshields) که پس از انتشار اخبار تزریق آزمایشی برای آن داوطلب شده بود با شنیدن نتایج مثبت آن، در توییتر نوشت: “پدربزرگم به من می‌گفت یکی از نخستین خاطراتش، به‌ صدا درآمدن زنگ‌ها به نشانه پایان جنگ‌جهانی اول بوده. اگر چیزهایی که [از اثربخشی واکسن کرونای فایزر] می‌شنویم درست باشد این هم یکی از آن لحظه‌هاست. افتخار می‌کنم که بخشی از این آزمایش بودم “.
او پنجشنبه به آینسلی ارهارت(Ainsley Earhardt)، یکی از مجریان گفت تقریبا مطمئن است که خودِ واکسن را دریافت کرده و نه شبه‌دارو*، چرا که پس از تزریق دوم در بدنش آنتی‌بادی یافت شده است.
دشیلدز گفت: “برخی عوارض جانبی را داشتم؛ درد در ناحیه تزریق بسیار زیاد بود … من کرونا نگرفته بودم، پس آن درد [که مرا از بیماری مصون می‌کرد] چیز خوبی بود. کلا، سردرد داشتم و ضعف بسیار شدید و درد در ناحیه تزریق … شاید سه تا چهار روز. دومی هم شبیه بود ولی خیلی خفیف‌تر. به اندازه اولی قوی نبود. فکر کنم به من ادویل** دادند و آن عوارض کاملا از بین رفت”.
دشیلدز توصیه می‌کند مردم به محض اینکه امکانش را داشتند این واکسن را بزنند.
وی در پایان گفت: “با دکترم صحبت کردم. او گفت کارکرد این واکسن با دیگر واکسن‌ها تفاوت‌هایی دارد ولی در نهایت، این هم یک واکسن است و مردم نباید از آن بترسند”.
*. شبه‌دارو (placebo): دارویی که تنها تاثیر روانی دارد ولی در ابتدا به بیمار گفته می‌شود که داروی شفابخش بیماری اوست.
**. داروی Advil: داروی ضدالتهاب غیراستروییدی یا ایبوپروفن.
از www.foxnews.com ،
برگردان: شاهین طاقتی
نویسنده : شاهین طاقتی | منبع خبر : فاکس نیوز
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.